NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Oliko kuva ennen vai jälkeen?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
^ Selkeästi jälkeen, koska tuo näkyy kuvissakin selkeinä cumulus-kuvioina:
JP_Vette kirjoitti:-Pilveily on totta, eikä pelkästään hamppumiesten hörinää
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Kyllä amatööreille sopii paljon paremmin kokonaisten pintojen maalaaminen kerralla (esim. ovi) Tuollaiset keskellä pintaa olevat paikkaukset jotka on tarkoituksena häivyttää yhtenäiselle pinnalle on varmasti paljon haastavampia. Rajaukset listaan tai johonkin selkeään taitteeseen on myös melko helppoja. Jos tuo kuva on lopputuloksesta niin on tuossa jotain muutakin hämärää... sävy on varsin erikoinen jos vertaa auton muihin pintoihin. Jos ruisku räkii niin maali on liian paksua. Lakka tosiaan valuu helposti, on kokeiltu Itse en keksinyt muuta kuin että syöttöä pienemmälle kuin maalatessa. Siten homma pysyi hieman paremmin kontrollissa. Kannattaa varmaan ensin yrittää maalausta johonkin irtopellille tms. ja arvioida sitten miltä homma näyttää. Minkä kokoinen suutin sulla on ruiskussa?
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Noi Simpsonit-pilvet on pohjamaalia. Ruiskun suuttimesta en tiä, ku koko vehje on jo kaatopaikkajäteastias enkä jaksa dyykata.
Kaveri sano et maalausta vois pelastaa myllyttämällä, mut vähä skeptinen olen. Akryylimaalia täytyy viä harjotella yhteen purkuautoon, ennenkö alan avoa työstään. Toi Suzuki on metalliväri, enkä sitä uskalla avoon koittaa.
Oli tos muitaki vikoja kuin maalipinta. Ne lommojen oikasut näytti hyviltä, kunnes ne lakkasi. Muovipussilla tunnustelu kyl paljastaa pykälän, muttei oikeaa muotoa. Sileä ohjeiden mukaan hiottu pohja oli kuitenki hiontajäljillä ku levitti maalin jne
Kaveri sano et maalausta vois pelastaa myllyttämällä, mut vähä skeptinen olen. Akryylimaalia täytyy viä harjotella yhteen purkuautoon, ennenkö alan avoa työstään. Toi Suzuki on metalliväri, enkä sitä uskalla avoon koittaa.
Oli tos muitaki vikoja kuin maalipinta. Ne lommojen oikasut näytti hyviltä, kunnes ne lakkasi. Muovipussilla tunnustelu kyl paljastaa pykälän, muttei oikeaa muotoa. Sileä ohjeiden mukaan hiottu pohja oli kuitenki hiontajäljillä ku levitti maalin jne
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Lakkaa voi fiksata myllyttämällä, lakan alla olevaa maalipintaa ei millään (muuta kuin uusiksi maalaamalla). Saitko millaiset ohjeet maalia varten? Ei se metalliväri ollut ainakaan omasta mielestäni hankala kun vaan noudatin maalikaupasta mukaan annettua lämiskää. Pilveily hävisi maalipinnasta kokonaan kun ruiskutti viimeiseksi pinnaksi ns. pisarointikerroksen. Mulla on näköjään vielä tallessa maalausohje De Beer -metallivärille. Luulisin että sitä voi soveltaa myös muille vesipohjaisille metallilitkuille. Laita YV:nä sähköpostiosoite jos haluat ohjeen skannattuna. Siis jos innostut vielä dyykkaamaan ja yrittämään
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Lähinnä rajauksia kaveri sano pystyvänsä fiksaamaan. Ja ei, en dyykkaa. Tilaan sen Iwatan ebaystä...
Värimassa oli myrkkyä, eikä vesipohjasta. Käski ohentaa 60/40 ja vetää harson ja sit paksumman... Mut en tiiä onko maalaukses rajoja lukuunottamatta vikaa. Lakka se pahin on ja ne pohjat. Ja toki mieto pilveily. Voin mielessäni kuvitella, miten kokonaisen autonki voi pilata
Mut nyt koitan unohtaa noi metallivärit, ja keskittyä akryyliin jahka saan sen uuden ruiskun. Se kuulemma on helpompi tie onneen.
