Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja saba90 »

t.t.j kirjoitti:Mulla on bilteman jarrusatuloista ihan päinvastaisia kokemuksia. Ei mitään valittamista ja hinta/laatusuhde todellakin kohdillaan. Ehkäpä mulle osui sitten maanantaikappaleet. :lol:
Tästä on itelläkin kokemusta ja olen samaa mieltä kun lainauksen tekstissä oltiin
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Eli joko mulla on ollu helvetin huonoa tuuria ja saanu juuri ne kaksi ainoaa sekunda kappaletta tai sitten teillä ollu helvetin hyvä tuuri...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja f-19 »

OT:

Neljä kappaletta bilteman satuloita asentanut, about hyvin toimii. Käsijarrussa voisi olla kyllä enemmänkin ehkä jerkkua mutta pitänee ruuvata mäntää vähän tiukemmalle levyyn.

Aiemmista keskusteluista muistan lukeneeni että käsijarruvaijerin vivuista on puuttunut senkkaus/ura vaijerin päälle että pysyisi vivussa kunnolla. On puuttunut myös noista asentamistanikin.
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

P*rkele ku tänään olis ollu juurisopivasti hitsausintoa ja olin noita suurimpia ruosteläikkiä putsaillut ympäriltä puhtaiks, viritelly migit, rälläkät sun muut pensselit valmiiks ja käväsin vielä sanomaan maikalle, et mä vetäsen muutamat saumat. Niin eiköhän se sitten tiputtanu semmosen pommin, että täällä ei saa hitsata, ei ole tulityötila. Nooh asiasta sitten väiteltiin sun muuta niin loppujenlopuks niin hienot tilat tuolla meillä koulussa on että periaatteessa ei sais lämmittää jumiutuneita pulttejakaan kaasulla, rälläköidä saati tehä mitään mistä tulee kipinää. :evil:

Ja samaanaikaan toisaalla hallissa sitten hitsailtiin jotain työkaluja :evil:

Nooh mitään suurempaa ei tänään saatu aikaseks ku rapsuttelin tiivistepintoja puhtaiks, termostaatin vaihdoin kansi kun kerran pöydällä vielä oli ja tosiaan niitä ruosteita putsailin..

Tuli myös joskus ihmeteltyä kun isipappa näytti että kunnolla kiihdyttäessä ei mee kunnolla kakkonen silmään, kun heilahtaa moottori kovin.. nooh tänään sitten löysin vian sillekkin oireelle; Se öljypohjan moottorinkannakekumi oli revenny pulttiosa h*lvettihin. Eli semmosenkin pitäisi hommailla... Eli siis hydraulitukikumi, voiko hommata mallia motonet? onko se sitä scantech paskaa vai häh?

Huomenna jos vaikka taistelis bensatankin irti, tekis siihen uudet kiinnityspannat (toinen poikki ja korjailtu reikäpellillä ja popniiteillä) ja vaihtais käsijarruvaijerit. Loppuaika sitten taas palikoiden putsausta.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Kojootti5
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Kojootti5 »

Itsellä ei kokemusta nuista moottorin kumeista ole, mutta ainakin olen kuullut että motonetin kumit ei kovin paljoa kestä. 100 tkm olis kai aika paljon sellaselle... Eli hommaa alkuperäset, ne kun kestävät kuitenki useamman sata tkm varmasti (kai)
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Tänään tuli sitten tiputeltua bensatankki kokonaan pois ja samassa rytäkässä duunasin hytin puolelle uudet käsijarruvaijerit. Kannentiivistesarjan ja jakopääketjusarjan sain tänään matkahuollosta.

Tuotatuota kun se jakopääkorjaussarja on mallia speedparts, pcs:stä tilasin nii kuuluuko niitten palikoiden olla scantechejä? kaikki muut on paitsi ketju.

Niinjuu tarviiko nuita kannepultteja vaihtaa? vai voiko vetästä vanhoilla?

