mitä ne muuten kyseli muutoksista siellä? mulla edessä muutoskatsastus parin kuukauden sisään..

Joo, kyllä tuosta varmaan sellaisen pystyy rustaamaan. Onhan tätä päiväkirjaakin tullut tähän foorumiin tehtyä.Eski kirjoitti:Onnittelut Mikko! Tästä projektista PITÄÄ tehdä raportti myös Saabisti-lehteen.
Eski
No, nehän kysyi tietysti, mitä kaikkea on vaihdettu. Moottorista ja vaihteistosta piti olla kauppakirja, josta ilmenee mistä ne on peräisin. Moottorista minulla oli kauppakirja, jossa näkyi luovuttaja-auton rekisteritiedot, eli valmistenumero ja rekkari. Ne sen mukaan ottaa rekisterista tiedot miun autoa varten. Vaihteistosta miulla ei ollut tarkkaa tietoa, mistä autosta se on, mutta olin kuitenkin tehnyt myyjän kanssa kauppakirjan siitä ja se riitti. Muitapa osia en sitten ollutkaan vaihtanut, joten asia sitämyöten selevä...gls kirjoitti:onnittelut täältäkin!
mitä ne muuten kyseli muutoksista siellä? mulla edessä muutoskatsastus parin kuukauden sisään..
Katottiin jo silloin 3kk sitten, että jarrut on samat örumin jarrukirjan perusteella. Eli siis varaosaputiikit tarjoaa ihan prikulleen samoja jarruosia turboon, kuin vapariinkin. Lisäksi jarruista katsottiin tosta korjaamokirjan teknisestä erittelystä, että ei ole kuin yhdet jarrut tarjolla -75 jälkeen. Jarrudynossa tietysti käytiin ja käsijarrustakin löytyi samat lukemat, kuin käyttöjarrustakin! Takajarruista löytyi kanssa hyvin puhtia, kun kunnostin satulat tiivistesarjalla. Että ihan tikissään on miulla jarrut.saabastelija kirjoitti:hienoa, kyseltiinkö iskareista, jarrupaloista tms?
Mie nakkasin kuikkaan koko paperin. Ihan joutavanpäiväistä alkaa noita iskareita ja jarrupaloja metsästämään, kun vaatimuksina oli lopulta vain turboon luokitetun vaihteiston ja kytkimen asennus. 5-lovinen on muutenkin kivempi, kuin 4-lovinen.saabastelija kirjoitti:onnittelut vielä kerran![]()
itse ajattelin käyttää apuna muutoskatsastuksessa saabin yleistodistusta koskien moottoritehojen lisäämistä. sen mukaan vaaditaan kaasuiskarit ja merkkijarrupalat. näytin jo todistusta konttorilla ja paperi tuntui olevan ok.
täällä konttorilla taas ei painoa laitettu voimansiirrolle, ei vaikuta kuulemma liikenneturvallisuuteen.Mertmi kirjoitti:Mie nakkasin kuikkaan koko paperin. Ihan joutavanpäiväistä alkaa noita iskareita ja jarrupaloja metsästämään, kun vaatimuksina oli lopulta vain turboon luokitetun vaihteiston ja kytkimen asennus. 5-lovinen on muutenkin kivempi, kuin 4-lovinen.saabastelija kirjoitti:onnittelut vielä kerran![]()
itse ajattelin käyttää apuna muutoskatsastuksessa saabin yleistodistusta koskien moottoritehojen lisäämistä. sen mukaan vaaditaan kaasuiskarit ja merkkijarrupalat. näytin jo todistusta konttorilla ja paperi tuntui olevan ok.
Aika erikoista, ku meikän valkkaama konttori painotti, että voimansiirto, jarrut ja alusta.saabastelija kirjoitti:
täällä konttorilla taas ei painoa laitettu voimansiirrolle, ei vaikuta kuulemma liikenneturvallisuuteen.
99 laadukkaat etukaasut saattaa olla kyllä kiven alla!? motonetista saa jotain![]()
toisaalta olen pirssin toinen omistaja ja pellit on aikast hyvät, on alkanu arveluttamaan koko muutosprojekti. kun vielä tarkoitus olisi laittaa t16. pihalla kun olisi huonokin koppa josta väkertää.
no meni vähän OT
mutta intoa tuli roimasti lisää mertmin hienon projektinmyötä
omassa ruiskussa kusi suutin ja haittasi käynnistystä.Mertmi kirjoitti:En tiedä kiinnostaako ketään enää tämä projekti, mutta muutama kuuluminen lienee paikallaan.
Työmatkaa on nyt tullut huristeltua ilman ihmeempiä murheitä, mutta on tuossa vielä yhtä sun toista tehtävää. Kone käynnistyy yli tunnin seisottamisen jälkeen kahdella/kolmella sylinterilla ja saa kaasutella tovin, jotta kaikki pytyt tulee peliin. Vaikuttaisi että järjestelmäpaine ei pysy ylhäällä. Joko suuttimet tai bensapumpun takaiskuventtiili kait fuskaa.
Kulutus on pysynyt kiitettävällä 8,3litran tasolla. Se on kyllä hyvä juttu.![]()
Pientä näpertelyä olisi sähköjen kanssa. APC:n ja keskuslukon kytkentä vielä tekemättä. Stereovahvari kävi suhisemaan ja apukuskin kajari päätti pudota pois reiästään. Mikä lie sillekin tullut? Toi uretaaninen ovipahvi ei ole kaksinen ruuvailualusta ja oven säätö on ehkä hiukan liian kireä. Joutuu ovea paiskaamaan melko kovaa, jotta se menee kiinni.
Ohjaus on törkeen jäykkä. Liekkö öljyt karanneet ohjauksesta? Jemmassa olisi yksi 175tkm ajettu hammastanko, saatan laitta sen paikalleen. 90:n ohjausakseli odottaa asennusta, jotta saan ratin nykyaikaisempaan asentoon...
No, hupia on kaikesta huolimatta ollut. Hauska vehje. Ihan kurko ajettava mäkisillä teillä.
Suuttimetkin on siis tarpeen tsekata.saabastelija kirjoitti:
omassa ruiskussa kusi suutin ja haittasi käynnistystä.
kulutus sulla yllättävän pieni, mulla ei ole uudemmatkaan ruiskun pystyneet samaan99 on ilmeisesti vähän kevyempi kuin satku.
kokemukseni mukaan nopassa on paaaaljon kevyempi ohjaus kuin vanhassa (esim. -77) 99:ssä. onko siellä eri hammastanko tai jotain?