900C 4d ->t16

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 900C 4d ->t16 säköjenkanssa säätöä

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Katsoppas onko siinä ilmanjakovaihtimessa kaikki johdot kiinni.Kun on ylin tai alin johto irti niin tekee juuri noin.
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900C 4d ->t16 säköjenkanssa säätöä

Viesti Kirjoittaja arcti »

pitää katsoa huomenissa paremmin, mutta kyllä ne johdot oli kiinni kun niitä tuossa räpelsin.

edit. joo eli löysin haulla apuja ja se vastushässäkkä oli vaan irti... ihmettelinkin että mihin tämä liitin tulee mutta en muistanut että siellä oli semmonen.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900C 4d ->t16 säköjenkanssa säätöä

Viesti Kirjoittaja arcti »

Nyt on sitten seuraavaksi edessä muutoskatsastus ja seuraavaa muutostakin on pitänyt alkaa suunnittelemaan... Eli downpipe pitäs rakentaa, kun tuntuu olevan uudet niin kalliita ja käytettyjä huonosti tarjolla. Mistä porukka on noita 3" mutkapaloja hommannut ja mitä on maksanut? Äsken kävin varaosaliikkeestä kyselemässä ja noin 20e/ mutka oli hintaa ja 1m putkea olisi noin 15e sekä supistuskappaleet 2.5"-3" 17e kpl. joten noin satasen budjetilla voisi olla mahdollista ilman laippaa, ja sen meinasin teettää koulussa, joten tuskin on sekään kallis.

Ja tonnarin cooleri kanssa ois tarkoitus laittaa, mutta katsotaan sitä sitten joskus kun toi putki on ensin. Mites tarviiko toi bensalastua kuinka herkästi? Ahtoja on nyt semonen 0.9 aika tasaisesti koko kierrosalueella.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900C 4d ->t16 kansi ja putki

Viesti Kirjoittaja arcti »

Nyt olisi jälleen tarvetta tiedolle. Eli kun autossa on nyt tonnarin välijäähdytin, bensalastu, 3" downpipe ja katti sekä ahdot 0,9 bar. Niin olisiko seuraavaksi järkevämpi hommata avaranpi loppuputki vai b212 kansi? Ja entäs onko iso vaikutus jos on b212 kansi b202 imusarjalla?
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 900C 4d ->t16 kansi ja putki

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Hommaa molemmat sekä loppuputki ja kansi ja imusarja.
Onko sulla nyt 3 tuuman racekissa siinä kiinni?
Jos ei niin kannattaa hommata jostain vanha vakio katylysaattori ja rikkoa siitä sisuskalut rautakangella.
Se ei ainakaan ahdista. :wink:


Ja jos laitat 212 kannen niin samalla vaivalla laitat 212 imusarjan.
Niihin tulis muuten 4mm leveysero,eli tyhmää jättää käyttämättä tuollainen etu.
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900C 4d ->t16 kansi ja putki

Viesti Kirjoittaja arcti »

joo 3" putki on tulossa ja mulla on tossa tyhjennetty 3" katti.(ei siis katsastuksessa tarvi olla katin päästöjä, mutta katin vaatii putkeen kun on moottori katillisesta.) Tota kantta ja imusarjaa mietin että onkohon siinä kuinka iso ero vakio kanteen ja imusarjaan.. Suurin ongelma on varmaan vaihteistossa seuraavaksi, tai tarkemmin sen kestävyys. Kertokaa kokemuksia kestääkö toi vaihteisto noita virityksiä varsinkin kun on tapana vetää kiihdytykset melkein aina täysillä, kun se on vaan niin mukavaa. :lol:
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900C 4d ->t16 kansi ja putki

Viesti Kirjoittaja arcti »

alkasin tossa ihmetteleen että viepä tämä nykyään paljon bensaa ja on aika laiskakin. Vaihdoin sitten tulpat, virranjakajankannen, pyörijän, ilmansuodattimen ja tarkistin että ei ole imuvuotoja missään. Ei mitään vaikutusta asiaan. Sitten kiinnitin enemmän huomiota siihen että ahdotkin seilaa oudosti vaikka ei nakuta tai mitään muuta kummallista ole... Sitten keksin tarkastaa peruspaineet ja nehän oli laskeneet jonnekkin 0.3bar tietämille on se kumma että ei ahda. Nostin takaisin 0.5 kiristämällä jousta ja jopas voimaa tuli lisää aika roimasti. Ilmeisesti hukkaportti aukeillut pakopaineista kun nostaa ahdotkin paljon nopeammin nyt. Huomenna penkkiin ja näkee onko ketään kotona koneessa.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900C 4d ->t16

Viesti Kirjoittaja arcti »

Penkissä käyty ja 214hp/293nm oli tulos rullat kiinni pyörissä. Kaippa se ihan jees on näillä panostuksilla. Toki ei ollut tuuletusta ollenkaan niin ahtoi "kuumaa" ilmaa ja lämmöt muutenkin nousi. Lisäksi oli pieni imuvuoto mittauspaikan ahtomittarissa mutta tuskin vaikutti ainakaan merkittävästi.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900C 4d ->t16

Viesti Kirjoittaja arcti »

nyt on koneeseen ilmestynyt sellainen kummallisuus, että vie bensaa mielestäni enemmän kuin ennen. Yli 10l/100km menee kokoajan ja muutenkin vähän omituisen oloinen ollut, ja sitten luin äsken vikakoodit niin pukkaa 13233: ROM-fault (Electronic Control Unit faulty). Mistähän tuota alkais purkamaan? Ecu jotenkin kokonaan rikki? Bensalastussa jotain? Onko kenellään mitään käsitystä?
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
Vastaa Viestiin