NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja TTH »

Eipä jäänyt Hirschin pojilla kesken.. :lol:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/sa ... 4866.html?

Ompelijalle kiikuttat ja sitten tuommoiset nappanahkaset keskiöt 8)
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tapoit mun projektilta koko kantavan hengen melko tehokkaasti :cry: Nyt mun auto on sitten vain köyhä replica - ei mitään omaa ideaa :(
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tetammin viimeisen hankinnan vuoksi ajattelin ottaa avoa vähän työn alle. Sen verran, että voi sanoa tehneensä jotain ja raportoida tänne :D

Tyhjäkäyntimoottori on eläny omaa elämäänsä koko viime kesän, ja Coltilta jo aikapäiviä sitten hommasin käytetyn tilalle. Tosin nyt vasta otin itteäni niskasta kiinni, ja jaksoin asentaa sen. Homma on kuitenki laajuudeltaan kaksi klemmaria auki ja yksi sähköliitin. Se muovisuoja kun on ollut jo valmiiksi irti, koska kesällä piti käydä vähän väliä nyppimässä johtoa pois siitä, jotta se heräsi eloon :D

Kuva

Ruiskasin vähän CRC:täkin sisään, ja paikalleen.

Kuva

Samalla ihailin hiiren kusta sytkäkasetin päällä sekä hometta konepellin matossa... No viime talvena hiiret sentää söi sitä mattoa, joten tämä on vielä mietoa. Ja antaa niitten peuhata tossa sytkäkasetin päällä - ei siinä suurta vahinkoa saa aikaan.

Kuva

Kuva

Ja lähti käyntiin niinku palmun alta! Eikä pomppauttanu kierroksia kerrasta vajaaseen kolmeen tuhanteen muutaman kuukauden seisseessä kuivassa koneessa.

Kuva

Siinä sitte ajelin koneen lämpöseksi, ja muistui taas mieleen kuinka yksi pikkuikkuna takkuaa viileällä kelillä. Pitäisi kai sillekin jotain tehdä vihdoin ja viimein...

Kuva

Muuten auto pelasi mallikkaasti, jarruttelin ja käyttelin sähkölaitteita ym. vetristelyä. Kesää odotellessa 8)
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Avo pitäisi maalata tilkkutäkkiefektin takia (ruostepilkkua, uutta takakonttia, kiveniskua jne), ja köyhän on paha narista. Monessa paikassa sanotaan, että ruiskulla tulee sutta ja sekundaa kymmenen ekaa autoa, vaikka olis millanen seppä. Toisekseen se vaatii tiloilta paljo ja muutenkin ne ite ruiskitut on yleensä vähä ite ruiskitun näkösiä - ainaki mones kolarikorjatus.

Niin tai näin, niin netissähän on tämä telalla maalaus ollut pinnalla jo joitain vuosia. Tyhmäki osaa tehdä oikein, appelsiini ja roskat hiotaan pois jne. Työpaikan pihas yhen naapuritoimiston koodarin auto näyttää vähä semmoselta, että on ite tehty. Ja sen myös näkee. En mä ainakaa semmosella kehtais ajaa :roll:

Tuolla rapakon toisella puolen taikasana tuntuu olevan Rust-Oleum -maali, joka on varmaa paikallista miranolia... Ja taikasanan taikakeppi on todella kova ohennus (1:4). Ehkä suurin innoittaja on http://www.rickwrench.com/index79master ... paint.html

Hienoja kärryjä, josain mainittiin n. 100h työpanos. Tiedä sitten mikä on totta.

No mä kävin maalikaupas vähä kyselemäs ja ajatuksia vaihtamas. 1-komponenttimaalit lytättiin heti, ku auto on vissiin sen jälkeen "pilalla" tulevaisuuden maalauksia ajatellen. Sit siinä on vissii jotain paikkamaalausongelmiaki, jos oikein ymmärrän. Mähän en ole maalari, joten kuuntelen kauniisti.

Ostin sitte koemaalauserää varten 2 dl 2-komponenttimaalia, jotta voi vähä kokeilla tekniikkaa, ennenkö siirryn avon kimppuun :D

Kuva

Sit tietty liuta pikkuteloja sekä joku kynttiläalusta tjsp maalauskohteeksi.

Kuva

Köyhänä en ihan viittiny ohentaa 1:4 ohjeella, mut aika liruks kuitenki.

Kuva

Hyvä työalusta.

Kuva

No tommonen siitä tuli. En tiä oliko liian paksua maalia vai jotain muuta vikaa.

Kuva

Kuplat kuivu pohjalle nätisti

Kuva

Vähän karkeempi hionta ensin (120)

Kuva

Vesihionta 1200...

Kuva

Jotain tosi mietoa hiontatahnaa. Menee varmaa ikä ja terveys ton kans... Kovat aineet olis pop. Tollanan lähinnä hapettumia tasotetaan...

