Saab 900 t16 project RedEvil

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

onhan tuolla, on vaan pikkusen epäselvät sivut..
ja sitten ite projektiin..
yllätyin tuossa etupyöränlaakeria vaihtaessa kun jarrupaloja katsoin. joku herra X on laittanu jotkut aivan randomi palat eteen, epäilen etteivät ole edes saabin paloja.. 8O menee ens viikolla vaihtoon kaikki levyt ja palat, kun on nämä ihme palat syöneet levyt ronkelille. laitain kuvia kunhan pääsen projektoimaan..
ps. onko suorsa:lla tietoa tästä asennuksesta?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja suorsa »

S1mppa_ kirjoitti:onhan tuolla, on vaan pikkusen epäselvät sivut..
ja sitten ite projektiin..
yllätyin tuossa etupyöränlaakeria vaihtaessa kun jarrupaloja katsoin. joku herra X on laittanu jotkut aivan randomi palat eteen, epäilen etteivät ole edes saabin paloja.. 8O menee ens viikolla vaihtoon kaikki levyt ja palat, kun on nämä ihme palat syöneet levyt ronkelille. laitain kuvia kunhan pääsen projektoimaan..
ps. onko suorsa:lla tietoa tästä asennuksesta?
Ei ole tietoa. Jarruihin en koskenutkaan auton omistusaikana. Mielenkiinnolla odotellaan kuvia.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
raven82r
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Loka 16, 2003 08:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja raven82r »

http://www.specclutch.com

En koskis edes pitkällä tikulla.Supra miehillä ovat pettäneet vieden mennessään kytkin kopat.
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja pakinen »

raven82r kirjoitti:http://www.specclutch.com

En koskis edes pitkällä tikulla.Supra miehillä ovat pettäneet vieden mennessään kytkin kopat.
Kerro ny lisää :lol: :lol:
Saab 900S Combicoupe
raven82r
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Loka 16, 2003 08:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja raven82r »

http://img18.imageshack.us/img18/6690/11062008034.jpg
Ja Googlella lisää.Ajattelin nyt kuitenkin varoittaa.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

pitää jättää ostamatta :D kellään ei varmaankaan oo kokemuksia tuosta ape inportin kolme lapasesta sintteristä...?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

nyt on jarrut vaihdettu, melkein kaikki palat oli finaalissa, nyt on uutta ja pysähtyy. 8)
nyt vaan on iskeny jälleen ihme ongelmia.. :? katoin vaihteisto öljyn tilanteen, kuiva oli, lisäsin MAX-viivalle, ajoin noin 10km ja johan oli puolet hävinny..
alle pari tuhatta km sitten vaihdoin kaikki tiivisteet ja stefat laatikkoon..
tämä vuotaminen on alkanut kuin tyhjästä.. :o voisiko tämä vuoto johtua siitä kun vaihde laatikko on joutunut suuremman rasituksen alaiseksi ahtojen noston jälkeen?
itku alkaa tulla kun on vaihdelaatikko ongelmien kans saanu taistella jo ihan tarpeeks..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

oho hehe. vaihteensiirtäjän tangon, tai miks lie sanotaankaan.. stefa oli lähtely hiipimään pois, eie ihme kun öljyt hävis.. :oops:
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei sitä suotta vaihteistoa näissä sanota "saab-sulakkeeksi". Laatikkojumppaan pitää vaan suhtautua rutiinijuttuna...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Passi »

Kytkimen luistamiseen auttaa esim. seuraavat toimenpiteet:
- vauhtipyörä tai kytkinlevy eivät saa olla ruosteessa. Ruostepöly heikentää kitkaa.
- hienolla santiksella voi vauhtipyörän pinnan myös karhentaa, jolloin tarraa kivasti. Sama juttu paineasetelman puolelle niin kylä pitää.

Itsella luisteli ruostepölyn takia aivan priima vähän käytetty kytkin. Olin jo kerennyt uuden paineasetelman ja levyn ostamaan, joten en vanhoja pistänyt, mutta ainoa syy miksi keksin että luistaisi, oli tuo pöly.

Varmuuden maksimoinniksi tein tuon santis-kikan, ja kyllä ottaa. Saa nähdä miten talvisäilytyksen jälkeen puhuu.
99T-museopeli
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

S1mppa_ kirjoitti:pitää jättää ostamatta :D kellään ei varmaankaan oo kokemuksia tuosta ape inportin kolme lapasesta sintteristä...?
Mulla on 4 lapainen 228mm jousittamaton sintterilevy SRE-asetelmalla ja kevennetyllä vauhtipyörällä.
Tossa linkki.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... kint%C3%A4
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

projekti etenee, hitaasti mutta varmasti. huomenna tulee lesjöforssin -40mm jouset, josko noilla sais paremman tuntuman tiehen. 8)
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

nyt on jouset alla, ero ei ole takana kovinkaan huomattava kun jouset entiset jouset on väsyneet. mutta edessä ollaan paljon lähempä maan pintaa. :)
vielä kun kerkeis käydä vaihdattamassa kesärenkaat autoon :mrgreen:
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Luulisi nyt sentään olevan tanakampi ajaa, jos on jäykemmät jouset. Joissakin madallussatseissa kehoitetaan katkaisemaan etujousen sisällä olevasta pohjaanlyöntikumista yksi "makkara" pois. Syy tähän on se, että tuo kumi on osa jousitusta ja lyhyemmällä jousella voi keula alkaa töyssyissä tömpsähtelemään liian rajusti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

on paljonkin tanakampi ajaa, mutta kun renkaan profiili on 55, niin kurveissa ainakin huomaa, ettei oo ihan yks yhteen tien kanssa.
ei oo nuo jouset ainaka vielä iskeny pohjaanlyönti kumeihin, mutta voihan ne rueta löymään vuosien jälkeen..
takana on pikkusen ikävä juttu, kun renkaat on 205/55/16, niin renkas on syöny melkein kokonaan puskurista tämän "kaaren sisäpuolelle" tulevan osan..
alku viikosta tilaukseen 205/50/16 kumit..
saa nähä miten pitkään kestää renkaat kun merkki on aasialainen "goodride" :)
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Vastaa Viestiin