Värimassa oli myrkkyä, eikä vesipohjasta. Käski ohentaa 60/40 ja vetää harson ja sit paksumman... Mut en tiiä onko maalaukses rajoja lukuunottamatta vikaa. Lakka se pahin on ja ne pohjat. Ja toki mieto pilveily. Voin mielessäni kuvitella, miten kokonaisen autonki voi pilata
Mut nyt koitan unohtaa noi metallivärit, ja keskittyä akryyliin jahka saan sen uuden ruiskun. Se kuulemma on helpompi tie onneen.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
mä jo luulin et sä nakkasit sen uuden Iwatan metikköön
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Iwata on vieläkin tilaamatta. Laiska, tyhmä ja saamaton.
No niin tai näin, niin nyt on tilattu maalausaika tolle Top Gear -raketille. Reilu 400e oli alvillinen arvio. Samalla menee muitaki korjauksia (ei mun tekemiä) ja kiveniskut konepellistä. Tämän kokeilun hinnaksi jäi siis n. 8e värimassa sekä pohjamaalia ja lakkaa. Hiomapapereita unohtamatta.
En kysyny maalarilta hintaa avon luukuille ja korisarjalle. Samaan 400e tuntumaan se varmaa menis, mut pakko ite ryssiä ensin Päälimmäisenä kuitenki mielessä se, että avoauton kuuluu olla punainen. Se kyl tuli jälkikäteen mieleen, että sitä vanhaa ruiskua olis voinu käyttää penkkien värjäämiseen. Pitääki kattoo onko roskat viety tänää
Laitetaan nyt viä kuvaki maalauksesta Varjon puolelta, eilen sateessa ajettu ja puhelimen digitaalisella zoomilla toimiston ikkunasta
No niin tai näin, niin nyt on tilattu maalausaika tolle Top Gear -raketille. Reilu 400e oli alvillinen arvio. Samalla menee muitaki korjauksia (ei mun tekemiä) ja kiveniskut konepellistä. Tämän kokeilun hinnaksi jäi siis n. 8e värimassa sekä pohjamaalia ja lakkaa. Hiomapapereita unohtamatta.
En kysyny maalarilta hintaa avon luukuille ja korisarjalle. Samaan 400e tuntumaan se varmaa menis, mut pakko ite ryssiä ensin Päälimmäisenä kuitenki mielessä se, että avoauton kuuluu olla punainen. Se kyl tuli jälkikäteen mieleen, että sitä vanhaa ruiskua olis voinu käyttää penkkien värjäämiseen. Pitääki kattoo onko roskat viety tänää
Laitetaan nyt viä kuvaki maalauksesta Varjon puolelta, eilen sateessa ajettu ja puhelimen digitaalisella zoomilla toimiston ikkunasta
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Etenee etenee. Ekat avokelitkin oli jo, mutta mitä minä avolla. Sen verran kuitenkin homma eteni, että pesin pahimmat kurat pois Coltin myymästä korisarjasta.
Ja puhdasta on. Ei sotke autoa, kun seuraavan kerran siirtää säilytyspaikasta B säilytyspaikkaan C ennen siirtoa asennuspaikkaan D, josta siirto väliaikaiseen projektivarastoon E ennen maalausta paikassa F motivaatiolla G odottamaan asennusta paikassa H ajalla I.
Kesä pukkaa päälle, ja pakko se on luovutettava tän projektin kanssa sen verran, että vedän värin korisarjaan ja ruuvaan ne paikalleen. Penkit on odottanu kaks vuotta asennusta, mut korisarjalle en tee sitä. Olkoot sitte kuinka appelsiini ja roska ja valuma ja muuta tahansa, mut haluan noi kiinni ennen juhannusta. Kattellaan sitä ympärimaalausta sitte 2016 uudemman kerran
Ja puhdasta on. Ei sotke autoa, kun seuraavan kerran siirtää säilytyspaikasta B säilytyspaikkaan C ennen siirtoa asennuspaikkaan D, josta siirto väliaikaiseen projektivarastoon E ennen maalausta paikassa F motivaatiolla G odottamaan asennusta paikassa H ajalla I.
