9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Uskaltaisin väittää että on suodatin tsekattu, kuivattu ja puhalleltu tuon jälkeen, sen jo voi maalaisjärjellä päätellä!
Jyri
Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
#5359 Jyri Koskinen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Kannattaa se kuitenki vaihtaa orkkisboksiin.Koskinen kirjoitti:Uskaltaisin väittää että on suodatin tsekattu, kuivattu ja puhalleltu tuon jälkeen, sen jo voi maalaisjärjellä päätellä!
Jyri
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Eiköhän lekenda ole tietoinen siitä kuinka "vaarallinen" kapistus tuo kartiosuodatin on.nugge kirjoitti:Kannattaa se kuitenki vaihtaa orkkisboksiin.Koskinen kirjoitti:Uskaltaisin väittää että on suodatin tsekattu, kuivattu ja puhalleltu tuon jälkeen, sen jo voi maalaisjärjellä päätellä!
Jyri
Itsellä ei ainakaan ollut immu öljyssä kun sen purin ja putsasin. Minua ainaki lapsettaa sen verran, että mukavampi kuunnella kartion suhinoita kuin mennä hiljasesti orkkisboxin kanssa.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Ei nyt pelkästään se että immu olisi öljyssä, onhan noita kuivasuodattimia mutta totuus on se että se ei suodata yhtä hyvin kun paperisuodatin eikä siitä mitään tehoa saa lisää. Todennäköisesti häviää koska imuilma on paljon lämpimämpi. Ja maalaisjärki pitäs sanoa että ku hiekka/lika/orava/katukissa lyö 150k rpm pyörivään kompressoripyörään niin se ei välttämättä tykkää kauhean hyvää.93aero kirjoitti:Eiköhän lekenda ole tietoinen siitä kuinka "vaarallinen" kapistus tuo kartiosuodatin on.nugge kirjoitti:Kannattaa se kuitenki vaihtaa orkkisboksiin.Koskinen kirjoitti:Uskaltaisin väittää että on suodatin tsekattu, kuivattu ja puhalleltu tuon jälkeen, sen jo voi maalaisjärjellä päätellä!
Jyri
Itsellä ei ainakaan ollut immu öljyssä kun sen purin ja putsasin. Minua ainaki lapsettaa sen verran, että mukavampi kuunnella kartion suhinoita kuin mennä hiljasesti orkkisboxin kanssa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Kyllähän minä hyvin tietoinen olen tuon kartiosuodattimen pahimmillaan aiheuttamista vaaroista, vähän harmittikin kun ei auton mukana alkp. tullut ostettaessa, nyt se kuitenkin jo hyllystä löytyy ja tarkoitus laittaa autoon kiinni pikemmiten
Kytkin remontti lähestyy ja neo brossilta tilattu uusi työsylinteri, 3pvä toimitusajalla, ei huono (y) !
Kytkin remontti lähestyy ja neo brossilta tilattu uusi työsylinteri, 3pvä toimitusajalla, ei huono (y) !
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Eipä ollu eibachilla saabiin jousia. 1.7.2013 on mahdollista saada... Hieman kestää
Täytyy sit tilata varmaan tuo maptunin 40mm setti, vai löytyy 30mm sarjaa
joltain merkiltä? Harmittaa sit jos ne raapii töyssyissä. Sulla on kyllä just hyvä tuo
rengas/madallussuhde. Mulla tosin tulee aika gynteri luukki siitä 8.5" ja 215 kumi
et tuskin ne kaariin raapii... Jotenkin olis ollu luottoa tuohon eibachiin enemmän kuin
maptunin sarjaan... Tiedä mitkä jouset ne todellisuudessa sit on...
Hetkinen, sullahan on aero ja mulla normi T7, eli maptunin mukaan aero on 10mm matalempi kuin normi 9-3, eli onko se sit nyt niin että todellinen lasku sulla on ollut 40mm, kun toi eibachi madaltaa 30mm. Missä osassa se 10mm madallus tulee aerossa?
Täytyy sit tilata varmaan tuo maptunin 40mm setti, vai löytyy 30mm sarjaa
joltain merkiltä? Harmittaa sit jos ne raapii töyssyissä. Sulla on kyllä just hyvä tuo
rengas/madallussuhde. Mulla tosin tulee aika gynteri luukki siitä 8.5" ja 215 kumi
et tuskin ne kaariin raapii... Jotenkin olis ollu luottoa tuohon eibachiin enemmän kuin
maptunin sarjaan... Tiedä mitkä jouset ne todellisuudessa sit on...
