kuulostaa ja onki kätevä laite. mutta käytän vaan tuon nakutus ledi mahdollisuuden.Mertmi kirjoitti:Siis apc toimii siten, että vakiona se nostaa paineet nopeammin ylös, kuin pelkällä jousella säädettynä esim. 0,7baariin. Se ero tulee heti kun apc on asennettu. Ahtojen nousunopeutta voi säätää purkista itsestään (kätevää jos turbo esim. erilainen kuin vakio).
APC säätää tosiaan ahtopaineen asetettuun arvoon paineanturin ja magneettiventtiilin avulla. Kierrosluvun noustessa lähelle maksimia ahtopainetta hieman pudotetaan peruspaineista (max kierroksilla ahdot jotakin 0,6bar luokkaa). Tämän voi esim. mustasta boksista kiertää modaamalla sen. Seurauksena tietysti lisää tehoa yläkierroksillekin.
Kolmas merkittävä asia on tietysti se nakutuksen tunnistus. Jos boksi kuulee nakutusta, niin se pudottaa ahtopaineita hieman alemmas ja ehkä jotain sekunnin parin päästä nostaa taas ahtoja ylemmäs. Jos nakutusta kuuluu, boksi taas pudottaa ahtoja. Jos nakutus ei asetu pienellä ahtojen laskemisella, niin takaraja on laskea ahdot peruspaineille asti. Itellä 99turbossa (900turbon tekniikka) on joskus ollut niin paskaa polttoainetta, että tämäkin on tullut koettua, että ahdot on laskeneet peruspaineisiin asti.
luulen että tuo ahtopaineen säädin ajaa saman asian kuin tuo apc ahtojen nostossa. ja jos tulee ongelmia niin vaihtaa vaan jäykemmän kellon.