Sivu 29/30

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: To Joulu 05, 2013 08:24
Kirjoittaja Turbo16
Eli sain viikon alussa flektin postissa ja eilen pääsin sovittelemaan flektin paikoilleen..

Puhallus pinta-ala ainakin nousi ja on myös huomattavasti sirompi kuin tuon originaali, joka on kamalan kokoinen.

Kuva

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: To Joulu 19, 2013 08:26
Kirjoittaja Turbo16
Tässä nyt kuva siitä ylävesiletkun asennosta, jos jollakulla on vastaavia suunnitelmia niin näkee helpolla kuinka paljon tulee tilaa enemmän konehuoneeseen kun ylävesiletkun kääntää toisinpäin.

Kuva


Vesiputkea siis jouduttiin kääntämään eri asentoon, koska vakio kohdassa se otti nykyiseen plenumiin kiinni. Eli rälläkällä halki ja hieman lisää jatkoa ja ylöspäin sojoittamaan ja vähän hitsia väliin.

Kuva


Sitten konehuoneen yleistä näkymää tällä hetkellä. Eli imusarja on paikoillaa. Öljytikku kiinnitetty tehdas kiinnikkeellä, jota lyhennettiin hieman. Suuttimet kiinni sekä johtosarjaa niputettu. Tarvitsee kyllä lisää siistimistä tuo johtosarja.

Kuva

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Pe Tammi 03, 2014 16:19
Kirjoittaja Turbo16
Kun kerran kelit sallisivat niin pihalla saatiin porattua reiät takaluukuun ja soviteltua spoileria.

Spoikka lähtee varmaankin ensi viikolla maalarille ja päädytään kokonaan korinväriseen maalaukseen.

Kuva


Muutama jannu silloin huusikin, että peräpää on liian raskas ilman spoileria ja kyllähän tuo vähän muuttuu tuo ilme.

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: La Tammi 04, 2014 10:22
Kirjoittaja NGpower
Mistä tuollasta johdonsuoja sukkaa oot hommannu? Pikkasen tyylikkäämmän näköinen, kuin perinteinen haitariputki.

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: La Tammi 04, 2014 11:17
Kirjoittaja Turbo16
Suojasukkaa saat varmasti monesta eri elektroniliikkeestä, mutta itse otin täältä:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/inde ... =1061_2134

Kannattaa muistaa, käyttää liimallista kutistemuovia kun liimaat tuota suojasukkaa kiinni, koska se helposti pääsee luiskahtamaan pois alta.

Itsellä niin meinaan kävi ja näyttää nyt rumalta.

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Pe Tammi 24, 2014 20:41
Kirjoittaja s.koutonen
tätä projektia on hauska seurailla,vaikka ei sitä tähän hätää jaksanut kaikkia viestejä lukea... :lol:

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ke Maalis 19, 2014 13:53
Kirjoittaja Turbo16
Pakosarja tuli takas viiihdoin ja viimien hitsarilta..
Tilasin tossa vielä Marteliukselta tarvikkeet tuohon hukkiksen poistoputken tekoon, joka tulee ihan ulkoilmaan.

Tässä nyt kuva vielä tuosta setupista, jossa on vielä vieressä vanha Garrett T03 ihan vaan vertailun vuoksi. Garrett näyttäisi olevan melkein fyysisesti samaa kokoa kuin tuo Bilteman hukkis :mrgreen:

Kuva

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: La Maalis 22, 2014 09:11
Kirjoittaja sami_hifi
Komea on pakosarja!

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ti Heinä 01, 2014 09:36
Kirjoittaja Turbo16
Varmaanki krapulasta aiheuttavaa tärinää?

https://plus.google.com/u/0/photos/1150 ... 6825772994

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: To Heinä 03, 2014 21:06
Kirjoittaja Mertmi
Joko on varttimailivaihteisto laitettu pannun alle? Eli tiheetä ensiövälitystä peliin? Ei sitä millään aavikkovälityksillä saada kiihtymään ripeästi etenkin kun tommosta vasta 4000rpm:ssä heräävää ahdinta sovitellaan koneen kylkeen...

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Pe Heinä 04, 2014 23:55
Kirjoittaja Turbo16
Siellä on nyt tosiaan ollu jo parisen vuotta se 4-lovinen laatikko ja 6 -enska..
Koitetaan sillä nyt mennä ensin ja nähdään miten alkaa homma pelittämään. Enemin nokat tosiaan odottaa hyllyssä, jotta saadaan sitä ilmaa enemmän vielä ahtimelle/moottoriin.

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ti Elo 12, 2014 16:19
Kirjoittaja Turbo16
Viikonloppuna tosiaan päästiin testailee puuhakilpien kanssa tien päällä. 0.8bar setuppia ja kyllähän tuo eteenpäin, tosin valitettavasti eihän tuommoinen ahtopaine riitä mihinkään tuon kokoisessa ahtimessa. Bleedin ruuvailin paikoilleen ja ekat testit suljetulla tien pätkällä 1.2bar:lla, mutta tarvitsee hakea uudestaan puuhalaput, jotta pääsee koittamaan vähän miten se meno maistuu isommilla vaihteilla.

Siiven sain nyt lopulta takaisin maalarilta ja lopputulos on mielestäni hyvä, koska perä oli niin iso ja paljas ilman siipeä.
Kuva


Somessa tulikin jo paljon juttua vapaavirtaussuodatimen sijoittelusta, mutta tosiaan konehuone on aika ahdas ja en todellakaan halua sijoittaa sitä alaspäin, jossa kaikki lika ja sora pääsee suodattimeen.
APC:n purkin paikkaa joku ehdottikin ja voipi olla että suodatin sinne siirtynee.
Turbon pakopuoli oli saanut jo kosteutta pirusti kun auto oli pihalla seissyt ja samalla tapaa myös hukkaportti elikkäs talven aikana pitänee nuo kyseiset vetää myös black satinilla ylitse.

Pakosarjassa tosiaan Black Satin pinta ja DP:ssä myös lämpöä alentava maali, mutta eri värinen tosiaan.
Kuva

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ti Elo 12, 2014 20:11
Kirjoittaja aero
Somesta en tiiä, mutta toveri Kuisma aikoinaan leipaisi satkuunsa tälläisen toteutuksen:
http://www.netma.fi/jouko/saab/photo/sidevent.jpg

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Ti Elo 12, 2014 21:01
Kirjoittaja Mertmi
Hieno toi öljyloukku. 8)

Re: MY88 Saab OG900

Lähetetty: Su Syys 14, 2014 15:50
Kirjoittaja Turbo16
Tuli tuo öljynhuohotussäiliö päivitettyä vähän siistimmäksi :roll:
Samalla käytiin puuhalappujen kanssa tien päällä ja kyllä tuo eteenpäin
menee ei siinä, mutta ennakot ovat aika malttiset ettei nyt juurikaan voi vielä voimasta puhua.


Kuva