Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Ohjauspainesäädin vaihdettu ja seoksia taas ruuvattu perstuntumalta uuden kokoonpanon saattamiseksi tasapainoon. Nyt ei kuvailemaani nakutusoiretta 0bar 3000rpm ja 100km/h vauhdissa ja vastamäessä ei ollut enää havaittavissa. Muutamia kertoja nakuledi saattoi vilahtaa. Pitää nyt seurailla tilannetta ja tankata ens kerralla 98E:tä tankkiin.
Asensin ahtopainemittarin keskikonsolin tyhjään aukkoon. Nyt on vähän siistimpi tuo komentosillan mittariston ilme.
Asensin ahtopainemittarin keskikonsolin tyhjään aukkoon. Nyt on vähän siistimpi tuo komentosillan mittariston ilme.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mistä K-jetin seokset säädetään?Mertmi kirjoitti:Ohjauspainesäädin vaihdettu ja seoksia taas ruuvattu perstuntumalta uuden kokoonpanon saattamiseksi tasapainoon. Nyt ei kuvailemaani nakutusoiretta 0bar 3000rpm ja 100km/h vauhdissa ja vastamäessä ei ollut enää havaittavissa. Muutamia kertoja nakuledi saattoi vilahtaa. Pitää nyt seurailla tilannetta ja tankata ens kerralla 98E:tä tankkiin.
Asensin ahtopainemittarin keskikonsolin tyhjään aukkoon. Nyt on vähän siistimpi tuo komentosillan mittariston ilme.
Pitäisi säätää tuo 99 käymään niin laihalla kuin ikinä ettei veisi bensaa, pieni nykiminen ei haittaa

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Siinä tötterön vieressä on pieni reikä josta pitkällä kuusiokololla pääsee säätään, vaan ikävä tuottaa "pettymys" K-jet menee yleensä vähimmällä sopalla kun kakkua on tarjolla riittävästi. CO 2.5-3.5ng900aero kirjoitti: Mistä K-jetin seokset säädetään?
Pitäisi säätää tuo 99 käymään niin laihalla kuin ikinä ettei veisi bensaa, pieni nykiminen ei haittaa
Laihalla kun ei ees taajamassa liiku polkematta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tattis neuvosta, nyt "tankissa" on kaksitahtia, eli ei sillä taida kannattaa säätää seoksiatetammi kirjoitti:Siinä tötterön vieressä on pieni reikä josta pitkällä kuusiokololla pääsee säätään, vaan ikävä tuottaa "pettymys" K-jet menee yleensä vähimmällä sopalla kun kakkua on tarjolla riittävästi. CO 2.5-3.5ng900aero kirjoitti: Mistä K-jetin seokset säädetään?
Pitäisi säätää tuo 99 käymään niin laihalla kuin ikinä ettei veisi bensaa, pieni nykiminen ei haittaa
Laihalla kun ei ees taajamassa liiku polkematta.

Eikös ne seokset sitten ole aikalailla kohdallaan kun käy vähän ontuen ja ottaa kierroksia hitaanpuoleisesti?

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eikun sitten on vasta virranjakajan ajoitus kohdallaanng900aero kirjoitti:Tattis neuvosta, nyt "tankissa" on kaksitahtia, eli ei sillä taida kannattaa säätää seoksiatetammi kirjoitti:Siinä tötterön vieressä on pieni reikä josta pitkällä kuusiokololla pääsee säätään, vaan ikävä tuottaa "pettymys" K-jet menee yleensä vähimmällä sopalla kun kakkua on tarjolla riittävästi. CO 2.5-3.5ng900aero kirjoitti: Mistä K-jetin seokset säädetään?
Pitäisi säätää tuo 99 käymään niin laihalla kuin ikinä ettei veisi bensaa, pieni nykiminen ei haittaa
Laihalla kun ei ees taajamassa liiku polkematta.
Eikös ne seokset sitten ole aikalailla kohdallaan kun käy vähän ontuen ja ottaa kierroksia hitaanpuoleisesti?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ok, ensin siis sytkä paikalleen ja sitten säätelemään ruiskuapeinu kirjoitti:
Eikun sitten on vasta virranjakajan ajoitus kohdallaanSitten kun seokset on kohdallaan niin bensa haisee naapuriin asti.


