Saab 900 t16 project RedEvil
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
onhan tuolla, on vaan pikkusen epäselvät sivut..
ja sitten ite projektiin..
yllätyin tuossa etupyöränlaakeria vaihtaessa kun jarrupaloja katsoin. joku herra X on laittanu jotkut aivan randomi palat eteen, epäilen etteivät ole edes saabin paloja.. menee ens viikolla vaihtoon kaikki levyt ja palat, kun on nämä ihme palat syöneet levyt ronkelille. laitain kuvia kunhan pääsen projektoimaan..
ps. onko suorsa:lla tietoa tästä asennuksesta?
ja sitten ite projektiin..
yllätyin tuossa etupyöränlaakeria vaihtaessa kun jarrupaloja katsoin. joku herra X on laittanu jotkut aivan randomi palat eteen, epäilen etteivät ole edes saabin paloja.. menee ens viikolla vaihtoon kaikki levyt ja palat, kun on nämä ihme palat syöneet levyt ronkelille. laitain kuvia kunhan pääsen projektoimaan..
ps. onko suorsa:lla tietoa tästä asennuksesta?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Ei ole tietoa. Jarruihin en koskenutkaan auton omistusaikana. Mielenkiinnolla odotellaan kuvia.S1mppa_ kirjoitti:onhan tuolla, on vaan pikkusen epäselvät sivut..
ja sitten ite projektiin..
yllätyin tuossa etupyöränlaakeria vaihtaessa kun jarrupaloja katsoin. joku herra X on laittanu jotkut aivan randomi palat eteen, epäilen etteivät ole edes saabin paloja.. menee ens viikolla vaihtoon kaikki levyt ja palat, kun on nämä ihme palat syöneet levyt ronkelille. laitain kuvia kunhan pääsen projektoimaan..
ps. onko suorsa:lla tietoa tästä asennuksesta?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
http://www.specclutch.com
En koskis edes pitkällä tikulla.Supra miehillä ovat pettäneet vieden mennessään kytkin kopat.
En koskis edes pitkällä tikulla.Supra miehillä ovat pettäneet vieden mennessään kytkin kopat.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Kerro ny lisääraven82r kirjoitti:http://www.specclutch.com
En koskis edes pitkällä tikulla.Supra miehillä ovat pettäneet vieden mennessään kytkin kopat.
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
http://img18.imageshack.us/img18/6690/11062008034.jpg
Ja Googlella lisää.Ajattelin nyt kuitenkin varoittaa.
Ja Googlella lisää.Ajattelin nyt kuitenkin varoittaa.
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
pitää jättää ostamatta kellään ei varmaankaan oo kokemuksia tuosta ape inportin kolme lapasesta sintteristä...?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
nyt on jarrut vaihdettu, melkein kaikki palat oli finaalissa, nyt on uutta ja pysähtyy.
nyt vaan on iskeny jälleen ihme ongelmia.. katoin vaihteisto öljyn tilanteen, kuiva oli, lisäsin MAX-viivalle, ajoin noin 10km ja johan oli puolet hävinny..
alle pari tuhatta km sitten vaihdoin kaikki tiivisteet ja stefat laatikkoon..
tämä vuotaminen on alkanut kuin tyhjästä.. voisiko tämä vuoto johtua siitä kun vaihde laatikko on joutunut suuremman rasituksen alaiseksi ahtojen noston jälkeen?
itku alkaa tulla kun on vaihdelaatikko ongelmien kans saanu taistella jo ihan tarpeeks..
nyt vaan on iskeny jälleen ihme ongelmia.. katoin vaihteisto öljyn tilanteen, kuiva oli, lisäsin MAX-viivalle, ajoin noin 10km ja johan oli puolet hävinny..
alle pari tuhatta km sitten vaihdoin kaikki tiivisteet ja stefat laatikkoon..
tämä vuotaminen on alkanut kuin tyhjästä.. voisiko tämä vuoto johtua siitä kun vaihde laatikko on joutunut suuremman rasituksen alaiseksi ahtojen noston jälkeen?
itku alkaa tulla kun on vaihdelaatikko ongelmien kans saanu taistella jo ihan tarpeeks..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
oho hehe. vaihteensiirtäjän tangon, tai miks lie sanotaankaan.. stefa oli lähtely hiipimään pois, eie ihme kun öljyt hävis..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Ei sitä suotta vaihteistoa näissä sanota "saab-sulakkeeksi". Laatikkojumppaan pitää vaan suhtautua rutiinijuttuna...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Kytkimen luistamiseen auttaa esim. seuraavat toimenpiteet:
- vauhtipyörä tai kytkinlevy eivät saa olla ruosteessa. Ruostepöly heikentää kitkaa.
