Nyt kun neliveto toimii, elsd:tä myöden, niin on huoltovaihde isoimmalla. Eli saatetaan tämä ruoska kuntoon. Tilasin lisää öljyä, jotta sain vielä huuhdeltua PTU:n ja perän. On nyt uutta ja nättiä öljyä, niin saa huoletta ajella auringonlaskuun
Ja se PTU:n ympäristön näytti tämmöseltä:
JP_Vette kirjoitti: ↑Ke Elo 25, 2021 01:26
Eipä noissa mitään erikoista tullut vastaan (Haldexista alempana), mutta PTU oli vähän vajaalla täytöllä. Taitaa tulla suoraan maahan...
Ja nyt näyttää tältä:
Kiitos uusien öljyjen, on jokainen lokero nyt värikoodattu; Vaihteistossa on punaista, moottorissa kullanruskeaa ja PTU:ssa alieninvihreää. Eli tuo onkin moottoriöljyä. Vuotopaikka on nokka-akselin päässä, ilmeisesti se vekotin mikä siinä sitte on kiinni tai sen liitos. En tiedä, lyödään selvityslistalle. Ei suoraan merkkaa maata, mutta ei myöskään tarvi öljyä lisätä, niin ei ole hätätähommaa...
Tuo on ehkä hyvä esimerkki taas siitä, kun (oletettavasti) kaverille katsastetaan. Kun itse oon käyttänyt konttorilla, niin tuon luokan vuodoista on tullut kyllä huomautus... Mutta eipä näihin jarruihinkaan kukaan ollut kiinnittänyt konttorilla huomiota:
Takana on uudehkot palat ja tommoset levyt. Kyl mäki usein vanhat levyt kierrätän uusille paloille, mutta en ehkä tommosia. Ja tosiaan inssiki kattonu läpi sormien nää heinäkuus
Mut Pirkkalan Motonetis on XWD:n takalevyt, ellei joku nopeampi oo käyny noukkimas...
Moniurahihna oli ihan nätti, mutta kädes ihmetelles sitte kuitenki halki:
Kiristimen rullan laakeriki oli loppu. Koko kiristin tärisi, kun sitä pyöritteli... Hyvin käytetty 60 € eikä nyt tuon takia jätä sitte välille. Gatesin sarja meni tilalle, ja tais vanhaki olla ellen väärin muista.
Lämpömittarihan täs roikku ja tollanen se vanha oli. Ei muita merkintöjä...
Tällä kertaa yksittäintilasin italialaisen tarvikkeen ja se oli nyt oikean kokoinen. Ja lämpöviisari on oikealla kohdall eikä mee ylös alas nopeuden ja kaasupolkimen mukaan
Tilasin myös bensansuodattimen, ja noilla nurkilla sen pitäisi olla, mutta ei ole
Kai sitä tarttis sitte alkaa tonkimaan tankin päältä. Melkein sanoisin, että antaa olla ellei itsestään ilmottele... Kun kuitenki sinne tankin päälle sitte joskus tulee asiaa, tai jos noita takapään ruosteita korjaa, niin kartaani pitää irrottaa kuitenki ja samalla sitte sen tankinki tiputtaa.
Yön ranetuksen päätti jarrusatuloiden fiksaus!
Monen moista raneviritystä oon tehny autoihini, myös ulkonäön vuoksi, mutta satuloita en ole koskaan maalannut! Usein olen tätä ajetellut ja lisäkipinää tuli, kun punasen uusi omistaja maalasi omastaan
Sitte eilen Norpasta kattelin ohikiitäviä Saabeja, ja yllättävän monessa (eli ainaki kolmessa) oli maalattu sellaisella värillä, että erottuu joukosta. Eli ei kun Tokmannilta hakemaan sitä ainoaa oikeaa lian ja ruosteen yli vedettävää maalia.
Peittävyys ei ollut ekalla kierroksella kovin hyvä...
Tässä kohtaa kello oli jotain 02:XX, nimenomaan yön tunteja, ja kahden tunnin väliä kerrosten välissä sai nopeutettua Bilteman työkalulla
Kolmen kerroksen jälkeen näytti jo tältä:
Sitte vain kuivattelua yön yli ja aamulla reiät auki.
Talvirenkaat alle ja menoks
Perinteisesti viime vuosina talvirenkaat on menny alle lokakuun kolmannella viikolla, mutta nyt aikaistin prosessia lähinnä sen vuoksi, että sai noi pinnoiltaan murenevat kiinakumit pois alta... Noilla kitkoilla on takana yksi talvi ja pintaa oli kahdessa 7,5mm ja kahdessa 8,5 mm eli tasasesti ovat kuluneet. Laitoin tuttuun tapaan paremmat eteen ja huonommat taakse, vaikka se onkin vastoin kaikkia ohjeita. Noin olen aina tehnyt, enkä vieläkään keksi syytä, miksi laittaisin ne paremmat taakse.
Onneksi TM lyttäsi nämä renkaat:
Se vain mua ihmetyttää, että jos keskitason jääpidolla ja hyvällä lumipidolla saa vain yhden tähden, niin montako tähteä ne keskitason ja huonon välimaastoon jäävät saavat? Toisaalta kitkojen voittaja sai "vain" kolme tähteä, kun taas nastarenkaiden voittaja kokonaiset viisi. En minä noita nyt niin huonoksi ole talvella kokenut, etenkin kun verrokkina pihassa on ollut myös Hakkapeliitta yseillä varustettu kippo...