No niin, välivuosihan siitä tuli, taas
Ensimmäinen äksidenttikin kävi noiden kuvien ottamisen jälkeen; oltiin tallin pihalla laittamassa pressua veneen päälle ja se on semmonen kiskosysteemi, johon pressu ujutetaan veneen keulan puolelta ja vedetään veneen yli. No minä olin takakannella vetonarussa ja sepä katkesi ompeleista justiinsa kun olin vähän lisännyt vetoa. Ei muuten ehdi tekemään mitään vaikka se putoaminen tuntuu kestävän todella pitkään. Kantapääkorkeus semmonen reilu kaks metriä, sieltä suoraan selälleen ja pää asfalttiin. Hetken aikaa siinä tuli kontattua pitkin pihaa kun tietty hätääntyy aivan kunnolla ja ensimmäiseksi soitto vaimolle
Rouva siihen sitten että mitäpäs jos sen lanssin soittasit kuitenkin...sirralla Peijakseen ja ilta tarkkailussa, mutta aivan jäätävä tuuri kävi kaikenkaikkiaan, mustalla perseellä ja karmealla kuhmulla selvittiin, ei edes todennettavaa aivotärähdystä. Tietty hankalahan se on tyhjässä kotelossa minkään tärähtää, mutta yhtä kaikki.
Että semmosta, ensimmäinen kerta elämäni aikana kun putosin veneestä ja sit tietty niin että ei olla vesillä

Jäi muuten aika erikoiset takaumat tuosta putoamisesta; edelleen kun miettii sitä hetkeä kun se napsaus kuuluu ja tuntee lähtevänsä sieltä kannelta, niin meinaa oksennus tulla siitä ajatuksesta. Selkä oli kipeä melkein puolitoista kuukautta ja kuhmun tunsi vielä parin kuukauden jälkeenkin.
Ennen tuota äksidenttiä tuli pesastua vene ja testailtua systeemejä ja siinä yhteydessä posautin pari trimmiletkua. Siihen päälle fiilis että potkurit tarttis vaihtaa napsun pienemmällä nousulla oleviin, niin oli helppo jättää rätin alle.
Eilen sain kuitenkin pitkästä aikaa jonkunlaisen kipinän funtsia venejuttuja ja käytinkin useamman tunnin nettihäröilyyn, sillä tuloksella että tänään kilahti meiliin toimitusilmoitus Ruotsista; potkuripari matkalla. Kokeillaan tällä kertaa pikkusen kevyempiä nelilapaisia alumiinihuiskia 2" pienemmällä nousulla. Vielä pitää ne trimmiletkut kattoa, mutta tuumasin ens hätään käydä niiden kanssa hydromarketissa, jos ei onnaa, niin sitten joutuu taipumaan amerikan joen tuotteisiin.
Mitään en lupaa vesillemenosta, mutta jos nyt ees vähän puuhailis pitkästä aikaa