900c Combi Coupe MY89

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja vmt »

Rattivaihde kirjoitti: Oikeasti renkaanpulttien kanssa tapellessa mietin että onkohan tässä yhtään mitään järkeä kun tuo sininen on niin paljon kehittyneempi, oikeasti käytössä ja parempikuntoinen, mutta toisaalta tuohon vihreään on tullut kiinnyttyä todella vahvasti, käy omaan silmään vähintään yhtä hyvin kuin tuo spoilerihirmu ja se on vain yksinkertaisesti erinomainen harrastelu- ja harjoittelukohde tällaiselle kaupunkilaisamatöörille kunhan hankin sen tallin.
Kiintymyksessä on ihan tarpeeksi perustetta. Mua on jälkeenpäin sylettänyt monta kertaa hartaasti, kun jouduin luopumaan edellisestäni, mutta minkäs teit kun se levisi tohon parkkikselle ja lähimpään mahdolliseen säilytyspaikkaan oli matkaa 200 kilometriä. Mielelläänhän sen ois säilönyt kun se oli kuitenkin ensimmäinen Saabini ja ennen sitä saamarin kansivammaa tosi hyvässä ja mikä tärkeintä - alkuperäisessä - kuosissa. Ja senkin jälkeen siitä olis pienellä laittamisella saanut vielä paremman.
Rattivaihde kirjoitti:Pakkohan sinne on varmaan tulla, pitää vain päättää otanko kromilistaisen vai esittelykuntoisen...
Itsehän oon tässä viime päivinä miettinyt että kehtaako tuolla takapönttönsä pudottaneella ja kolmella pytyllä starttaavalla rotiskolla lähteä näyttämään naamaansa. :lol:
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

vmt kirjoitti:Itsehän oon tässä viime päivinä miettinyt että kehtaako tuolla takapönttönsä pudottaneella ja kolmella pytyllä starttaavalla rotiskolla lähteä näyttämään naamaansa. :lol:
Ilman muuta, pitäähän tehdä yleisölle selväksi saabismin monipuolisuus, ei käy päinsä että siellä on pelkkiä aeroja ja cde:itä esillä. :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

WST ja CSM katsastettu, vajaa kolme tuntia pulistu jne. Sinisen ny sitten kuitenki vein jonon jatkoksi kun vihreän akun varauksesta en ollut varma ja lähtöaikataulu pakotti valitsemaan J:pää-H:kää-tielle ohituskelpoisemman auton. Kärkkäinen veljineen pääsi kuitenkin näkemään ja koeajamaan myös vihreän täällä Järvenpään päässä "ohikulkumatkalla". :D
Heidän lähdettyä takaisin keskisempään Suomeen lähdin vielä mummon kännykän temppuilua ihmettelemään toiselle puolelle kaupunkia ja otin vihreän alle, oli oikea valinta keliin ja ajankohtaan. Fiilis huipussaan. Antaa taas aihetta jatkaa säilöntää ennen kunnostuksen alkuun pääsyä.

PS. 8-venttiilinen H-kone haastaa äänien rouheudessa jo pienempiä veekaseja.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Juu ei yhtään pidä vähätellä kaasaria :wink:
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ny alkaa olemaan jo ainakin lyhyen aikavälin ennätys viestien harvuudessa. :) Mutta mitäs kirjoitat kun toinen kaunistaa pihanäkymää suht puhtaana (poisluk. siitepöly) ja toinen taas toimii moitteetta yleensä likaisena. Päivitetääs pidemmän aikavälin suunnitelmaa vähän molempien suhteen:

Vihreä c jatkaa eloaan pääosin seisonnassa odotellen tallipaikkaa jossa voisi pikkuhiljaa ruveta ropailemaan. Kesärenkaat on alla, toiveissa on saada mökkinaapurin talliin loppusyksyllä talvehtimaan jotei tarttisi ruveta rengastalkoisiin pelkästään sen takia että mahdollisesti joutuisi siirtelemään taloyhtiön pihassa. Mitään mainittavampaa suurta teknistä vikaa tai ruostepaikkaa ei ole, kaikkea pientä kosmeettista ja ärsyttävää sitäkin enemmän.

