Re: Kahden romufarkun voimin: MY06 kolkki ja MYjotain viiru
Lähetetty: Pe Syys 29, 2023 05:39
Pakonokassa ei ole kiilaa hammaspyörällä niin hyvä varmistaa ajoitus, varsinkin kun oireet on epämääräiset.
Suomen Saab-klubi ry
https://foorumi.saabclub.fi/
Eikö tuo ole muutamissa saksalaisissa ja melkein saksalaisissa juuri se ainoa ällötysväri, jonka saa maksutta. Kelpaa poliisille ja puolustusvoimille, useimmilla muilla ei kestä kantti moista tilata muuten, kuin jos on yhtälössä mukana joku rajoittava hankintaraja tai politiikka.
tää aika hyvä! Meillä vaihtui silloin joskus fokkeri minun arki OG93 vaimon käyttöön. Minulla ekat ajoharjoitukset oli Taunuksella.Tervetuloa hoppamiesten joukkoon! Niin sitä ihan vahingossa päädytään fordistiksi ja pian on talli täynnä Taunuksia, sairaus se lienee tämäkin
Siis mä melkein ostin sen litrasen Ecoboostin, mutta kun se myyjä lupasi laittaa tekstarin kun avaimet löytyvät eikä tekstaria kuulunut, niin jatkoin seuraavaan kohteeseen. Mä nyt yritin hirveästi tunteilematta ostaa auton ja kun ruksi vaatimuksiksi mk3 automaatti-ilmastoinnilla, niin se hintakäyrä oli aika jyrkässä nousussa kun vielä ekstrana jätti yli 30 minuutin ajomatkan päässä olevat pois. Eli tämä on nyt ihan vain 1.6 mikälie-riisseli, 105 hp.
Kiitos. Ei täs kyllä mitään taunushommia oo mieles. Ihan vain ostin samalla logiikalla kuin vaggilaisen sillon puolitoista vuotta sitten.
Taitaa tää olla joo just sellanen. Tosin veronmaksajana olen kyllä tyytyväinen siihen, että jos joku poliisien ja/tai puolustusvoimien keskitetty hankinta ei mieti auton väriä, niin onhan se vain järkevää. Mutta jos yksityinen säästää sillä satasen, että ottaa tämmösen, niin sitä en vain ymmärrä Tosin tätä vielä korostaa haalistunut ja naarmuinen yleisilme, et kai tästäki tulis siedettävämpi jos viittis vetästä hologrammit rälläkkäkiillottimella joku päivä. Mutta kaikki se kuitenki suolakuran alle jää pian, aivan se ja sama...J.N kirjoitti: ↑Pe Syys 29, 2023 19:38Eikö tuo ole muutamissa saksalaisissa ja melkein saksalaisissa juuri se ainoa ällötysväri, jonka saa maksutta. Kelpaa poliisille ja puolustusvoimille, useimmilla muilla ei kestä kantti moista tilata muuten, kuin jos on yhtälössä mukana joku rajoittava hankintaraja tai politiikka.
Makuja on monia. Mutta kyllä se litranen Opeliki oli mielikuvissani tätä pirteämpi. Tosin tää voi olla jo niin karstan tukkima imusarjaltaan yms. että voi seki vaikuttaa menohaluihin Sekä toki aika multaa muistot. Toinen on sitte seki, että tässä ei vauhti tunnu yhtään, niin ehkä se nuhasuuski sitte korostuu. Ja Astra tietty kepitteli robotillaan alaspäin kuten automaatin kuuluuki, jotta pysyttiin tehoalueella, mutta tällä piti ihan ite Sarkolan mäessä sekottaa nelosta silmään Ja nopeudesta ja tehontunnusta, niin Golfillaki motarilla tiesi kyllä mutulla koska ollaan sakkorajalla, mutta tän kans pitää kattoa nopeusmittariakiaero kirjoitti: ↑Pe Syys 29, 2023 19:46Onhan tuo nyt monta kertaluokkaa komeempi kuin juuri mikään harmaan sävy.
Litranen egobooscht muuten kiidätti 2016-mallisen Focuksen jopa 212km/h vauhtiin GPS:n mukaan, yllättävän äkänen se on. Siitä huolimatta, että minä luulin sitä kolinan ja tärinän perusteella dieseliksi vielä yli 300km ajettuani , ihastelin vaan että harvoin vetää nokipolttonen näin innolla ylös asti
Täs ilmeisesti on sen verran Volvosta apinoitua sukuvikaa, että koko umpio nousee syliin kahden pultin irrotuksella. Toista se oli Golfis, jossa piti irrottaa puskuri
ok, eli saivat sen asian kuntoon. Minulla ei kokemusta näistä uudemista fokkereista. Tosin vollessa mk3 ei edes mitään pultteja tarvii ruuvailla, siinä voisko kutsua "pikalukokisi".Täs ilmeisesti on sen verran Volvosta apinoitua sukuvikaa, että koko umpio nousee syliin kahden pultin irrotuksella.
Mutta jos oikein tulkkasin, niin täähän ei ilmeisesti ole litranen egobooscht, joten kokeman ei pidäkään olla synkassa tuohon meikäläisen kokemukseen.JP_Vette kirjoitti: ↑Pe Syys 29, 2023 20:29Makuja on monia. Mutta kyllä se litranen Opeliki oli mielikuvissani tätä pirteämpi. Tosin tää voi olla jo niin karstan tukkima imusarjaltaan yms. että voi seki vaikuttaa menohaluihinaero kirjoitti: ↑Pe Syys 29, 2023 19:46Onhan tuo nyt monta kertaluokkaa komeempi kuin juuri mikään harmaan sävy.
