Sivu 28/30

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ke Touko 22, 2013 11:04
Kirjoittaja DIggItaLLr
Tätä topiccia on (edelleenkin) mahtavaa seurata.
Tsemppiä ja hyviä kierrosaikoja 8)

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ke Elo 14, 2013 09:01
Kirjoittaja Turbo16
Kevät tuli, ahdin suli, kesä meni ja syksy tulee.

Ahdin meni paskaksi, metallia lähti alakertaa ja siitä seurauksena kone pois ja uudet laakeri tilalle.

Nyt uusi kone paikassa ja samalla päätettii vähän suunnitelmia muuttaa.

Tässä vähän rojektikuvia:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Sit ootellaan Attea...

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ke Elo 14, 2013 09:12
Kirjoittaja f-19
Aina paikalla ja valmiudessa!

Millaiseksi suunnitelmat TÄLLÄ kertaa muuttuivat?

Ahdin vaikuttaa hyvältä. Nyt tulee myös peltisarja?

Toivottavasti kaikki palikat mahtuu paikoilleen. Imusarjakuva jossa ei ollut kaasuläppää näytti startin tienoolta ahtaammalta kuin kuva jossa kaasuläppä oli paikoillaan?

Edit: onko kaasuläppä hitsattu kiinni imusarjaan?
Edit2: eli ei :-)

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ke Elo 14, 2013 09:19
Kirjoittaja Turbo16
Kuten sun kanssa puhuttii viimeksi. Vanha imusiipi oli 49mm niin ei ollut järkevää korjauttaa ahdinta, suhteellisen kalliin hinnan takia. Seuraava järkevä koko olisi ollu 55mm, mutta koitetaan tällä 60mm halusin että ahdin herää 4000rpm hujakoilla, jos laatikko vähän kestäisi paremmin.

Peltisarja tulee, laippa on ollut hyllyssä jo kauan ja tilasin nyt turbon laipan. Kollektori yritetään tehdä itse.

Imusarjan kanssa oli aivan sairaan ahdasta. Ensin otti konepeitto kiinni imusarjaan sen jälkeen imusarja otti laturiin kiinni ja taas päinvastoin.

Nyt olisi imusarja suht valmiina enää kaasuläpän laipan loppullinen hitsaus sekä kaasuvaijerin kiinnitys yms..

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ke Elo 14, 2013 09:45
Kirjoittaja Coltti
Haetaanko yli 600hv vai minkä takia imusarja piti rakentaa uusiksi?

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ke Elo 14, 2013 09:48
Kirjoittaja Turbo16
Coltti kirjoitti:Haetaanko yli 600hv vai minkä takia imusarja piti rakentaa uusiksi?
T5 kannen takia ja sattu löytymään edukkaasti osat sekä läppäkotelo. Joka tapauksessa imusarjan hitsaus oli edessä.
Helpoin tapaus olisi ollut T5 laippa, joka hitsataan B202 runnereihin, joita maailmalla on pirusti.

OG900 läppäkotelo on myös pienempi mitä esim. tonnarissa.

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ke Elo 14, 2013 13:13
Kirjoittaja Turbo16
Ja tuo on siis eka versio tuosta toi ylempi kuva ja olikin ahtaampi, kun jälkimmäinen.. Imuputki menee startin ohi eli siis mahtuu olemaan tuossa..

Kaasuvaijeri on Nissan Cherrystä ja se on kaasupolkimeen sekä rintapeltiin jo sovitettu, mutta pitkä toi vaijeri on kun nälkävuosi eli tulee ehkä 50mm ylimäärästä lenkkiä konehuoneessa, mutta mennään tällä ensin

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 15:39
Kirjoittaja Turbo16
Joopa.

Imusarja 93,26% valmis. Öljytikun pidekkeen hitsaus sekä läppäkotelon potikan adapterin teko. 1000CC EV14 suuttimet paikassa ja niissä adapterit, joissa suodatin.

Pakosarjan hitsaus alkanee varmaankin sitten seuraavaksi.

Kuva

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ke Marras 20, 2013 14:52
Kirjoittaja Turbo16
Peltivanne, puupalikka ja ahtimen sovitusta.

Paikkaa koettiin porukalla katsella, mutta melkeinpä tuo originaali kohta on aika hyvä.

Kuva


Syylärin flektin tarvitsee vielä puikottaa paikoillee niin näkee sen kohdan, mutta tod. näk mahdollisimman kiinni lukkopeltiä tulee ahtimen paikka olemaan.

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ke Marras 20, 2013 18:03
Kirjoittaja Jusbe
Ahdin näyttää hyvälle 8)

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: To Marras 21, 2013 18:17
Kirjoittaja Turbo16
No niinpä tuo näyttää!

Niin jos joku ihmettelee tosiaan, että miksi ahdin meni vaihtoon ja pakosarja enkä korjauttanut vanhaa Garrettia niin yksinkertaisesti Garretin korjauttaminen oli liian kallista.

Sain Holsetin todella edullisesti meinaan :)

Tässä vähän pakosarjasta kuvaa, joka on siis hepattuna valmiiksi.

Eli siis ylävesiletkun käännettiin ns. "väärinpäin" jolloinka tuli paljon enemmän tilaa, jos joku ahtimen päivitystä jossain kohtaa aattelee.

Kuva

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: To Marras 21, 2013 22:02
Kirjoittaja LeKe96
Voi kun itelläki olis vielä joskus rahaa rakentaa tekniikkaa tähän tyylii tai no kai se pitää mennä kohtapuoleen lakki kourassa jo kesätyöpaikkaa ettimään.

Mutta mutta todella mukavaa luettavaa tää sun topiccis, lukasin tänään tän läpi ihan ajankuluks.
Mites meinasit saaha vedet pysymään tarpeeks viileenä ja vieläpä vaparin syylärillä, kun tossa on ilmajäähyä ja öljylauharia syylärin edessä aikalailla vai menikö multa jotain ohi?
Ollaanko tästä ottamassa kaikkea irti, mikä max tehoihin suht helposti saahaan? Ite olisin ehkä katuautoon vääntänyt 4-2-1 pakosarjan 4-1 pakarin sijaan, koska sillä saadaan enemmän tehua keskialueelle mutta ylhäällä se 4-1 sarjalle häviää.

Elä musta välitä, kunhan ääneen pohdin. Emmä mistään mitään tiiä, mutta mielelläni oppisin :D

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Pe Marras 22, 2013 08:11
Kirjoittaja Turbo16
Ei tän auton kanssa kuitenkaan montaa kilometriä ajella kun toiminee lähinnä rojekti-autona.

Ainut ongelma oli paluutiellä viime vuonna flekti huusi kuolemaa, mutta ei se keittämään päässyt.

Loppujen lopuksi 0-402m on niin pieni hetki jolloin lämmöt nousee. Paluutiellä sitten ne ongelmat tulevat kun kone on valmiiks kuuma ja ilmavirta ei enää viilennäkkään samalla tavalla, mutta Redline Water Wetter ollut kova sana jäähdytysnesteen joukkoon.

Tuosta pakosarjasta en osaa muuta sanoa, kuin mielestäni tuo 4-2-1 jutut ovat tärkeitä kun puhutaan vapaastihengittävän auton virittämisestä.

Yleensä turbopakosarjat kun ovat 4-1. Varsinkin kun itsellä on tarkoitus saada ylös sitä voimaa, jotta mentäisiin ns. vaparivoimalla eteenpäin keskikierrosalueelle asti, jos tuo laatikko parka säästyisi hieman.

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Pe Marras 22, 2013 11:53
Kirjoittaja Coltti
Toi pakosarjahan on käytännössä 4-2-1, kun on jaetulla pesällä oleva ahdin :).

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Pe Marras 22, 2013 12:01
Kirjoittaja Turbo16
Eero, oot kyllä oikeassa! :mrgreen:

Maanantain sain sovituksi Tig-hitsarin kanssa lopullisesta hitsauksesta.