Kesä pukkaa päälle, ja pakko se on luovutettava tän projektin kanssa sen verran, että vedän värin korisarjaan ja ruuvaan ne paikalleen. Penkit on odottanu kaks vuotta asennusta, mut korisarjalle en tee sitä. Olkoot sitte kuinka appelsiini ja roska ja valuma ja muuta tahansa, mut haluan noi kiinni ennen juhannusta. Kattellaan sitä ympärimaalausta sitte 2016 uudemman kerran
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Ehkä sil on ihan kiva ajella väristä välittämättä näin kesällä.
Onko taustal uutta projektii vai onko taloyhtiöön eksyny toinenki saabisti?
Onko taustal uutta projektii vai onko taloyhtiöön eksyny toinenki saabisti?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Nojuu se tässä on tarkoituskin, että sais fiiliksen kattoon. Kerkee sitä maalia myöhemminki ihmetteleen, kunhan auto ei ihan koko kesää seiso tallis. Sen verran maalipurkkiin tartun, että käyn sen oikean takalokarin läpi sieltä täyttöputken takaa. Ja sit kaarien ruosteet korjaan (kaikki sisäpuolella eli ei näy).
Taloyhtiös asuu yks saabisti, n. 50-vuotias nainen. Kuuppa on aina katokses ja viippa taivasalla. Viippa lienee käytetympi auto, kun vain iltasin paikalla. Kuuppa taas tuntuu seisovan 6 päivää 7:stä.
Taloyhtiös asuu yks saabisti, n. 50-vuotias nainen. Kuuppa on aina katokses ja viippa taivasalla. Viippa lienee käytetympi auto, kun vain iltasin paikalla. Kuuppa taas tuntuu seisovan 6 päivää 7:stä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Tälläkin sivulla näkyvä Liana kävi lopulta ammattimaalarilla, ja hyvä siitä tuli. Vähän appelsiinipintaa, mutta no halpa se oli... Rajaus ja sävy kuitenkin täys kymppi. Samalla kysyin pikaisesti, mitä maksaisi yhden korisarjan maalaus. Kuulemma n. 350e. Sanoin, jotta mietitään. Ei olisi kannattanut miettiä.
Niin tai näin. Toisille tuleva viikonloppu on juhannusnus, mulle se on jotain muuta Pakkasin Aeron korisarjan ja siskonpojan Mario Kart -sähköauton femmaan, ja oli semmonen tetris, että pitäisi varmaan ostaa se "isompikonttinen" sedan.
Kävin myös hakemassa kemikaalit korisarjaa varten, jotta voin tehdä sen aiemmin suunnittelemani "halvan ja nopean pikamaalauksen" korisarjalle, että saisi sen myös käyttöön.
So far kaikki hyvin, mutta tässä kohtaa se 350e alkoi tuntumaan erittäin houkuttelevalta.
Eikai siinä, harrastukset maksaa jne. Ruisku ei edelleenkään ole se Iwata, letku ei ole silikonivapaaksi speksattu jne. Eli kyllä tässä on kaikki epäonnistumisen mahdollisuudet ilmassa. Jos nyt saisi edes kelvollisen.
Ympärimaalaus punaiseksi sitten vaikka 2016. Tai 2017. Tai ehkä kolmekymppisten kunniaksi 2018. Projekteja, projekteja...
Niin tai näin. Toisille tuleva viikonloppu on juhannusnus, mulle se on jotain muuta Pakkasin Aeron korisarjan ja siskonpojan Mario Kart -sähköauton femmaan, ja oli semmonen tetris, että pitäisi varmaan ostaa se "isompikonttinen" sedan.
Kävin myös hakemassa kemikaalit korisarjaa varten, jotta voin tehdä sen aiemmin suunnittelemani "halvan ja nopean pikamaalauksen" korisarjalle, että saisi sen myös käyttöön.
So far kaikki hyvin, mutta tässä kohtaa se 350e alkoi tuntumaan erittäin houkuttelevalta.
Eikai siinä, harrastukset maksaa jne. Ruisku ei edelleenkään ole se Iwata, letku ei ole silikonivapaaksi speksattu jne. Eli kyllä tässä on kaikki epäonnistumisen mahdollisuudet ilmassa. Jos nyt saisi edes kelvollisen.
Ympärimaalaus punaiseksi sitten vaikka 2016. Tai 2017. Tai ehkä kolmekymppisten kunniaksi 2018. Projekteja, projekteja...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Olen yllättänyt itseni! Levittelin korisarjan keskelle tallia, joten nyt on pakko maalata se, koska muuten femma tai cabbe ei mahdu nosturille
Ekana tuli kirottua lämmityslaitteen reikää verkossa.
Täytyy varmaan kattella jotain ton tilalle. Jos olisin oikein viitseliäs, niin vaakarivoitus samalla jaolla kuin maskissa olisi todella hieno. Pitää miettiä, mitä jaksa....
Öljypurkista sai leikattua puuttuvat lätkät helmoihin.
Vähä kittiä päälle (otin teipin pois ja karhensin pinnan).
Ehjäkki lätkät peittelin huolella umpeen.
Ja olihan näissä muutaki korjattavaa... Piti tehdä pikanen korjaus, mutta kun maalit makso melkein 200e niin Jos edes yrittäis tehdä välttävät.
Huomenna sit vähän hiontaa ja maalailua Ei taida ihan päästä juhannusyön ajelulle tällä setillä, mutta toisaalta vettä luvattu, niin ketä kiinnostaa. Tavallinen viikonloppu muiden seassa, mitä nyt päivää pidempi.
Ekana tuli kirottua lämmityslaitteen reikää verkossa.
Täytyy varmaan kattella jotain ton tilalle. Jos olisin oikein viitseliäs, niin vaakarivoitus samalla jaolla kuin maskissa olisi todella hieno. Pitää miettiä, mitä jaksa....
Öljypurkista sai leikattua puuttuvat lätkät helmoihin.
Vähä kittiä päälle (otin teipin pois ja karhensin pinnan).
Ehjäkki lätkät peittelin huolella umpeen.
Ja olihan näissä muutaki korjattavaa... Piti tehdä pikanen korjaus, mutta kun maalit makso melkein 200e niin Jos edes yrittäis tehdä välttävät.
Huomenna sit vähän hiontaa ja maalailua Ei taida ihan päästä juhannusyön ajelulle tällä setillä, mutta toisaalta vettä luvattu, niin ketä kiinnostaa. Tavallinen viikonloppu muiden seassa, mitä nyt päivää pidempi.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Toinen helmoista oli lätkän takaa "poikki", ja muutenki lätkien tasotus oli aika fiasko. Eli niistä näkee kilsan päähän, että on korjailtu. Ehkä lasikuitukitti tms olisi ollut oikeampi tökötti niihin aukkoihin.
No en jäänyt sitä märehtimään, vaan alotin teippailun. Aika ankeaa hommaa oli, kun se mustan ja korin värin raja on semmonen "kolo", mihkä teippi piti lykätä ruuvarilla.
Sitte vaan pohjamaali päälle.
Maalauksen jälkeen tietty huomasin sitte yhden paikkaamattoman kohdanki eli lämppärin pistokkeen reiät
Nooh, aina painotetaan pohjien tärkeyttä (ja vaikeutta), joten pakko kyllä myöntää, että ei nuo reiät sen rumemmat ole kuin "korjatut" kohdakkaa Kuten vaikka tätä hinkkasin aika kauan, mutta silti...
Mitäpä sitä märehtimään liikoja. Joskus pitää opetella, ja opettelun jälki näkyy. Ns tein itse ja säästin. Ja toisaalta puskureita kattellaan yleensä aika kaukaa, joten... Maali vaan päälle. Värimassan levitys meni itseäni vähän kehuen ihan nappiin! Spray-maalauksesta oppien tein varmaan viis ohutta kerrosta, jotta ei vaan valu. Ja lopuks kiertelin ja paikkailin sävyerot Ja niitä oli paljon.
Lakkaus sitten taas tuotti harmaita hiuksia. Kaikkialla lukee aina "harso ja sen jälkeen märäksi". Mikä helvetin harso? Harsoja mammat laittaa lastenrattaiden eteen, jotta lapsi ei näe ympäröivää maailmaa. Miten teet lakasta harson? No minähän vedin kerrasta sitten märäksi.