Hetkinen, sullahan on aero ja mulla normi T7, eli maptunin mukaan aero on 10mm matalempi kuin normi 9-3, eli onko se sit nyt niin että todellinen lasku sulla on ollut 40mm, kun toi eibachi madaltaa 30mm. Missä osassa se 10mm madallus tulee aerossa?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Loyal kirjoitti:Eipä ollu eibachilla saabiin jousia. 1.7.2013 on mahdollista saada... Hieman kestää
Täytyy sit tilata varmaan tuo maptunin 40mm setti, vai löytyy 30mm sarjaa
joltain merkiltä? Harmittaa sit jos ne raapii töyssyissä. Sulla on kyllä just hyvä tuo
rengas/madallussuhde. Mulla tosin tulee aika gynteri luukki siitä 8.5" ja 215 kumi
et tuskin ne kaariin raapii... Jotenkin olis ollu luottoa tuohon eibachiin enemmän kuin
maptunin sarjaan... Tiedä mitkä jouset ne todellisuudessa sit on...
Hetkinen, sullahan on aero ja mulla normi T7, eli maptunin mukaan aero on 10mm matalempi kuin normi 9-3, eli onko se sit nyt niin että todellinen lasku sulla on ollut 40mm, kun toi eibachi madaltaa 30mm. Missä osassa se 10mm madallus tulee aerossa?
Tilaa Amazonista eibachit niin saat. Itelle tuli kolmessa päivässä pari sarjaa jousia.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Erohan tulee jousissa ... Aeron ja normaalin välillä . Jouset merkattu eri värisillä täplillä . Itseltä meinaan löytyy sportin jouset ja aeron jouset jotka ovat 10mm lyhyemmät kuin sportit ..Loyal kirjoitti:Eipä ollu eibachilla saabiin jousia. 1.7.2013 on mahdollista saada... Hieman kestää
Täytyy sit tilata varmaan tuo maptunin 40mm setti, vai löytyy 30mm sarjaa
joltain merkiltä? Harmittaa sit jos ne raapii töyssyissä. Sulla on kyllä just hyvä tuo
rengas/madallussuhde. Mulla tosin tulee aika gynteri luukki siitä 8.5" ja 215 kumi
et tuskin ne kaariin raapii... Jotenkin olis ollu luottoa tuohon eibachiin enemmän kuin
maptunin sarjaan... Tiedä mitkä jouset ne todellisuudessa sit on...
Hetkinen, sullahan on aero ja mulla normi T7, eli maptunin mukaan aero on 10mm matalempi kuin normi 9-3, eli onko se sit nyt niin että todellinen lasku sulla on ollut 40mm, kun toi eibachi madaltaa 30mm. Missä osassa se 10mm madallus tulee aerossa?
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Vähäsen uppia välillä tähänkin suuntaan !
Pari viikkoa sitten asentui Viggenin kytkin, taas on pitoja ! Jonkun ajan päästä jos menis jälleen penkkiin toteamaan todellisen voiman viinalla
Apurungon kierteet parista pultista pitäisi seuraavaksi korjata.
Sain juuri valmiiksi omaan autoon tulevan proton uudesta "vähän" tiukemmasta takatukikumista hieman matkittuna taliaferron versiosta ;D Tämä siis vaihtuu samassa yhteydessä apurungon kiinnityksen korjauksen kanssa juhannuksen jälkeen (?) ..Sitten kokemuksia siitä.
Tässä fotoa osasta, jota halutessa voi valmistua myös muutama ylimääräinen :
So moro!
Pari viikkoa sitten asentui Viggenin kytkin, taas on pitoja ! Jonkun ajan päästä jos menis jälleen penkkiin toteamaan todellisen voiman viinalla
Apurungon kierteet parista pultista pitäisi seuraavaksi korjata.
Sain juuri valmiiksi omaan autoon tulevan proton uudesta "vähän" tiukemmasta takatukikumista hieman matkittuna taliaferron versiosta ;D Tämä siis vaihtuu samassa yhteydessä apurungon kiinnityksen korjauksen kanssa juhannuksen jälkeen (?) ..Sitten kokemuksia siitä.
Tässä fotoa osasta, jota halutessa voi valmistua myös muutama ylimääräinen :
So moro!
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Laita vähän pitempi pultti tuohon poikittain. Suotta nylock mutteri, jos pultti ei yllä sinne nailon osaan.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.
Juu tuo onkin proto joka vain niputettu jollakin, kyllä sentäs nylock idean tajuan
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´