Sininen i toimii käyttöautona, ja ollakseen alle tonnilla ostettu, 325tkm ajettu ja 22-vuotias on suorastaan loistokunnossa. Tämän suhteen on osittain katsastuksen ja osittain ihan oman mielenrauhan vuoksi ohjelmassa kuusi "isompaa" ohjelmanumeroa tässä lähikuukausina:
  • -laturin hihna vinkaisee kerran viikossa käynnistäessä
    -startti lyö tyhjää/solenoidi heittää startin pois vauhtipyörältä kerran viikossa lämpimänä käynnistäessä
    -takalokareissa kaksi kappaletta kahden euron kolikon kokoista reikää, niitä korjattaessa pysäytetään varmaankin samalla muutamat alkavat ruosteet iskarintorneista ja takaovista
    -oikealla takana reaktiotanko odottaa uutta helaa
    -ja pakoputki kolisee välillä koriin tyhjäkäynnillä.
Nämä hoitunevat kaikki kätevästi tuon vihreän seikkailuista tutun hovimekaanikon nosturilla kertakäynnillä. Lisäksi on sitten jonkun verran pikkujuttuja tyyliin huonosti kelautuva apukuskin turvavyö, kuskin ikkunaveivin irtoava nuppi, kuskin penkinlämmitin jne. Mittariin on nyt tullut 12 tkm sitten oston marraskuussa, ainoina murheina jo vaihdetut haljennut ylävesiletku ja flektin toimimaton anturi (ja CE syttyy pidemmän tyhjäkäynnin jälkeen kertoen lambdan vaihdosta hamassa tulevaisuudessa).
Tonnarikuumehan tässä on koetellut jo pari kuukautta, mutta tuntuu että se laantuu joka kerta kun satkulla lähtee yhtään keskustaa pidemmälle liikkeelle. Tonnarin mukanahan tulisi mukavuutta, tavanomaisuutta ja kuluja, kun satku tarjoaa kulmikasta vaihteensiirtoa ja täräyttävää jousitusta, alhaisia kuluja, persoonallisuutta ja komeaa ulkonäköä.

Vielä pidemmällä tähtäimellä vihreä pidetään joka tapauksessa tunne-, nostalgia- ja fiilissyistä, sinistä pyrin pitämään niin kauan käytössä kuin vain millään viitsin, ja sitten katsotaan onko sillekin tilaa (= olenko jo hankkinut omakotitalon) vai myynkö vaikka kaverille jolloin auto olisi vielä lähipiirissä ja aikanaan takaisinostettavissa. Toisaalta jos saan tuon jyväskylän nopistin vaikkapa ensi kesänä innostumaan kattoluukullisesta suhisijasta, on auton tulevaisuus turvattu paljon paremmin kuin omassa tallissa. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 965
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Mitäs valehtelet? Ei satkun jousitus ole täräyttävä. Aikana ennen Saabia suoritin ajoni vuoden 1997 porrasperäisellä Nissan Almeralla. Siinä etenkin takajouset ovat varsin löysät japanilaistyyliin, mutta jousitus on älyttömän pintakova ja muutenkin jäykkä mutkissa ja töyssyissä. Siihen verrattuna satkun jousitus on oikeasti ah, niin ylellisen pehmeä. :) Esimerkiksi maantiesillalle ja sillalta pois siirtyminen sujuu sivistyneesti ja huomaamatta, kun taas Almeralla RYSK.......RYSK
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Se riippuu mihin vertaa. :D VW Poloonkin verrattuna satku joustaa hyvin pehmeästi, ja maantiellä ylipäätään käytös on kyllä erittäin moitteetonta. Sen sijaan täällä rappeutuvan päällysteen ja erittäin teräväreunaisten hidastetöyssyjen taajamassa satkussa rysähtää ja tuntuu, kun taas OG9-3:ssa ja 9000:ssa kori vähän heilahtaa ja siinä kaikki (paitsi ensinmainitulla talvella tietysti kuuluu NIRSK NARSK). Toki en ole koskaan ajanut priimakuntoista satkua, että tiedä sitten mitä uudet iskarit ja/tai jouset tekisivätkään tuolle mukavuudelle. :) Vähän mietinkin kyllä että jos onnistun pitämään tuota vielä ainakin pari vuotta voisin palkita itseni parantamalla tällaisia juttuja ja pistää kaupan päälle alle vaikkapa cross spoket tai directionalsit. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3605
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Saabiin uudet iskarit ja jouset ovat erittäin halvat, vertaa millä mittapuulla tahansa. Tekevät ihmeitä, todellakin. Pariin autoon vaihdatin koko satsin ja kyllä tuli laatufiilistä ajoon sylikaupalla. Tuossa nykyisessä on puolen vuoden takaa etuiskarit eivätkä takaiskaritkaan vanhat ole, tanakasti kulkee. Suosittelen.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

iskun vaimentimien kunnolla ja merkillä on suuri vaikutus tuohon pinta kovuuteen.
itse ostin kerran 900:sen kyb merkkiset iskunvaimentimet ja olivat aivan liian pintakovat saabi löysi joka ikisen asvaltin kuopan ja halkeaman. konit taas olivat kovat ja jäykät, mutta muutoin mielyttävämmät ajaa.

sachs advantage merkkiset iskarit olivat huomattavasti mukavemmat toisessa saabissa. ehdottomasti mukavimmat mitä olen vanhaan saabiin ostanut.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Pistetään ilman muuta korvan taakse, tuon pintakovuuden jos saa pois niin yksi suuri peruste uudempaan pikaisesti päivittämisen takaa poistuu, ja niin auto kun matkustajat kiittää. Rupesin miettimään että mitäköhän ainakin edessä luki iskarissa kun pyöränkoteloita pesin, joku näistä yleisistä merkeistä se oli...ettei vaan olisi ollut Koni. Pitää tarkistaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Hädin tuskin uskon että kirjoitan tämän tähän, mutta nyt on vihreään mittaristo vaihdettu. Eikä edes mennyt kuin reilu tunti pakollisine työkalupaksin hakemisineen. Purkuautosta vajaa vuosi sitten puretussa mittaristossa toimii kierroslukumittari (ja pomppii muuten todella viihdyttävästi uudempaan verrattuna) ja kaikki muutkin pelit ja vempeleet, mukaanlukien kello. 8O :lol: Nopeusmittarikin näyttäisi olevan edelleen samassa aikaulottuvuudessa, vaikka pitää vielä käydä maantiellä kattomassa onko mittarivirhettä ilmaantunut johonkin suuntaan... En kyllä odottanutkaan mitään varsinaisia ongelmia kun mittaristo siirtyi MY89 kahdeksanventtiilisestä i:stä MY89 c:hen. Mittarivalaistuksen toimiminen pitää vielä tarkistaa, nyt on liian valoisaa jotta pääsisi kattomaan pitääkö uusia polttimoita (ja edellisen mittariston jäljiltä kojelaudan valojen virta tulee radion virtapiuhasta -> valokytkimellä ei ole mitään tekoa asiassa ennen kuin puran tuon virityksen).

Herkistelin myös ryyppyvaijeria ihan kaasarin päästä 5-54:sella suihkuttelemalla, ja se on sillä mallilla että ryypyn saa sisältä helposti päälle mutta takaisintyöntäessä metallilanka tietysti rupeaa helposti menemään mutkalle, kun alkuperäinen kahva metalliputkineen ei ole paikallaan. Pitää kattoa saisiko nuo kaksi jotenkin liitettyä vai hankinko jostain purkuautosta alkuperäisen sydeemin kokonaisena.

Ilmeisesti tehnyt hyvää tuo puolen vuoden tauko kaikesta ruuvaamisesta kun nyt on taas motivaatiota ja intoa ihan eri tyyliin. Ironistahan tässä on se että tuo vihreä hyvin mahdollisesti vaihtaa omistajaa tässä lähiviikkoina, sillä mun omistuksessa se vain seisoo kun ajan sinisellä ja tuttu on tuota kysellyt aiemminkin satkuja omistaneena kun Peugeot on sen verran hajalla ettei sitä enää jaksa korjata.

Edit: Kuvia voin vielä laittaa illalla tuosta operaatiosta. Siniseen satkuun kävelin alkuviikosta syyshuollon ajankohtaa kyselemässä, silloin siis vaihtuu startin solenoidi ja se takatukivarren pusla + korjataan ruosteet ja putsataan venttiilinnostinkupit. Myös iskarit vaihtuvat jos sopii budjettiin ja aikatauluun.

Niin ja tuon vihreän kanssa kojelautaa takaisin pistäessä törmäsin siihen että ratti ei enää mennytkään ikäänkuin pohjaan, vaan siitä ratin ja taustamuovin välistä näkyy metalliosaa ja mutteri jäi putken pään tasalle kun se purkiessa oli syvemmällä. Kireällä se kyllä on mutta mikäs tuon voisi aiheuttaa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Millä tavalla mittari hyppii? Voisi viitata aikansa eläneeseen sytty-yksikköön, jos havaitset pätkimistä niin kannattaa vaihtaa. :)
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

No siis ei se suoranaisesti hypi, vaan neula on äkkipikaisempi kuin tuossa uudemmanmallisessa mittaristossa. Eli 2.1:ssä kun nostaa kaasunpainalluksella kierrokset kolmeentuhanteen ja sitten päästää takaisin tyhjäkäynnille, neula nousee suht vikkelään kolmosen kohdalle ja sitten palaa tasaisesti takaisin vähän yhden alle tyhjäkäyntinopeuteen, kun taas tuossa kaasarin vanhemmassa mittaristossa neula nousee salamannopeasti sinne kolmeen, pysähtyy siihen aivan hetkeksi, sitten tipahtaa nopeasti vähän alle ykkösen mistä nousee ykkösen tuntumaan tyhjäkäynnille. Eli tuntuu että neulan liikettä ei ole vaimennettu yhtä paljon kuin uudemmassa. Muistan vanhan videon 90:n kylmäkäynnistyksestä youtubessa (oli näköjään jo häipynyt) jossa mittari käyttäytyi ihan samaan tapaan, ihan nätisti se otti kierroksia ja niin ottaa tuo omakin ilman sytytyspätkimisiä.