- hienolla santiksella voi vauhtipyörän pinnan myös karhentaa, jolloin tarraa kivasti. Sama juttu paineasetelman puolelle niin kylä pitää.
Itsella luisteli ruostepölyn takia aivan priima vähän käytetty kytkin. Olin jo kerennyt uuden paineasetelman ja levyn ostamaan, joten en vanhoja pistänyt, mutta ainoa syy miksi keksin että luistaisi, oli tuo pöly.
Varmuuden maksimoinniksi tein tuon santis-kikan, ja kyllä ottaa. Saa nähdä miten talvisäilytyksen jälkeen puhuu.
- vauhtipyörä tai kytkinlevy eivät saa olla ruosteessa. Ruostepöly heikentää kitkaa.
- hienolla santiksella voi vauhtipyörän pinnan myös karhentaa, jolloin tarraa kivasti. Sama juttu paineasetelman puolelle niin kylä pitää.
Itsella luisteli ruostepölyn takia aivan priima vähän käytetty kytkin. Olin jo kerennyt uuden paineasetelman ja levyn ostamaan, joten en vanhoja pistänyt, mutta ainoa syy miksi keksin että luistaisi, oli tuo pöly.
Varmuuden maksimoinniksi tein tuon santis-kikan, ja kyllä ottaa. Saa nähdä miten talvisäilytyksen jälkeen puhuu.
99T-museopeli
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Mulla on 4 lapainen 228mm jousittamaton sintterilevy SRE-asetelmalla ja kevennetyllä vauhtipyörällä.S1mppa_ kirjoitti:pitää jättää ostamatta kellään ei varmaankaan oo kokemuksia tuosta ape inportin kolme lapasesta sintteristä...?
Tossa linkki.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... kint%C3%A4
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
projekti etenee, hitaasti mutta varmasti. huomenna tulee lesjöforssin -40mm jouset, josko noilla sais paremman tuntuman tiehen.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
nyt on jouset alla, ero ei ole takana kovinkaan huomattava kun jouset entiset jouset on väsyneet. mutta edessä ollaan paljon lähempä maan pintaa.
vielä kun kerkeis käydä vaihdattamassa kesärenkaat autoon
vielä kun kerkeis käydä vaihdattamassa kesärenkaat autoon
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
Luulisi nyt sentään olevan tanakampi ajaa, jos on jäykemmät jouset. Joissakin madallussatseissa kehoitetaan katkaisemaan etujousen sisällä olevasta pohjaanlyöntikumista yksi "makkara" pois. Syy tähän on se, että tuo kumi on osa jousitusta ja lyhyemmällä jousella voi keula alkaa töyssyissä tömpsähtelemään liian rajusti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 900 t16 project RedEvil
on paljonkin tanakampi ajaa, mutta kun renkaan profiili on 55, niin kurveissa ainakin huomaa, ettei oo ihan yks yhteen tien kanssa.
ei oo nuo jouset ainaka vielä iskeny pohjaanlyönti kumeihin, mutta voihan ne rueta löymään vuosien jälkeen..
takana on pikkusen ikävä juttu, kun renkaat on 205/55/16, niin renkas on syöny melkein kokonaan puskurista tämän "kaaren sisäpuolelle" tulevan osan..
alku viikosta tilaukseen 205/50/16 kumit..
saa nähä miten pitkään kestää renkaat kun merkki on aasialainen "goodride"
ei oo nuo jouset ainaka vielä iskeny pohjaanlyönti kumeihin, mutta voihan ne rueta löymään vuosien jälkeen..
takana on pikkusen ikävä juttu, kun renkaat on 205/55/16, niin renkas on syöny melkein kokonaan puskurista tämän "kaaren sisäpuolelle" tulevan osan..
alku viikosta tilaukseen 205/50/16 kumit..
saa nähä miten pitkään kestää renkaat kun merkki on aasialainen "goodride"
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...