Tankin alta ei löytynyt ylläreitä (onneksi)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=I ... =100408294

Sylinterikantta
http://irc-galleria.net/view.php?nick=I ... =100408061

http://irc-galleria.net/view.php?nick=I ... =100407945

http://irc-galleria.net/view.php?nick=I ... =100407848

Lohkoa
http://irc-galleria.net/view.php?nick=I ... =100407767

"juuri" vaihdettu vesipumppu

http://irc-galleria.net/view.php?nick=I ... =100407687

venttiileitä
http://irc-galleria.net/view.php?nick=I ... =100407607


Ja tuli sitä vertailtua punton 1.1litrasen kannentiivistettä ja oman auton tiivistettä keskenään :lol: Päädyin semmoseen lopputulokseen että punton keulalle ei mahtuisi suappaan motti :lol: :roll:
Viimeksi muokannut Ikotion, To Maalis 12, 2009 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Ikotion kirjoitti: Niinjuu tarviiko nuita kannepultteja vaihtaa? vai voiko vetästä vanhoilla?
Ainakin Autodatan mukaan voi käyttää vanhat.
900C -86
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kannattaa vaihtaa tuo kuvien julkaisupaikka johonkin paremman käytettävyyden omaavaan kuin galtsu, esim. Googlen Picasa on ihan jees. Vaatii tunnukset Googleen. Kuvien lisääminen nettiin onnistuu helposti Picasa 3-softalla lisäämällä kuvia joko yhteen galleriaan tai tekee teemoittain tai ropauspäivittäin uuden gallerian.

http://picasaweb.google.com/home
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ja joo, scantechin laatutuotteita sieltä PCS:ltä pääpiirteittäin tulee, ellei ole erikseen mainittu, että kyseessä on Saabin orkkis.

Mullakin Finkkuun menossa scantechin jakoketjun laahaimet.. Jotenkin eivät olleet vakuuttavan oloisia, kun vertaa alkuperäisiin. Seuraavaa konetta varten täytyy selvittää alkuperäisosien hinta. :-(
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Jooo kyl ne aika "halvoilta" vaikutti ne ohjurit..

Noh painostuksesta tuli sitten laitettua tuonne noita kuvia picasaan kuvia :)

http://picasaweb.google.com/Ikotion/Saab9000Turbo#
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Jee hienoa! :) Ma ainakin lupaan katella kuvia ja lukea projektin etenemisestä ja kommentoidakin jos niikseen on. Eli pistä kuvia ja juttua projektin etenemisestä tulemaan.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Huhhuh, onnea projektiin. Pitkää mieltä ja sisua tarvitaan. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Otsikossa lukee "Tunnearvoa omaava 9000 Turbo" josta saa käsityksen että auto on käyttäjälleen tärkeä ns. enemmän kuin auto. Eli tuskin sitä paalaa, iskuun vain, tonnaritkin alkaa olla katoava luonnonvara. :) Mahtavaa meiningiä. :wink:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Tuli tossa yks kaverikin vähän v*ttuilemaan koulussa ku ropailin tota. Tämä kaverini on vähän semmonen persoona että kaikki pitäis olla bolt-on ja isi on maksanu sen harrastukset (esimerkiksi sillä on suht uus bemarin rata-auto millä se käy ajelee jotain kisoja?) . Hän aloitti lauseen tälleen "Me reisinkimiehet oltais jo aika päivää pistetty tämmönen kori paaliin ja alotettu paremmasta aihiosta"

"Noh kuule yleensä te REISINKIMIEHET rakennatte kaiken ihan bolt-on tavarasta ja jos jotakin osaa ei ole valmiiksi hankittavissa niin unohdatte semmoset rakentelut. Sitä paitsi tässä nyt kuitenkin rakennetaan mun budjetilla ja mielenkiinnolla tätä autoa, joten ei ole mitään ylimääräsiä sponsoreita. Tää raato hirvittää niitä ketä ei itse osaisi korjata tätä."

Meni kaveri ihan hiljaseks ja lähti menee kunnolla sai pistettyä jauhot suuhun :lol:
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Joo elikkä pitänee nyt noi moottorituet VÄLIAIKAISESTI korvata scantechin laatutavaroilla, jotta saadaan tuo auto tuolta koululta seuraavaan rakennuskohteeseen.

Vähän kyl tökkii toi rakentelu mut toivotaan että se lähtis taas urkanemaan.

Huomenna päivä uus, tää päivä on ollut niin loistava kaikilta osa-alueilta että oikein itkettää.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Vastaa Viestiin