Pintahan oli karsea, ja meinasin jo korkata kaljan. Säädin ruiskuaki, mutta ei. Se oli semmonen "harsomainen". Jossain nurkassa kuitenkin vähän lipsahti, ja silloin vasta hokasin, että se mun eka "märkä" pinta oli se harso
No tästä oppineena sitten tajusin, miksi pitää olla hyvät valot. Rohkeasti vain ruiskusta nupit kaakkoon, sopiva kulma valoa vasten ja ensin tulee harso, sitten se tasottuu täydelliseksi pinnaksi (no okei, aika appelsiini) kunnes lopulta tulee valuma Toisin sanoen sitä lakkaa piti laittaa tooosi paljo kerralla. Ja kun välttävää tehdään, niin joskus tuppaa tulemaan priimaa
No niin tai näin. Tallissa oli pakko pitää ovet auki. Ja tähän aikaan vuodesta yhtä sun toista mötiäistä ja voikukkaa on ilmassa. Ja se valuma on aika nopeasti sen "täydellisen" perässä.
Se tunkin peitepala
Summasummarum: just hyvä. Täytyy ottaa huomioon, että kyseessä oli ensimmäinen rehti maalaustyö multa. Mitään maskien räpellyksiä ei lasketa. Toisella kertaa tulee jo paljon parempi (onko se sitten se ympärimaalaus). Tyhmä ei huomaa ja fiksu on hiljaa. Ei se ole mitään harrastamista, jos aina vie romut ammattilaiselle setelinippuun käärittynä.
No en jäänyt sitä märehtimään, vaan alotin teippailun. Aika ankeaa hommaa oli, kun se mustan ja korin värin raja on semmonen "kolo", mihkä teippi piti lykätä ruuvarilla.
Sitte vaan pohjamaali päälle.
Maalauksen jälkeen tietty huomasin sitte yhden paikkaamattoman kohdanki eli lämppärin pistokkeen reiät
Nooh, aina painotetaan pohjien tärkeyttä (ja vaikeutta), joten pakko kyllä myöntää, että ei nuo reiät sen rumemmat ole kuin "korjatut" kohdakkaa Kuten vaikka tätä hinkkasin aika kauan, mutta silti...
Mitäpä sitä märehtimään liikoja. Joskus pitää opetella, ja opettelun jälki näkyy. Ns tein itse ja säästin. Ja toisaalta puskureita kattellaan yleensä aika kaukaa, joten... Maali vaan päälle. Värimassan levitys meni itseäni vähän kehuen ihan nappiin! Spray-maalauksesta oppien tein varmaan viis ohutta kerrosta, jotta ei vaan valu. Ja lopuks kiertelin ja paikkailin sävyerot Ja niitä oli paljon.
Lakkaus sitten taas tuotti harmaita hiuksia. Kaikkialla lukee aina "harso ja sen jälkeen märäksi". Mikä helvetin harso? Harsoja mammat laittaa lastenrattaiden eteen, jotta lapsi ei näe ympäröivää maailmaa. Miten teet lakasta harson? No minähän vedin kerrasta sitten märäksi.
Pintahan oli karsea, ja meinasin jo korkata kaljan. Säädin ruiskuaki, mutta ei. Se oli semmonen "harsomainen". Jossain nurkassa kuitenkin vähän lipsahti, ja silloin vasta hokasin, että se mun eka "märkä" pinta oli se harso
No tästä oppineena sitten tajusin, miksi pitää olla hyvät valot. Rohkeasti vain ruiskusta nupit kaakkoon, sopiva kulma valoa vasten ja ensin tulee harso, sitten se tasottuu täydelliseksi pinnaksi (no okei, aika appelsiini) kunnes lopulta tulee valuma Toisin sanoen sitä lakkaa piti laittaa tooosi paljo kerralla. Ja kun välttävää tehdään, niin joskus tuppaa tulemaan priimaa
No niin tai näin. Tallissa oli pakko pitää ovet auki. Ja tähän aikaan vuodesta yhtä sun toista mötiäistä ja voikukkaa on ilmassa. Ja se valuma on aika nopeasti sen "täydellisen" perässä.
