Talvi alkaa 1.10. ja se on vakio vuodesta riippumatta. Kävin työautoon vaihdattamas talvirenkaat sen kunniaksi eikä Vianorilla ainakaan vielä ollut sesongista tietoakaan. Ehkä olin sitten vain ajoissa liikenteessä? Hetken jo epäilin tuota 1.10. ainoana totuutena, mutta Motonet sen vahvisti. Kanta-asiakkaat sai tämmösen kaupantekijäisenä:
Nuuka saabistihan hyppii tasajalkaa tosta, sillä en ole ikinä, siis ikinä kertaakaan laittanut autooni kesänestettä. Aina on menty laihalla talvinesteellä, vaikka tiedän kyllä, että kesäneste pesee paremmin ötököitä jne
Mutta jos sitä nestettä menee se säiliöllinen kesässä, niin ei vaan jaksa...
Motonetissa oli muutenki tänään erinomainen palvelu. Saabin levyt olivat hyllyssä ja tuli varoitus, että ne on kaikilta (heidän) toimittajilta loppu, eli jos mun XWD kaipaa takalevyjä nopealla aikataululla, niin kannattaa hakea. Ja minähän kiitin varoituksesta ja hain maailman viimeiset Saab Select -levyt
Muuten kyllä ihmettelen, että miksi ihmeessä kukaan jaksaa panostaa paketin graafiseen ulkoasuun. Se levy myydään hämyisestä varastosta, nakataan auton takakonttiin, sit se pyörii korjaamon lattialla ja lopuksi menee roskiin. Ihan oikeasti...
Siis toki ymmärrän mielikuvien myynnin, että jos panostamalla 10 snt paketin painatuksiin saa lyödä 10 € lisää katetta ja viä myyntiki laukkaa "laadukkaan oloisin paketin myötä", niin onhan se järkevää. Mutta muuten kyllä vähän tuntuu ylilyönniltä, vaikka Saab onkin ollut markkinoiden premium-valikoimaa
Talvea odotellessa kaivoin myös kaksi
käytettyä itseporautuvaa ruuvia, jotta sain sisälämppärin paikalleen.
Menin puhtaasti riskillä ja oletin, että en poraa mihinkään kriittiseen paikkaan. Painelin toki tuota paineelia, että tyhjää oli takana, mutta voi siä silti joku johtosarja mennä. Tiedän ton olevan vain yhdellä ruuvilla kiinni, mutta päästäkseen ruuviin käsiksi olisi pitänyt irroittaa lastenistuimen vyöt ja ajaa sähköpenkkiä taakse päin. Ihan hirveä vaiva...
Lämppäriki on sitten taas Calix. Pitää varmaan etsiä tohon uus luukku, ettei muuraudu jäästä ja lumesta umpeen ja tietty oikosulkuun laukomaan vikavirtasuojaa.
Öljyvuodon osalta tämän foorumin vanhoista viesteistä löytyi tämmönen, joka luokitellaan ehkä jopa tyyppiviaksi.
Tuohon saa pelkän tiivisteen tai sitten vaihtaa koko pumpun, kun ilmeisesti pumpun runko vääntyy ajan myötä. Otin riskin, ja tilasin pelkän tiivisteen... Mun tuurilla se on hukkaan heitettyä rahaa, mutta haluan silti koittaa.
Subbari ei etene, mutta tein hukkalevystä ensimmäisen harjoituskappaleen.
Periaatteessa siitä tuli ihan hyvä:
Mutta tän osalta heräsi ajatus, että pitäisikö laittaa lopullisessa kokeilussa kaksi levyä päällekkäin ja toinen siis korokepalaksi, jolloin saisi lisää tilavuutta ja tuonkin osuuden rehdisti ilmatilaksi.
Tuokin osui hieman hassuun kohtaan kylmiltään
Mut joo, en mä tosiaan vieläkään ole päättänyt, että tuleeko tästä nyt kotelo vai jonkun tonnarin laatikko. Kaikki on auki ja mikään ei etene. Mut auto sentään käy ja kukkuu, vaikka jarrut onki loppu ja alipainepumppu vähän falskaa