Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
-
- "Hirsch"
- Viestit: 709
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Missä määrin muuten tupliksessa ja nopassa tuo ravistava pakki on ominaisuus? Meinaan omassa autossa ravistaa välillä melko rankasti eikä ole välttämättä niin kauheen mukavaa. Kaasun lisäys ja kytkimen luistatus ei auta oikeestaan pahemmin.
Täytyy katella onko moottorin kannatinkumit järjissään. Siihen tuo kepin vispaaminen kovasti viittaisi.
Täytyy katella onko moottorin kannatinkumit järjissään. Siihen tuo kepin vispaaminen kovasti viittaisi.
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Oisko siellä ne perinteiset öljyvuodot (kampparinstefa) tai etummainen moottorintukikumi jos pakilla tekee sitä
Taitaa kuulua ominaisuuksiin.

Taitaa kuulua ominaisuuksiin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 709
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Joo kyllä ne miltei kolmekymppisessä autossa on ominaisuuksia, meinaa vaan välillä karata ihan täydellisyyden tavoitteluksi. 

-
- "Hirsch"
- Viestit: 709
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Noniin, tulipa haettua inca vanteet kohtuullisilla kesärenkailla, mutterit vielä tietysti tarvitsisi. Jos omistat mutterisatsin niin laita YV:tä.
http://jope.fi/saab/sosnet/tietopankki/mutterit.html
http://jope.fi/saab/sosnet/tietopankki/mutterit.html
-
- "Hirsch"
- Viestit: 709
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Eilen sitten kahdeksan aikoihin 3 kappaletta keski-ikäisiä miehiä bongas meikäläisen ja kaverin kun istuskeltiin nopan kanssa kirkkopuiston laidalla parkissa aikaa tappaen. Heti alkoi lentämään juttua heidän lapsuusajan 99 saabista, hintaa huudettiin nopasta viiteen tonniin asti mutta ei passannut meikäläiselle. Kuvaa ottivat aivan innoissaan ja ihmettelivät miten meikäläisellä tommoinen auto ja innostusta laitella, arvostusta asiaa kohden löytyi riittämiin asti. Siinä sitten käytiin ajelemassa lenkki, äijät olivat aivan haltioissaan, käytiin heidän sukulaisillaan kahvilla, antoivat 50e muutaman kilsan lenkistä ja kaverille ostivat mäyriksen kaljaa. Antoivat numeronsa että jos ikinä myyt niin soita heti.
Kyllä se saab herättää tunteita.
Kyllä se saab herättää tunteita.

-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Mutta samanlaista kiinnostusta on turha odottaa Saab -harrastajilta noin keskimäärin. Lähinnä saat säälinsekaisia katseita, kun eihän siinä ole edes ruiskua turbosta nyt puhumattakaan ja vielä kamala sekasikiö, paaliin vain ja nopeasti!
Nostan edelleen hattua sangen korkealle tekemällesi kulttuurityölle arkipäivän työnsankarin kunnossa pitämiseksi.
Nostan edelleen hattua sangen korkealle tekemällesi kulttuurityölle arkipäivän työnsankarin kunnossa pitämiseksi.
# 419 Vesa Pohjalainen
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Saabistien äänekkään ene(tai vähe)mmistön joukossahan auto on sitä parempi mitä urheilullisempi, tehokkaampi ja uudempi se on. Tämä jättää kovin vähän tilaa kaasari- ja ruiskuklassikoille, semminkin kun Trionicia edeltävät polttoaineensyöttöjärjestelmät ovat vielä ihan erikseen huonossa huudossa...Vesa Pohjalainen kirjoitti:Mutta samanlaista kiinnostusta on turha odottaa Saab -harrastajilta noin keskimäärin. Lähinnä saat säälinsekaisia katseita, kun eihän siinä ole edes ruiskua turbosta nyt puhumattakaan ja vielä kamala sekasikiö, paaliin vain ja nopeasti!

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
^^^Legendaarista
Onneksi on meitä poikkeuksia, itseni mukaanlukien, jotka haluavat juuri tasan tarkkaan sen kaasarivehkeen ilman vikaantuvia krumeluureja ja CE-valon jatkuvaa kajoa. Toki itselläni on vahva kokemus ysisatasista ja niin se vain on, että pienimmillä ongelmilla mentiin kaasarikoneilla. Isoimmat harmit olivat 16-tappisissa, -88 mallinen 8-tappinen oli niihin verrattuna harmiton kapistus.
Vaikka itselläni on vielä suht "yleinen" satku, aika moni varttuneempi on kääntynyt perään katsomaan ja muutamasta autosta ovat peukut nousseet, eivätkä nämä kuskit aina välttämättä Saabeissa istu.
Meitä suomalaisia, joita Saab joskus aikoinaan isien, äitien, isoisien jne. autojen muodossa jollain tavoin koski, on erittäin suuri joukko. Sieltä niitä arvostajia, juttuseuraa ja peukunnostajia löytyy, osalla on kuitenkin takaraivossaan ajatus, "jospa joskus vielä tuommoisella fiilistelisin". Osa toteuttaa haaveensa, osa ei.
Siinä palapelissä me, jotka näistä huolta yritämme pitää, olemme ratkaisevassa asemassa, kun aika vielä eteenpäin kuluu !

Onneksi on meitä poikkeuksia, itseni mukaanlukien, jotka haluavat juuri tasan tarkkaan sen kaasarivehkeen ilman vikaantuvia krumeluureja ja CE-valon jatkuvaa kajoa. Toki itselläni on vahva kokemus ysisatasista ja niin se vain on, että pienimmillä ongelmilla mentiin kaasarikoneilla. Isoimmat harmit olivat 16-tappisissa, -88 mallinen 8-tappinen oli niihin verrattuna harmiton kapistus.
Vaikka itselläni on vielä suht "yleinen" satku, aika moni varttuneempi on kääntynyt perään katsomaan ja muutamasta autosta ovat peukut nousseet, eivätkä nämä kuskit aina välttämättä Saabeissa istu.
Meitä suomalaisia, joita Saab joskus aikoinaan isien, äitien, isoisien jne. autojen muodossa jollain tavoin koski, on erittäin suuri joukko. Sieltä niitä arvostajia, juttuseuraa ja peukunnostajia löytyy, osalla on kuitenkin takaraivossaan ajatus, "jospa joskus vielä tuommoisella fiilistelisin". Osa toteuttaa haaveensa, osa ei.
Siinä palapelissä me, jotka näistä huolta yritämme pitää, olemme ratkaisevassa asemassa, kun aika vielä eteenpäin kuluu !
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Toisaalta, jos/kun jokin harraste omaa mieltä lämmittää, tarvitaanko sen suhteen ulkopuolista suitsutusta. Omassa tallissa on niin ikään 900c jopa kaksin kappalein. Molemmat yhden sortin "juhlamalleja". Luottopelejä kumpikin. Punainen on todellinen talviauto. Aina lähtee, on lämmin ja menee kesissä kuin kelissä. Ajetaan vain siisteillä pakkaskeleillä.
https://picasaweb.google.com/vesa.pohja ... nen900c89#

https://picasaweb.google.com/vesa.pohja ... nen900c89#
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
^Ei tarvita, tässä "tunne-autoilussa" mennään ihan omilla taajuuksilla. Tokihan se lämmittää mieltä, jos joku muukin pitää tätä touhua hyvänä asiana, järjen kanssa kun tällä ei ole niin mitään tekemistä.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hirsch"
- Viestit: 709
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Tämän takia ysikymppi on meikäläisen mielestä aivan ihanteellinen peli. Ulospäin se ei näytä miltään, ei pröystäile tai näytä urheilulliselta. Se on nöyrä mutta erittäin luotettava työjuhta kuten nekin tavalliset kansalaiset jotka sitä osaavat arvostaa. Mutta kun sen luotettavuuden ja kyydin on kokenut niin pääsee sisälle vasta sen hienouteen. 
Harrastuksissa nyt ei ole muutenkaan ikinä mitään "järkeä", joten ite en jaksa edes kuunnella mitään "järkipuheita". Rahaa menee, mutta jos siihen on varaa ja mieltä lämmittää niin minulle on aivan sama paljonko sitä menee.

Harrastuksissa nyt ei ole muutenkaan ikinä mitään "järkeä", joten ite en jaksa edes kuunnella mitään "järkipuheita". Rahaa menee, mutta jos siihen on varaa ja mieltä lämmittää niin minulle on aivan sama paljonko sitä menee.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 709
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Kävin paikallisen saabistin luona hakemassa 9kpl laippamuttereita, ja sattumalta tuli puheeksi nopan vääränlaiset huoranportaat. Hän sitten tokaisi että tuollahan mulla om varastossa sedansatkun portaat. Hinta oli erittäin edullinen ja meikäläiselle paljon hyvää mieltä. Hyvältä näyttää paikallaan, vielä kun incat saa alle....

http://aijaa.com/JU44W9

http://aijaa.com/5SIUki

http://aijaa.com/ZZQihG
99 portaat ovat myytävänä, ei kiinnikeitä! Vaihdossa passaa laippamutterit.


http://aijaa.com/JU44W9

http://aijaa.com/5SIUki

http://aijaa.com/ZZQihG
99 portaat ovat myytävänä, ei kiinnikeitä! Vaihdossa passaa laippamutterit.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 22:07
- Paikkakunta: Tikkakoski
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Kaipa sitä vois satkuun ettiä tollatteen "härpäkkeen" takaikkunalle.
Kunhan eka sais edes ne tuulenohjaimet paikalleen..
Melkeimpä vois luulla että olen kiireinenki
Kunhan eka sais edes ne tuulenohjaimet paikalleen..

Melkeimpä vois luulla että olen kiireinenki

Potilas Nro.#5860
Saab 900c -89
Saab 900c -89
-
- "Hirsch"
- Viestit: 709
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Onnea etsintään, ei meinaan ole joka nurkassa noita enää.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 22:07
- Paikkakunta: Tikkakoski
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Eipä taida olla...jos sattuu joskus löytymään niin ostaa poikkee, mutta onneks ei mikään välttämättömyys!kärkkäinen kirjoitti:Onnea etsintään, ei meinaan ole joka nurkassa noita enää.
Potilas Nro.#5860
Saab 900c -89
Saab 900c -89