MY88 Saab OG900

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Lanius
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 18:10
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Lanius »

alipaineletku irti/poikki, sellanen imusarjasta kabiiniin päin. Sillon ei puhalluksen suuntaus pelitä.

Hieno saappi ja vissiin kulkeekin, pitää vissiin lukasta koko kertomus läpi. 8)
S. Niittumaa
900 T8
99 T8
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Sadepäivien iloksi
Kuva
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Huomee sunnuntaina reffit?
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Jos vehkeet rokkaa niin miksei!

Kävin äsken tankkaamassa eikä ollut todellakaan paha keskikulutus 14.1L/100km.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Melkein yhtäpaljon kuin 3.5l ahdettu maamoottori kuluttaa re85:sta sekalaisessa ajossa ;).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Sehä menee sit yks yhteen! :)

Tossa on kun on oikeastaan pelkkää repimästä, joka vaihteella täyskaasukiihdytyksiä ja vähän mutkapätkää.

Pitäis malttaa mielensä ja tarkistaa se matka-ajo kulutus, mutta eihän tommoset oo tehty sellasta varten.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ajatko jo etanolilla vai rikkaiden aineella, eli bensalla? ;)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Kyl mennää iha rikkaiden aineel kun ei se vielä 2.0€/litra maksa :mrgreen:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

No nyt sit sano työsopimuksen irti.

Vaihteensiirtäjän tappi oli pompannut pois ja ilmeisesti mutteri siellä pohjassa kilisi hetken aikaa kun vaihteet hävisi.
Olikohan jäänyt löysäksi :roll:

Onneks emännän porukoiden Passatti oli taas luottopeli ja hoiti homman kotiin. Tallissa taas ja odottaa korjausta. Tappi löytyi hienosti siitä hammastangon päältä.

Juuri kun rupes seokset löytymään hienosti vielä paremmin kohdilleen.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Eilen kävin nyppäämässä vaihteensiirtäjän rättinivelen irti ja tänään Rikulta tilaukseen uusi tappi rättiniveleen.
Samalla tilasin Saabin logon konepeittoon.

Kaipa sitä pitäis tehomittaukseenkin koettaa keritä tässä joku päivä. :roll:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Kesäpäivien ratoksi vaihdoin moottoriohjauksen johtosarjan, huomattavasti siistimpään versioon.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Oikeastaan tää viikko on mennyt autoa siistiessä, töitten jälkeen aina jäänyt jotain rukkailee ja siistimään. Tänään kävin vielä lisää säätelemässä tien päällä vaikka rupeet seokset olemaan kohdilleen, varsinkin kun sen lambdan menin kalibroimaan vihdoin ja viimein.

Oma moka, kun menin luottamaan liikaa nettijuttuihin. Oli oikeasti rutkasti paksummalla kuin mitä afr näytti, mutta onni onnettumuudessa näin, koska muuten olisi kilo romurautaa vaihteeksi takapihalla.

Kypärä on varattu huomiselle Burnout Partyille ja nyt täytyy mennä ihmettelemään jostakin Prismasta hanskat vielä.

Aamulla klo 08 alkaa katsastus ja katsotaan, josko ajolupa heltiää niin huomenna pääsis sitten koettamaan miten tuo vartilla liikkuu.

Tätä on odotettu vuosia.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

FREE TIP:
Tutustu alla oleviin ohjeisiin etukäteen ettei tarvii sitten burnisalueelle siirtyessä jäätyä että "mitä seuraavaksi tapahtuu ja joka pitää painaa kaasu pohjaan?!"
Lineup ja Burnout
Lineupissa ajoneuvot lähestyvät lähtöaluetta. Autot tunnistetaan RF-ID tageilla ennen burnouttiin saapumista. Luennan suorittaa line-up toimitsija. Pidä auto paikoillaan luennan ajan. Sitten vaan jonon mukana eteenpäin. Burnisalueella toimitsijat antavat sinulle luvan saapua renkaiden lämmitykseen. Odota siis rauhassa kunnes toimitsija osoittaa käsimerkillä lupaa siirtyä Burnouttiin.

Lähettäjä ja joulukuusi
Lähettäjä on kilpailun kunkku, joten seuraa lähettäjän käsimerkkejä tarkkaan. Burniksen jälkeen voit siirtyä lähtöalueelle lähettäjän rinnalle kun lähettäjä levittää kätensä. Kun lähettäjä siirtää kätensä osoittamaan lähtöviivaa kohti, voit aloittaa siirtymisen rauhallisesti kohti lähtöviivaa. Tästä eteenpäin näet joulukuusen valoista kaiken tarpeellisen. Kuusen ylimmät valkoiset lamput syttyvät kun etupyörä leikkaa pre-stage -linjan. Nyt olet lähellä. Ryömitä rauhallisesti eteenpäin kunnes toiseksi ylimmät valkoiset lamput syttyvät. Etupyörä on leikannut stage-linjan. Olet onnistuneesti lähtöviivalla kun sekä pre-stage että stage -lamput palavat. Älä tee itsestäsi pelleä ja "steitsaa" takapyöristä. Mikäli ole ensimmäistä kertaa ajamassa, kannattaa seurata hetki lähtöalueen toimintaa ennen omaa suoritusta.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

5 vetoa tuli suoritettua ja aikamoista hapuilua oli, mutta todella hauskaa hommaa!

Paras 15.218sec @ 162,31km/h eli tosta ei voi kuin parantaa.
60ft 2,737sec
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tämmösiä kuvatuksia kanssa Saabistin ottamana:

https://plus.google.com/photos/11503643 ... bums/posts
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vastaa Viestiin