Se tunkin peitepala
Summasummarum: just hyvä. Täytyy ottaa huomioon, että kyseessä oli ensimmäinen rehti maalaustyö multa. Mitään maskien räpellyksiä ei lasketa. Toisella kertaa tulee jo paljon parempi (onko se sitten se ympärimaalaus). Tyhmä ei huomaa ja fiksu on hiljaa. Ei se ole mitään harrastamista, jos aina vie romut ammattilaiselle setelinippuun käärittynä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanan
Tänään tuli jumpattua korisarja paikalleen. Sen piti olla ns. plug & play, mutta tunnettu väännös tuosta taas tuli voimaan eli plug & pray.
Etupuskurissa ensimmäinen vastoinkäyminen iski vasemman "poskipalan" kanssa, joka oli väärä. Eli vasemmalla oli oikean puoleinen pala.
No en minä asennusta tähän jätä, joten saha käteen, ja modaamaan poskipalaa uuteen uskoon. Ei se vastaa oikeanlaista, mutta kun myös alakiinnike oli puskurista rikkipoikkipaskana, niin tuskin se oikean mallinen poskipalakaan sitten mihinkään sopisi.
Ja vähän kyljestäkin, koska nää on viistetyt eikä suorat.
Tiä sitte mistä kolariautosta tämäkin puskuri on peräisin, kun vasemmalta myös lokarin nurkka on rikki. Puskuri siis jää roikkumaan ja liian eteen muutenkin. Sitä korostaa myös se väärä poskipala.
Jäätävä kolo vs. oikea puoli.
Nooh reikäpannalla kun kiristi sopivasti yläviistoon, niin hyvähän siitä tuli.
Lämpöanturikaan ei mennyt paikalleen ilman sorvausta.
Lopulta puskuri istui hyvin paikalleen. Alle kun kurkkasi, niin pohjamuoveista näki helpolla, kuinka paljon matalempi ja pidempi tämä Aeron jenkkakahva on. Tai no yleensähän jenkkakahvat levittää ja roikkuu ihan ihmisissäkin.
Takapuskurin peitossa on myös ruostepeikko. En nyt jaksa tänä kautena ruosteisiin puuttua, joten annoin sille vähän hoivaa odottamaan aikaa ja motivaatioo.
Sitten se päin v*ttua tehty pakoputkiharjoittelu koki nyt pahan kolauksen.
Nooh rälläkällä viilto ja voimalla kohdalleen.
Pieni jatkopala Neste Oilin tynnyripellistä.
Just eikä melkein
Jätin tahallaan kolon taitoksen pohjalle, jotta pitkän seisonnan aikana sadevesi ei pääse vaimentimeen muhimaan. Sen sadevesiongelman pelossa alunperinki vedin ulostulon niin alaviistoon kuin se oli. Muuttu äänet aika paljo, vaikka ei yhtäkkiä uskois. Tyhjäkäynnillä kauhea pörinä, mutta ainakaan lepposas 40 km/h -ajossa ei kuule eroa vanhaan.
Helmat meni aika kivuttomasti paikalleen. Mitä nyt pelkääjän puolella etukiinnikkeet oli rikki.
Tuo nyt ei sinänsä haittaa, että sain kiristettyä paketin ylös kuraläpän kanssa. Tää oikean puoleinen tais olla se, joka oli etummaisen tunkin lätkän kohdalta lähes poikki. Tiedä sitte, mihin on kolisteltu. Tosin aika matalatha noi on, ja jos viä tontittaa, niin...
Homman vielä kruunasi se, että auto ei ole liian matala isäni talliin
Jotta semmonen biili
Kilvet on irti, koska haen konttorilta uudet vanhoja vastaan. Makso 9e/kpl.
Korisarja on hieman "sinisempi" kuin muut pellit, mut antaa olla. Paskasti korjatut kohdat ja valumat sekä roskat ei oikeastaan hirveesti haittaa ainakaan mua. Ja toisaalta itselleni tuon olen tehnyt. Puskurit ja helmat on kuitenki aika alhaalla, sekä rehellisesti sanottuna aika usein likaset.
