No niin, siirrytäämpäs taas asiaan ja unohdetaan tuo takkamuurarin ja timpurin maailma! Aika on pääosin kyllä mennyt timpurin hommissa, kun talon sisärapusten kunnostus on ollut päällimmäisenä hommana.
Nyt olen kuiten saanut ensinmäisen 99:sin C-tolpan verhoilupohjan valmiiksi. Tuolla aiemmin kerroinkin, että meinasin tasoittaa tuon vanhan pohjan hiontamaalilla avulla. Nyt tuo työn tulos on valmiina ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Tulen kunnostamaan myös tuon sisäkaton verhoilupohjan nyt näkyvän mallin mukaisesti.
Tuossa alla olevassa kuvassa näkyy myös kaksi kangasmallia. Alempi pari on uutta löytämäni kangas, tuo pieni pala alimpana on tuon kankaan takaosa. Ylempi pari on alkuperäisen verhoilun pala, tuo ylin pieni pala on kankaan takaosa.
Noissa kahdessa kankaassa on se ero, että tuossa uudessa kankaassa on myös tuolla takapuolella kangas. Noiden kankaiden välissä on samanlainen superlon kuin alkuperäisessä kankaassa. Keskustelu verhoilijan kanssa kertoi, että tuo uusikangas on huomattavasti helpompi asentaa (liimata 3M 08080) ja pysyy paremmin paikoillaa kuin tuo vuoden 1984 tuote!
Huima ajatukseni on, että jos hankin tuon kankaan, niin liimaan sen itse noille kunnostamilleni pohjille?
Olisi kyllä mielenkiintoista kuunnella kommentteja suunnitelmastani ja kankaan väristä ja koostumuksesta?