Kuva

Puoli tuntia myöhemmin

Kuva

Esimerkiks umpeentasottuneitten kuplien pohjat näyttää tolta

Kuva

En tiä sitte... Pitäs vissii vesihioa johki 3000 paperiin saakka. Ja kai maaliaki pitäs olla paksumpi kerros. Alkaa vaan tuntumaan, että ei siinä maalaamisessa ole oikotietä onneen... Netis se on vain niin helpon näköstä, tai sit ne ei olekkaan livenä niin priiman näkösiä kuin kuvas.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Ottamatta kantaa maalaustekniikkaan, mutta kauanko annoit maalin kovettua ennen hiontaa? Maalin tai lakan pitäisi antaa kovettua useamman päivän, jos sitä meinaa hiomalla fiksata. 120 on kyllä melko karkea aloitus ja sitä saa varmasti jonkun verran työstää hienommilla vesihiontapapereilla. Testaa ruiskua johonkin harjoituspeltiin tms. ja harkitse vielä. Voi kai sen auton maalata vaikka pelti kerrallaan (ovi, lokari, konepelti jne.) jos arveluttaa kokonaan sutaista. Suojaamista tulee kyllä huomattavasti enemmän, mutta jos ei ole kiirus... Maalari en ole minäkään enkä kokonaista autoa ikinä maalannut. Osamaalauksia kylläkin eikä se ruiskiminen niin ihmeellistä ole. Vaati pari harjoitusotosta että alkoi syntymään itselle kelvollista jälkeä.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja aero »

Tähänastisen kokemuksen mukaan itte suihkisin ruiskulla. Ainakin meikäläisen räpylöillä halpakin ruisku antaa sietokelpoista pintaa pirusti helpommin kuin pensseli tahi tela.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja TTH »

Kuinkas pahasti tuo oikein on tilkkutäkki? Perusteellinen pesu/myllytys kunnon myrkyillä saa kyllä aikamoisenkin värieron häviämään, varsinkin jos viimeisestä myllytyksestä on aikaa/sitä ei ole tehty koskaan. Ruostepaikat korjaa oikeilla maaleilla eikä paukulla. Sillä halvalla ruiskulla kyllä pärjää kunhan muistaa vedeneroittimen, ja vähän ruiskuttelee säätämiseksi/harjoituksena ensin vaikkapa jotain pahvin palasta..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Saab-man kirjoitti:...
Maali kovettu nelisen päivää ennen hiontaa. Ja onhan toi 120 tosiaa aika karkeaa, ku mones paikas lukee 500 alotuksena... Mut en mä sitä muistanu :D
TTH kirjoitti:...
Ei se viä ole tilkkutäkki, mutta kun korjaa ovesta ruosteet, konepellistä kiveniskut, vaihtaa sen uuden takakontin ja mahdollisesti viä suuren harkinnan jälkeen korisarjan, niin siitä tulee tilkkutäkki. Ja yksi puolituttu, joka maalaa työkseen, sanoi suoraan, että vähemmillä työllä pääsee, ku maalaa suosiolla vaan kaikki. Ja se jopa kuulostaa ihan järkevältä...

Ehkä vois harkita sitä ruiskua. Se vain jotenkin pelottaa :roll: Puhutaan pilvestä, roskasta, appelsiinistä, valumista, pölystä (tallissa) jne. Kai sinne talliin pitäs sit joku teltta rakentaa sisälle.

Colornetissä myyjä esitteli joskus saman aiheen tiimoilla jotain 170e ruiskua, mikä ei kuulemma ole rimpula. Siihen toki sit viä päälle silikonivapaa letku sekä öljyn- ja vedenerottimet.

Sitte tietty päästään siihen, että ruiskulla voiki vetästä jonkun Candy-maalauksen, joka on varmasti pilalla ekakertalaisella :D Tai Volvo C70 mk1:n kartasta jotain kivaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Mulla on tällainen ruisku:
http://www.ebay.com/itm/NEW-Anest-Iwata ... 19ccff71d6

Riittävän hyvä harrastehommiin. Jos menee pieleen, ei pääse syyttämään välineitä, vika löytyy peiliin katsomalla :D Öljynerotinta en omista, vaikka hyvä kai sekin olisi olla olemassa. En kuitenkaan ole huomannut maalausjäljessä mitään öljyyn viittaavaa. Kunnon vedenerotin on syytä olla välissä ja tietenkin kompurasta vedet pois ennen ruiskuhommia.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ensi kesän bbq-partyjen takia tartti hankkia avoon koukku, jotta saa kaikki grillikamat Hämeenlinnaan. Ylläri ylläri koukku löyty Coltilta. Täytyy kohta oikeasti hakea se ruisku, nyppiä kuusen alta vanha auton raato ja opetella maalaamaan.

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Oon tehny vähä "kotiläksyjä" maalaamisesta, ja tuo Saab-manin linkkaama Anest Iwata mennee tilaukseen lähipäivinä. Ei netissä ainakaan siitä pahaa sanaa löydy.

Oon samalla pohtinu käytännön asioita. Eli lokarit irti, ovet irti, takaluukku irti, tonneau cover ylös, konepelli irti. Kiinteetä maalattavaahan ei ole kuin b-pilarista taakse, joten ergonominen suositus pitäisi olla kondiksessa. Listojen alle tulee maalirajat, teipattavaakin yllättävän vähän... Isoimmat taitaa itse asiassa olla puskurien mustat muovit. Konehuoneeseen en koske, lokarien reunat maalaan tietysti ku irrallaan on, joten pelli kiinni ei paista vanha väri.

Vesiväriä en uskalla maalata, joten pakko mennä akryylillä. Lakkaus on niin punainen vaate... Ja ne pilveilyt ja kaikki muut pelottelut. Periaatteessa en edes tykkää nykyisestä sinisestä hirveästi, joten sinänsä ihan sama. Vaalea sävy olisi virheiden kannalta paras, mutta jotenkin päässä ruksuttaa se, että avoauton ainoa oikea väri on punainen. Jos vesiväreihin uskaltautuisi, niin Volvon kartassa olisi kaikkea kivaa, mutta näillä mennään.

Ja ei, mua ei haittaa se, että "feikkaan" värinvaihdon jättämällä piilossa olevat osat alkuperäiseen sävyyn. Ja ei, jos joku siitä tulee jeesustelemaan, niin oikeasti mua ei kiinnosta. Niin kauan kuin noita romuja saa rahalla, niin minulla on oikeus tehdä autolleni mitä vain. Pitkään tätä pohdein myös museoinnin kannalta, mutta 10 vuoden päähän katsominen on aika turhaa... Itseä varten tuo tehdään, ja ajan sillä nyt. Sitä museoikää odotellessa ehtii maailmassa tapahtumaan niin paljon mulle ja mun autolle, että parempi nauttia tästä rakentelun ilosta nyt, kun siitä on iloa mahdollista saada. Itsellehän tätä tehdään.

Mut niin tai näin. Punaista Googlatessa eteen iski "ainoa oikea" punainen, eli Porsche Indischrot red 027. Ennenkö autoa alan tuhrimaan, ostin 25e plänikän sitä kokeilua varte...

Kuva

Ekana aattelin tietysti maalata palan paperia, mut eihän siitä mitää tullu :mrgreen:

Kuva

Nooh onneks on alkydimaallilla sotkettu tarjotin, jossa on oikea pohjaväri. Jos vähä jäis kiehumatta, jotta näkee sävyn...

Kuva

Kuva

Riittävä lopputulos kiehumisen kannalta...

Kuva

Kiva kiilto.

Kuva

Melkein peili.

Kuva

Ja se maalia imevä paperi...

Kuva

Noi värit on kännykällä mitä sattuu ja hommaa vielä korjaa kalibroimattomat näytöt, pahimmillaan TN-paneelilla. Eli kyl toi punasta on :D Candy red olis oikeasti todella 8) mut se ei taida olla fiksuin valinta ekalle kerralle :lol:

Seuraava askel eteenpäin on sitten ruiskun saavuttua koemaalata sitä liilaa maalia, jota jäi telakokeiluissa yli. Eli jos edes jokseenkin kuusen alla makaavan auton maalaus onnistuu, niin uskallan siirtyä kohti avoa. Pohjatöillä aloittaen... Ehkä jo täksi kesäksi :lol: Ruosteita ei kuitenkaan ole kuin läntti ovessa ja kiveniskut konepellissä, joten pohjatöiden oletan olevan "helpot".
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nypein avonki taas tallista ulos. Tällä kertaa poikkeuksellisesti molemmat vedenkeruupöntöt oli täpötäynnä vettä. Sen jälkeen vain kone lämpöseks.

Kuva

Loppu vaa aurattu mettätie kesken kaiken. Ei viitti kuitenkaan maantielle lähteä, ku on liikennekäytöstä poistettu...

Kuva

Öljyt vaihtoon uutta kautta varten. Viime kaudella sitten tulikin pyöreät 4 tkm täyteen :D Trendi on ollut puolittaa ajomäärä joka kaudella, mutta tuleehan tässä jo siirtoajoista talli - Kaarina - talli se 500 km. Eli joskus se sitten loppuu, ellei koko kesää seisota. Juhannuksena ajattelin tän ottaa ajoon tänä vuonna...

Kuva

Joku joskus taisi kysyä niistä kolmesta vaimentimesta auton alla, niin nyt kuva. En yhtää muista kuka tai koska sitä kysy YV:llä tai potkuis tai josain.

Kuva

Ajattelin ottaa käänteisen tavan Aeron korisarjan kanssa. Eli normaalistihan ne uudet maalattais ja sen jälkeen vaihdettais paikalleen, mutta varmistaakseni asennusintoni ajattelin ensin nyppiä vanhat pois. Samalla tietty näkee toivottoman ruostetilanteen helmoissa, kun kerta ovat saaneet rauhassa muhia piilossa.

Mutta hyvältähän noi helmat näytti. Ei mitää ongelmaa!

Kuva

Kuva

Ainoastaan pelkääjän puolella oli ihan pieni hankauma, jossa alkava ruostevaurio.

Kuva

Huomenna sitte jos koittais nyppiä puskurit pois. Saa nähä koska jaksaa ruosteet korjailla. Tuskin huomenna, tai voihan sitä aina ittensä yllättää :)
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Potkein itseäni sen verran, että päätin ruveta purkamaan maalausta varten, ja samalla etsimään ruostepaikkoja. Korjaa sitte kerralla kaikki.

Noi kivisuojat takaa lähti irti, ja niissä on jo lähtenyt pieni ruostuminen ruuvien ympäriltä käyntiin. En varsinaisesti yllättynyt... Mut vähällä viä pääsee.

Kuva

Sisäpuolella sitte on semmonen ihQ muovin taitos, joka saa kaiken näyttämään hyvältä, kunnes sen ottaa pois...

Kuva

Kuuluuko takana olla joku kurasuoja tai sisälokasuoja tankin täyttöputken edessä? Meinaa tuotakaa en ole aikasemmin sillä silmällä katsonut, mutta ihan muhivalta mestalta ennakkoluulon kanssa mietittynä näyttää.

Kuva

Täyttöputkea en jaksanu irrottaa tässä yhteydessä, koska "aikataulukiireet", mutta aika kasa tavara sinne putken ja pellin väliin oli pakkautunu :roll: Ruuvarilla vaa tökein irti.

Kuva

N. puoliväli

Kuva

Tankin korkin korkeudelta. Ah niin ihana paikka poistaa ruoste ja maalata :roll:

Kuva

Tässä kohtaa loppu into. En uskalla koittaa, meneekö ruuvimeisseli läpi. Ei yhtää huvittais hitsata tommosta paikkaa :| No ainaki se on varma, että jos kaikki ng-satkut on vastaavasti ilman mitää suojamuovia tms, niin kaikissa tuo paikka kukkii aivan varmasti. Eli ruosteetonta ei ole olemassakaan myyntiteksteistä huolimatta :D

Mut ei saa liikaa haukkua. Ei tää mikää paha savotta ole, kun vertaa moneen pelastusprojektiin foorumilla. Tällä näkymää kun ei tartte edes hitsata. Pitää vaa ottaa viikon loma ennen ajokautta :D
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Näyttääpä tutulta tuo tankin kaulan läpiviennin vieressä oleva ruoste. Tontusta tuli paikkailtua talvella vastaava kohta. Vaikuttaisi siltä, että tontussa se ruoste on laitettu alulle jo tehtaalla. Peltisen sisälokarin läpimenoholkki on kovaa muovia ja siinä on todella jämäkät kynnet jotka on varmaankin jo ensi asennuksessa raapineet maalit siitä läpimenoreiän reunasta. Sitten kun siihen pakkautuu tuohon malliin kuraa ym. niin pakettihan on valmis.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eli ei se Saabikaan ihan niin hyvä ole ollut tehtaalta lähtiessä, kuin joskus haluamme uskotella :D

Niin tai näin. Maalaamista pitää opetella. Oli lähipiirissä yksi Top Gear -auto, jossa väärällä värillä on paikkailtu lommoja ja naarmuja. Tarjouduin sitten yrittämään sen korjaamista. Idea oli, että ei se huonommaksi voi muuttua...

No ammattilainen olisi maalannut puskurin, takaosan ja kaksi ovea - mutta minä en ole ammattilainen.

Kuva

Tuli tutuksi seuraavat asiat:
-Pohjat on vaikea tehdä hyvin
-Rajaus on vaikeaa
-Pilveily on totta, eikä pelkästään hamppumiesten hörinää
-Lakkaamisen jälkeen vielä näkee, tuliko ne lommot oikeasti suoraksi
-Lakka valuu helpolla
-Ruisku räkii helpolla
-Homma on kokonaisuudessaan ihan perseestä

En nyt tiedä sitten, mitä maalaussuunnitelmille tekisi. Mut ainaki nyt tiän sen, miksi liikenteessä on paljon sinne päin maalattuja autoja ja miksi ammattilaisen työ maksaa pari-kolme tonnia :roll:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin