Hommat jatkuvat! Nyt olen käynyt 99:sin 900:sen sisäkattoverhoilujen kimppuun. Sanoisin, että mielenkiintoinen juttu, ainakin minulle?
Sisäkaton takapuolella onkin sitten tuollainen kuitukankainen tukikangas. Kun takaa irroittaa nuo kiinnitykseen käytetyt hakaset (niitipyssyn lyhyet hakaset), niin tukikankaan reuna paljastuu. Toinen mielenkiintoinen juttu olikin se, että tuo sisäkaton verhoilukangas onkin liimattu vain näkyvältä osalta ja se osa mikä taittuu takapuolelle on kiinnitetty vain noilla hakasilla? Olin luullut, että tuo verhoilukangas liimataan myös tuonne takapuolelle? Siis ei pidä luulla!
Sitten olikin vuorossa katon näkyvältä osalta tuon kankaan irroitus. Kankaan sai helposti irti, mutta reunoilla tulee olla hyvin varovainen, koska verhoilun runko on ikänsä ja laatunsa puolesta hyvin hauras. Kun kangas irtoaa, niin kankaan alla oleva superlon jään runkoon kiinni.
Seuraava urakka onkin sitten tuon superlonin irroitus? Kokeilin useampia tapoja, sikliä, muovisia tapettilastoja, kittilastoja. Mielestäni paras tapa irroittaa tuo superlon on 80 santapaperi. Se ei vaurioita runkoa ja karkeutensa puolesta se irroittaa hyvin. Hieman likainen työvaihe, mutta kun sen tekee huolella, niin jatko on helpompaa! Tästä jatketaan!
Toivottavasti näistä kokemuksista on jollekin apua!