Litranen egobooscht muuten kiidätti 2016-mallisen Focuksen jopa 212km/h vauhtiin GPS:n mukaan, yllättävän äkänen se on. Siitä huolimatta, että minä luulin sitä kolinan ja tärinän perusteella dieseliksi vielä yli 300km ajettuani , ihastelin vaan että harvoin vetää nokipolttonen näin innolla ylös asti
Aero @ Alfabbs 6.5.2016 kirjoitti: Koppasin duunireissulla sunnuntai-iltana Sixtin tiskiltä Ford Focuksen avaimen. Köpöttelin parkkihalliin, etsin sinisen ovaalin ja tuikkasin tulille.
Pikkudieselin tuttu, hieman koliseva käyntiääni sekä yhtä tuttu tärinä löysi tiensä maailmaan ja viihdehässäkän heräiltyä talviuniltaan aloin parkkiruudussa tökkiä kohdeosoitetta laitteen uumeniin. Viihdehässäkän viihteellisyys karisi nopeammin kuin talviunenpöpperönsä, kun tökkimisnäytöllinen, epäresponsiivinen ja käyttöliittymältään epälooginen laite on aivan kauhee. Ja tätäkö pitäis kyetä käyttämään sokkona ajaessa? Huhhuh. Mutta en antanut sen häiritä liikaa vaan sivuutin täysin navigaattorin nerokkaan vinkin kääntyä heti ekana väärään suuntaan (onneksi reitti on pääosin tuttu) ja painelin rampista moottoritielle.
Positiivisena yllätyksenä moottori vetää rajoittimelle asti melko tasaisesti, vaikkakin rauhallisesti - no, eipä tämä mikään ST-malli olekaan. Mittarin neula nousee 180km/h tienooseen kohtuu helposti, joskin GPS näyttää tuossa kohtaa n. 170km/h. Siitä eteenpäin kiihtyvyys on verkkaisempaa, mutta neula nousee kyllä yli kahdensadan ja myös GPS näyttää 195-198km/h lukemia. Parin huntin vauhdissa perusmallin alusta alkaa tuntua hieman pehmeältä, mutta vielä ihan ajettavalta. Tiukka jarrutus 180km/h vauhdista lukitsee hetkeksi oikean etupyörän ja auto tärähtää sen mukaisesti, mutta helpottaa nopeasti ja meno pysyy hallussa. Sinsheimin jälkeen rajoituksen taas helpotettua löytyy matkaan alamäki ja ilmeisesti myötätuuli ja lukema GPS:n ruudulla kipuaa aina 212km/h asti. Alustan pehmeys pysyy samoilla tasoilla kuin aiemminkin, mutta välttämättä ihan kauheasti enempää tähän kotiloon ei vauhtia enää haluaisi kelata. Mainittakoon, että tässä vauhdissa Focus kuitenkin on vielä vakaamman tuntuinen kuin ensimmäisen korimallin facefistin A-mersu oli 160km/h vauhdissa. Focus on myös sisämeluisin auto, jolla olen noita baanoja ajanut.
Mutta vaikka lappu lattiassa moottoritiellä ajaminen on yksi hauskimmista asioita mitä Saksassa voi tehdä, kaikki hyvä loppuu aikanaan. Päästyäni tarpeeksi lähelle matkakohdetta pudottelin moottoritieltä alas ja sompailin kaupunkiin. Keskustassa Focus on aika normaali auto, sellainen perusketterä pyöriteltävä. Navigaattori on edelleen aivan kauhea eikä sen ääntä saa säädettyä helposti. Karttaa piti vilkuilla jatkuvasti, kun en jaksanut valikoista äänensäätöä etsiä. Start-stopissa on pieni viive käynnistymisessä, mutta ei kovin paha.
Keskiviikkoiltapäivänä olinkin sitten lähdössä takaisin. Kaivelin rekisteriotteen esille vilkaistakseni moottorin tehon. Yllätyksekseni paperissa komeili 92kW lukema, mikä kuulosti aika vähäiseltä pyhäpäivän motarilaukan suhteen. Seuraavaksi tajusinkin huipputehon tulevan vasta 6krpm kohdalla ja että polttoaineeksi on määritelty bensiini! Ja toden totta, pellin alle kurkatessa siellä komeili kolme COP-puolaa pienen metallimöykyn päällä ja moottori paljastui litraiseksi Ecoboostiksi. Käytöksen osalta ei lainkaan huono suoritus pienelle turbokoneelle, tästä Fordille isot pisteet. Toisaalta samaan hengenvetoon voisin jakaa vastaavat miinukset pikkudiesel -henkisestä äänestä ja värinästä - jos tuon koneen saisi käymään tasaisesti ja pehmeästi, olisi siinä potentiaalia melkoiseksi tekijäksi.
Ai niin, kulutus ajotieturissa tipahti 9,2->8,7l/100km meikäläisen ajossa. En tiedä millaisella poljennalla tuo 9,2 oli saatu aikaan, kun itse työnsin pedaalia lattiasta läpi motarilla aina kun tilanne salli, mutta en pidä lopputulemaa pahana etenkään bensakoneelle. Hetkellistä kulutusta nintendo näytti 200km/h vauhdissa n. 15l/100km.
jos tänne voi hieman sepustella, ei itsellä vaggia ollut vaan lainaautona(hoppa korjaamolla) jokunen aika silloin. Oli Jetta 1.8L pitkäisku bentsiini, hienosti riitti vääntöä kun tehtiin hieman pidempää reissua.mutta kun tosiaan ottaa verrokiksi nuo vaggilaiset edelliseltä vuosikymmeneltä