Niin ja jos joku muu ny tuntee mitään huolta tuon vihreän kohtalosta mahdollisen kaupan jälkeen niin uusi omistaja on autonlaittokokemuksessa meikäläistä vajaa 40 vuotta edellä, ja lisäksi asetan kaupalle yhden ehdon: varaan etuosto-oikeuden kun auto seuraavan kerran vaihtaa omistajaa. :mrgreen:

Niin ja niitä kuvia piti laittaa. Ehkä huomenna. Voisin myös ottaa videota tuosta kierroslukumittarin toiminnasta kun on ny puhelimessa jotenkin kohtuullinen videokuvaus.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Ahaa aivan, ymmärsin väärin. :) Hyvä että vihreä pääsee hyvään kotiin, itelles jää aikaa sitten sinisen ylläpitoon. Ja siitä kaunokaisesta ehdottomasti kannattaakin.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 900c Combi Coupe MY89 + 900i 2.1-16 MY92

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Pieniä päivityksiä.
900c: ei uutta. Pitää ruuvata kojelauta takaisin kiinni, vaihtaa palanut polttimo uudesta mittaristosta, tehdä huoltokirjaan merkintä mittaristonvaihdosta sekä pestä ja vahata mikä puolestaan edellyttää liikenteeseen ottamista.

900i: Äsken tarkastelin radion huonoa kuuluvuutta, joka on pysynyt ongelmana alusta asti mutta en ole vain siihen suuremmin keskittynyt kun radionvaihdon jälkeen on tullut kuunneltua musiikkia lähinnä tikulta ja auxin kautta. Tulin kuitenkin ny siihen lopputulokseen että kun johdotus on alkuperäinen ja oletettavasti ehjä (kojelaudan ja antennin päät ovat kunnossa ja kuuluvuus heikkenee selkeästi kun avaa takaluukun ja tulee antennin viereen), ja samalla peränmuodolla varustetussa vihreässä kuuluu paremmin, eron täytyy olla antennissa. Vihreässä on pitkä tasapaksu muovipäällysteinen tikku, sinisessä linkkitornin muotoinen melkein puolta lyhyempi maalattu hökötys. Alkuperäisen :saab: -kiinnitysjalan haluan säilyttää joten pitää kattella löytyisikö jostain samanlaisella kierteellä varustettua parempaa antennia. Erilaisesta radiosta tämä ongelma ei ole kiinni kun vihreän radio on nyt sinisessä, ja kuuluvuus on molemmissa ollut samanlaista myös kahdella erilaisella radiolla.

Niin ikään äsken tarkistin ettei kattoluukku pääse vuotamaan takareunastaan. Kyllästyin luukun äärettömään manuaaliseen raskauteen ja voitelin kiskot lukkoöljyllä ja tiivisteet silikonilla viime viikonloppuna; lopputuloksena kulkee hyvin kevyesti mutta silmämääräisesti myös hieman edemmäs kuin aiemmin (voi kyllä olla ihan muistivirhe) jonka seurauksena tiivisteen keskikohta luukun takapuolella irvistää pikkuisen. Rännit ovat hyvin auki eli ei veden sisälle pitäisi päästä muutenkaan, eikä siitä tunnu mikään pisara mahtuvan, mutta pitää silti kattoa jossain vaiheessa jos saisi sitä taivutettua vähän taaksepäin.

Lauantaiaamuna suunnataan kromimaski kohti Ouninpohjaa, sieltä illalla mökille ja sunnuntaina takaisin. Ensi viikolla voisikin ruveta tiedustelemaan mistä löytyisi Advantaget alle ja ottaa startin putsaukseen. Jousituksen kuntoa olen myös empiirisesti seuraillut hieman tarkemmin ja se tuntuu olevan hyvin tikissä - kun kuoppa tai epätasaisuus ei ole teräväreunainen alusta pehmentää sopivasti muttei kuitenkaan päästä koria hyllymään. Siis iskarien uusimisella mennään ainakin ensiksi.

Edit: Yksi kosmeettinen ohjelmanumerokin on luvassa: suunnittelin alipainesäiliön irroitusta ja lokasuojan kolhun palauttamista alkuperäiseen korilinjaan. Vähän riippuen näennäisestä vaikeustasosta katton pitääkö kokeilla itte vai jättää hovikorjaajalle joka on muutamat kolariautot vuosien varrella korjaillut liikenteeseen.
Viimeksi muokannut Rattivaihde, To Elo 01, 2013 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin