Miksei onnistuisi?Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tuomiopäivä, on Tuomiopäivä......!
Torstaina iltapäivällä kuulemme tuomion josko puretaan koko homma tai sitten saadaan muutoskatsastuksessa hyväksyntä karvalakista turboksi.
Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
En tiedä, tutkitaanko muutoskatsastuksessa päästöt. Ne ovat ilmeisesti aika pahasti rikkaalla, mutta muuten kyllä kaikki on tehty ennakkoselvityksen mukaisesti.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Ahaa. Mutta eikös ne tarvii joka tapauksessa olla kunnossa? Tai ainakin viimeistään siihen mennessä kun vuosikatsastus tulee.
Kunhan alusta vastaa turbomallia niin eipä siinä muuta vaadita. Itsellä ei ainakaan katsottu päästöjä. Lohkon numero otettiin ylös, teholappu piti olla mutta en ollut semmoista ottanut jotenka kerroin päästä tiedot.
Kunhan alusta vastaa turbomallia niin eipä siinä muuta vaadita. Itsellä ei ainakaan katsottu päästöjä. Lohkon numero otettiin ylös, teholappu piti olla mutta en ollut semmoista ottanut jotenka kerroin päästä tiedot.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Pitää olla päästöt kunnossa. Autolla ei vain ole ajeltu vielä ennen muutostusta. Vuosikatsastus on keväämmällä. Tarkoitus on käyttää auto säädettävänä ennen tarkastusta samalla reissulla, jos vain saan ajan johonkin alan verstaaseen.Turbo16 kirjoitti:Ahaa. Mutta eikös ne tarvii joka tapauksessa olla kunnossa? Tai ainakin viimeistään siihen mennessä kun vuosikatsastus tulee.
Kunhan alusta vastaa turbomallia niin eipä siinä muuta vaadita. Itsellä ei ainakaan katsottu päästöjä. Lohkon numero otettiin ylös, teholappu piti olla mutta en ollut semmoista ottanut jotenka kerroin päästä tiedot.
Alusta vastaa turbomallia. Muutoksista on ennakkoon tehty selvitys ja se kuulemma on riittävä. Tehot kuin muutkin muutokset on siihen yksilöity.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Kyllä ne katsoo päästöt muutosleimalla ja ne pitää olla myös kohdallaan. :-)
Päästölapun voi kyllä viedä mukanaan..
'88 vaatii katalysaattorin, ellei luovuttaja-auton päästötietoja löydy. Jos kone esitellään itse rakennettuna, niin sitten se (tyhjä) katti vaaditaan joka tapauksessa.. Toi muuttuu muistaakseni '87 loppuvuodesta.
Oma M89 vapariturbo leimattiin onton katin kanssa. Päästöistä huolehtii lambdallinen LH2.4. :-)
Päästölapun voi kyllä viedä mukanaan..
'88 vaatii katalysaattorin, ellei luovuttaja-auton päästötietoja löydy. Jos kone esitellään itse rakennettuna, niin sitten se (tyhjä) katti vaaditaan joka tapauksessa.. Toi muuttuu muistaakseni '87 loppuvuodesta.
Oma M89 vapariturbo leimattiin onton katin kanssa. Päästöistä huolehtii lambdallinen LH2.4. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Asiahan ei mene ihan näin. Kun päästöllisyys menee auton korimallikohtaisena ja esim. allekirjoittaneen tapauksessa sain MY88 ilman kattia leimattua, koska sain Ruotsin Saabilta todistuksen, että lohko on ei-vähäpäästöinen ja näin ollen se ei tarvitse kattia, vaikka Suomessa pykälien mukaan se vaatisikin näin. Jotenka täällä on MY88 vapariturbo ilman kattia. Päästöistä huolehti viallinen Lucaksen lambda-anturi.Jope kirjoitti:Kyllä ne katsoo päästöt muutosleimalla ja ne pitää olla myös kohdallaan.
Päästölapun voi kyllä viedä mukanaan..
'88 vaatii katalysaattorin, ellei luovuttaja-auton päästötietoja löydy. Jos kone esitellään itse rakennettuna, niin sitten se (tyhjä) katti vaaditaan joka tapauksessa.. Toi muuttuu muistaakseni '87 loppuvuodesta.
Oma M89 vapariturbo leimattiin onton katin kanssa. Päästöistä huolehtii lambdallinen LH2.4.
Eikä tämä nyt ollut Jope mikään kuitti sinua vastaan

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Heh, asiahan meni just näin. Sulla oli "luovuttaja-auton" päästötiedot ruotsista paperilla saatuna sen lohkon päästötodistuksen muodossa. Sen perusteella inssi sitten päätteli, että päästöt on ok.Turbo16 kirjoitti:Asiahan ei mene ihan näin. Kun päästöllisyys menee auton korimallikohtaisena ja esim. allekirjoittaneen tapauksessa sain MY88 ilman kattia leimattua, koska sain Ruotsin Saabilta todistuksen, että lohko on ei-vähäpäästöinen ja näin ollen se ei tarvitse kattia, vaikka Suomessa pykälien mukaan se vaatisikin näin. Jotenka täällä on MY88 vapariturbo ilman kattia. Päästöistä huolehti viallinen Lucaksen lambda-anturi.
Mun 2D:ssä on satunnaisista osista keräilty moottori, joten luovuttaja-auton lappuja ei ollut, enkä jaksanut alkaa saabilta kysymään. Tällöin helpointa oli tosiaan pistää katti.
Jos luovuttaja-auto olis ollu ihan aito M88 T16 ilman kattia, niin taas heilahtaa ilman kattia leima paperiin, kunhan esität kyseisen auton rekisteriotteen.
Mutta jos luovuttaja-auto olikin vaikka M90 katin kanssa, niin (tyhjä) katti täytyy laittaa, koska luovuttaja-auton papereissa mainitaan katti. Jos poistat katin, ei kokoonpano enää vastaa sun papereitas ja leima jää tulematta.
Toki tämä on TOSI PALJON inssistä riippuvainen. Jotkut menee pilkulleen lain kirjaimen mukaan, toiset käyttää vähän maalaisjärkeäkin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Päästöt tarkistettu ja normien mukaisiksi havaittu ilman säätöjä. Iltapäivällä muutoskatsastukseen. 

Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, To Joulu 16, 2010 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Vesa!
Sinulla on aika mukavat joululahjat tuolle Paavo-pojalle.
Hyvää Joulun odotusta koko perheelle!
Sinulla on aika mukavat joululahjat tuolle Paavo-pojalle.

Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Kiitos Ristoristos kirjoitti:Vesa!
Sinulla on aika mukavat joululahjat tuolle Paavo-pojalle.Hyvää Joulun odotusta koko perheelle!

Ihan tarkkaan ottaen taitaa olla kyse kevään yo-lahjuksesta, mutta jotain Saab -aiheista taitaa joulupakettien joukossakin olla

Parin tunnin kuluttua on H-hetki paikallisella asemalla.
Ahtopaineet ovat ilmeisesti ns. peruspaineilla, mutta niitä tutkitaan, kunhan saadaan ensin liikennekelpoiseksi. Pakoputken yksi korin riipukekoukku pitää uusia, kun oli hapettunut raudan oksideiksi. Sitten voi paremmin testailla ajopeliä, kun ollaan varmoja, ettei putkisto putoa kyydistä.

Eilen ruuvasin apumiehen nahkajakkaran paikalleen kuin myös ihan uuden ja käyttämättömän turbon kolmipuolaisen ratin. Kuskin penkki rakennetaan, kun ehditään.
Kyllä nyt aika varmoin mielin mennään tuomiolle.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Kun tiedän sen tarkkuuden, jonka tiedän pedagogilla olevan, ei tarkastuksessa ongelmia varmaan ilmene. Tsemppiä! 

Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
No niin,
Nyt olisi Pappamobiili sitten onnistuneesti muutoskatsastettu!
Nyt olisi Pappamobiili sitten onnistuneesti muutoskatsastettu!
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Muutoskatsastus suoritettu ja hyväksyntä saatu. Uusi ote merkintöinen on plakkarissa. Muutosprosentit lipsahtivat 20%:een, mutta ei valiteta, koska homma sujui muuten äärimmäisen joustavasti ja meidän kannaltamme todella mallikkaasti. Auto on nyt 900-88, joka alustaltaan ja moottoriltaan vastaa saman vuoden 900 Turbo16 aeroa, kuten otteessa suunnilleenlukee. Juniori kertonee lisää tuntemuksistaan. Mukavaa piristystä kuumepotilaalle
Ollaan näin ollen päästy yhteen maaliin tämän auton osalta. Pientä hienosäätöä vielä ja sitten se on siinä. Mutta olihan projekti. Luulen, ettei "tuhojuho" ihan äkkiä vastaavaan hankkeeseen ryhdy.

Ollaan näin ollen päästy yhteen maaliin tämän auton osalta. Pientä hienosäätöä vielä ja sitten se on siinä. Mutta olihan projekti. Luulen, ettei "tuhojuho" ihan äkkiä vastaavaan hankkeeseen ryhdy.

# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Onnea vaan koko jengille! Kyllä nyt Paavolle hetkeksi riittää fiilistelyjä ja loopunäpäräyksiä ennen kesää! Koitahan parantua, että pääset nautiskelemaan. 

Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Onnittelut vaan täältäkin päin ja rauhallista menoa sen Delux 16 kanssa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.