Pikkusen tuossa välillä jo kirosi, että nääkin rahat olisi voinu käyttää johki järkevämpäänkin, mutta enää ei yhtää harmita On se vaan pirun nätti.
Koukku pitää viä vetästä Hammeritella ja asentaa sähköt ja tietty rei'ittää varapyöräkotelo. Ja on tos muutaki. Mut jos nyt pian pääsis jo avokauteen kiinni
Etupuskurissa ensimmäinen vastoinkäyminen iski vasemman "poskipalan" kanssa, joka oli väärä. Eli vasemmalla oli oikean puoleinen pala.
No en minä asennusta tähän jätä, joten saha käteen, ja modaamaan poskipalaa uuteen uskoon. Ei se vastaa oikeanlaista, mutta kun myös alakiinnike oli puskurista rikkipoikkipaskana, niin tuskin se oikean mallinen poskipalakaan sitten mihinkään sopisi.
Ja vähän kyljestäkin, koska nää on viistetyt eikä suorat.
Tiä sitte mistä kolariautosta tämäkin puskuri on peräisin, kun vasemmalta myös lokarin nurkka on rikki. Puskuri siis jää roikkumaan ja liian eteen muutenkin. Sitä korostaa myös se väärä poskipala.
Jäätävä kolo vs. oikea puoli.
Nooh reikäpannalla kun kiristi sopivasti yläviistoon, niin hyvähän siitä tuli.
Lämpöanturikaan ei mennyt paikalleen ilman sorvausta.
Lopulta puskuri istui hyvin paikalleen. Alle kun kurkkasi, niin pohjamuoveista näki helpolla, kuinka paljon matalempi ja pidempi tämä Aeron jenkkakahva on. Tai no yleensähän jenkkakahvat levittää ja roikkuu ihan ihmisissäkin.
Takapuskurin peitossa on myös ruostepeikko. En nyt jaksa tänä kautena ruosteisiin puuttua, joten annoin sille vähän hoivaa odottamaan aikaa ja motivaatioo.
Sitten se päin v*ttua tehty pakoputkiharjoittelu koki nyt pahan kolauksen.
Nooh rälläkällä viilto ja voimalla kohdalleen.
Pieni jatkopala Neste Oilin tynnyripellistä.
Just eikä melkein
Jätin tahallaan kolon taitoksen pohjalle, jotta pitkän seisonnan aikana sadevesi ei pääse vaimentimeen muhimaan. Sen sadevesiongelman pelossa alunperinki vedin ulostulon niin alaviistoon kuin se oli. Muuttu äänet aika paljo, vaikka ei yhtäkkiä uskois. Tyhjäkäynnillä kauhea pörinä, mutta ainakaan lepposas 40 km/h -ajossa ei kuule eroa vanhaan.
Helmat meni aika kivuttomasti paikalleen. Mitä nyt pelkääjän puolella etukiinnikkeet oli rikki.
Tuo nyt ei sinänsä haittaa, että sain kiristettyä paketin ylös kuraläpän kanssa. Tää oikean puoleinen tais olla se, joka oli etummaisen tunkin lätkän kohdalta lähes poikki. Tiedä sitte, mihin on kolisteltu. Tosin aika matalatha noi on, ja jos viä tontittaa, niin...
Homman vielä kruunasi se, että auto ei ole liian matala isäni talliin
Jotta semmonen biili
Kilvet on irti, koska haen konttorilta uudet vanhoja vastaan. Makso 9e/kpl.
Korisarja on hieman "sinisempi" kuin muut pellit, mut antaa olla. Paskasti korjatut kohdat ja valumat sekä roskat ei oikeastaan hirveesti haittaa ainakaan mua. Ja toisaalta itselleni tuon olen tehnyt. Puskurit ja helmat on kuitenki aika alhaalla, sekä rehellisesti sanottuna aika usein likaset.
Pikkusen tuossa välillä jo kirosi, että nääkin rahat olisi voinu käyttää johki järkevämpäänkin, mutta enää ei yhtää harmita On se vaan pirun nätti.
Koukku pitää viä vetästä Hammeritella ja asentaa sähköt ja tietty rei'ittää varapyöräkotelo. Ja on tos muutaki. Mut jos nyt pian pääsis jo avokauteen kiinni
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09