Harmi kun ei ole seosmittaria, olisi mielenkiintoista kokeilla kuinka laihalla tuon saa käymään niin että pystyy juuri ja juuri ajamaan, bensankulutuksesta viis

Niin ja kun saa vauhdin päälle niin kaiketi se tasamaalla menee vähällä kun on säädetty menemään pelkillä höyryillä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joo, siis tänään huomasin alaväännön nouseen huomattavasti tuon ohjauspainesäätimen ja seosten säätämisen seurauksena. Ei tarvii polkee ahdinta edes hereille tommosessa taajama-ajossa. Aivan takuulla säästää polttoainetta, kun kone vetää paljon herkemmin alakierroksilla. Lisäksi empiminen 0 baaria lähestyttäessä on hävinnyt. Kolmellä käymistä ilmenee vieläkin, tosin aiempaan verrattuna se ryppyily rajoittuu vain käynnistyksen jälkeisiin noin 10-20sekuntiin. Ennen hermojen palamista ja korjausoperaatioon tarttumista saattoi joutua ajamaan kilometrinkin kolmella pytyllä... Pitää tankata viikonloppuna 98e:tä. Josko nekin satunnaiset nakuvalon välähdykset häviää maantieajossa siinä aiemmin jo n. kertaa kuvailemassani ongelmaolosuhteessa. Alkaa jo ilme muuttua takaisin hymyyn auton puikoissa. Meinasi jo vakavaksi vetää välillä. Etenkin, kun on töihin menty kimppakyydillä ja auto meinaa hyytyä ihan naurettavan näköiseen loivaan pitkään mäkeen. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
En käsitä, miksi haluat säätää sen laihalle? K-jetillä on senverta kokemusta siitä laihalla ajamisesta, että se nykii ja ryppyilee laihalla mentäessä. Joutuu polkemaan kaasua paljon enemmän, eikä se kulje mihinkään. Lisäksi palaa pensaakin enemmän, kuin rikkaammilla säädöillä. Kermana kakun päällä vielä riski saada mäntäpistiäinen vierailulle...ng900aero kirjoitti:
Ok, ensin siis sytkä paikalleen ja sitten säätelemään ruiskuaSytkä alkaisi olla sitten aikalailla oikein
Harmi kun ei ole seosmittaria, olisi mielenkiintoista kokeilla kuinka laihalla tuon saa käymään niin että pystyy juuri ja juuri ajamaan, bensankulutuksesta viis![]()
Niin ja kun saa vauhdin päälle niin kaiketi se tasamaalla menee vähällä kun on säädetty menemään pelkillä höyryillä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Päästöjen vuoksi tietenkin, harmi etten ripsinyt siitä yhdestä väliaikassatkustani talteen lambdalla varustettua K-jettiä ja katalysaattoria, turha tuota ilmaa on pilataMertmi kirjoitti:
En käsitä, miksi haluat säätää sen laihalle? K-jetillä on senverta kokemusta siitä laihalla ajamisesta, että se nykii ja ryppyilee laihalla mentäessä. Joutuu polkemaan kaasua paljon enemmän, eikä se kulje mihinkään. Lisäksi palaa pensaakin enemmän, kuin rikkaammilla säädöillä. Kermana kakun päällä vielä riski saada mäntäpistiäinen vierailulle...

Onhan esim. jenkkiversioidenkin (bmw:n) seokset vedetty niin laihalle että sylinterit on pitänyt pinnoittaa Nikasililla kun muuten eivät kestäneet kuumuutta

Tuosta pitäisi tehdä energiataloudellinen ja vähäpäästöinen moottori joka alittaisi nykyiset päästönormit

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Noniin. Taas olen yhtä asiaa viisaampi. Alkaa olla tuo ongelmavyyhdin kehitys selvä mitä tapahtui:
1. kaikki oli ok, kun auto katsastettiin
2. seokset lähti menemään laihalle
3. nakuledi alkoi vilahtelemaan niissä vastamäissä
4. myöhästetty sytytystä
5. ongelma jatkui paheten
6. löydetty löysillä jousilla oleva virranjakaja konehuoneesta ja vaihdettu ehjään
7. ongelma helpottui, koska sytytys siirtyi myöhäisemmälle
8. seokset laiheni (ilmeisesti) vieläkin enemmän
9. nakutusta taas havaittavissa nakuledistä
10. ongelma pahenee niin, että joutuu hölläämään kaasua pitkissä vastamäissä (luultavasti lämpötilan nousu kovaa), lisäksi 3-pytyllä käynnistyminen kylmästartissa piteni pitenemistään
11. aivoriihipähkäilyn tuloksena tajuttu, että ongelmien täytyy johtua laihasta seoksesta. Perusteena muunmuassa ajomäärään suhteutettuna liian vaaleat sytytystulpat
12. vaihdettu säädetty seoksia rikkaammalle ja havaittu parannusta ajettavuudessa, lisäksi vaihdettu yksi sytytystulppa vähemmän ajettuun
13. edelleenkin tehottomuutta ja nakutus vastamäissä ei poistunut täysin, epäilty edelleenkin laihaa seosta. Kolmella käyminen kylmästartissa väheni lähes olemattomiin
14. vaihdettu ohjauspainesäädin ja säädetty seokset
15. moottoriin tuli voimaa huomattavasti enemmän ja nakutus hävisi tavanomaisissa olosuhteissa (lue tasaiset tiet)
16. havaittu nakutusta yli 0,3bar ahtopaineilla ajettaessa pitkissä loivissa vastamäissä yli 100km/h vauhdissa. Aivoriihen tuloksena tajuttu, että sytytys on myöhäisellä, joka nostaa luonnollisesti turbo ja viritetyissä vaparikoneissa palokaasujen lämpötilaa ja sen seurauksena pakovenat alkaa hekumaan aiheuttaen nakutusta. Päätelmää tuki tieto, että kiihdytykset esim. tasaisella tiellä liikennevaloista lähdettäessä ja ohitustilanteissa eivät saaneet aikaan samaa ilmiötä
17. säädetty sytytysennakko 21@2000rpm, jolla auto pelasi katsastuksen aikoihin (kohta 1.) loistavasti.
18. havaittu edelleenkin tehojen nousua ja ajettavuuden parantumista alipaineilta ahdoille mentäessä.
19. havaittu kuljettajan ilmeen muutos

Edelleenkin on mysteeri, miksi seokset muuttuivat laihalle? Ohjauspainesäätimessäkin oli kukaties jotakin vikaa? Ainakin tarkemmassa syynissä ohjauspainesäädin näyttää "peukaloidulta". Tuo pitkiä inhottavia turbokonetta kiusaavia mäkiä sisältävä työmatka tietysti ajetaan seuraavan kerran ensimaanantaina. Siihen asti ainakin kuljettajan ilme säilyy mitä ilmeisimmin tällaisena

1. kaikki oli ok, kun auto katsastettiin
2. seokset lähti menemään laihalle
3. nakuledi alkoi vilahtelemaan niissä vastamäissä
4. myöhästetty sytytystä
5. ongelma jatkui paheten
6. löydetty löysillä jousilla oleva virranjakaja konehuoneesta ja vaihdettu ehjään
7. ongelma helpottui, koska sytytys siirtyi myöhäisemmälle
8. seokset laiheni (ilmeisesti) vieläkin enemmän
9. nakutusta taas havaittavissa nakuledistä
10. ongelma pahenee niin, että joutuu hölläämään kaasua pitkissä vastamäissä (luultavasti lämpötilan nousu kovaa), lisäksi 3-pytyllä käynnistyminen kylmästartissa piteni pitenemistään
11. aivoriihipähkäilyn tuloksena tajuttu, että ongelmien täytyy johtua laihasta seoksesta. Perusteena muunmuassa ajomäärään suhteutettuna liian vaaleat sytytystulpat
12. vaihdettu säädetty seoksia rikkaammalle ja havaittu parannusta ajettavuudessa, lisäksi vaihdettu yksi sytytystulppa vähemmän ajettuun
13. edelleenkin tehottomuutta ja nakutus vastamäissä ei poistunut täysin, epäilty edelleenkin laihaa seosta. Kolmella käyminen kylmästartissa väheni lähes olemattomiin
14. vaihdettu ohjauspainesäädin ja säädetty seokset
15. moottoriin tuli voimaa huomattavasti enemmän ja nakutus hävisi tavanomaisissa olosuhteissa (lue tasaiset tiet)
16. havaittu nakutusta yli 0,3bar ahtopaineilla ajettaessa pitkissä loivissa vastamäissä yli 100km/h vauhdissa. Aivoriihen tuloksena tajuttu, että sytytys on myöhäisellä, joka nostaa luonnollisesti turbo ja viritetyissä vaparikoneissa palokaasujen lämpötilaa ja sen seurauksena pakovenat alkaa hekumaan aiheuttaen nakutusta. Päätelmää tuki tieto, että kiihdytykset esim. tasaisella tiellä liikennevaloista lähdettäessä ja ohitustilanteissa eivät saaneet aikaan samaa ilmiötä
17. säädetty sytytysennakko 21@2000rpm, jolla auto pelasi katsastuksen aikoihin (kohta 1.) loistavasti.
18. havaittu edelleenkin tehojen nousua ja ajettavuuden parantumista alipaineilta ahdoille mentäessä.
19. havaittu kuljettajan ilmeen muutos



Edelleenkin on mysteeri, miksi seokset muuttuivat laihalle? Ohjauspainesäätimessäkin oli kukaties jotakin vikaa? Ainakin tarkemmassa syynissä ohjauspainesäädin näyttää "peukaloidulta". Tuo pitkiä inhottavia turbokonetta kiusaavia mäkiä sisältävä työmatka tietysti ajetaan seuraavan kerran ensimaanantaina. Siihen asti ainakin kuljettajan ilme säilyy mitä ilmeisimmin tällaisena


# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kuskin ilme on edelleenkin
Jopa kehittymässä nauruun asti. Ajelin tänään tuossa vähän nopsempaakin ajoa, ja moottorin lämmötkin pysyy nyt oikealla alueella pitkässäkin kuormituksessa, joten sytytyksen ajoituksen säätö aikaisemmalle (yhtä astetta enemmän, kuin ohjearvo ja kolme astetta aikaisemmalle, kuin mitä se oli ollut) vähensikin nakutusta pitkässä loivassa vastamäessä. Niin uskomatonta kuin se onkin. No, onpahan yksi murhe vähemmän, kun sain tuon kulkupuolen ja ajo-ominaisuudet kuntoon. Vielä kun keksisi, miksi se edelleenkin lähtee kolmella käyntiin?
Vasemman etupyörän vetonivelen ja pyörän laakerin vaihto on tehtävä lähiaikoina ja lisäksi vesipumpun tiivisteen uusiminen+uudet jäähdytinnesteet. Venttiilivälysten säätö ei tekisi pahaa...

Vasemman etupyörän vetonivelen ja pyörän laakerin vaihto on tehtävä lähiaikoina ja lisäksi vesipumpun tiivisteen uusiminen+uudet jäähdytinnesteet. Venttiilivälysten säätö ei tekisi pahaa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Nonii. Tänään ajettiin taas töihin ja hyvinpa 99 kulki. Ei enää mitään mäkikammoa koneessa ja kaikki meni hienosti. Töiden jälkeen käytiin sitten emännän kanssa ajelulla ja 99 yllätti starttiyrityksessä pelkällä startin naksumisella. Sain aikani naksuteltuani koneen käyntiin. Sama toistui toisessa pysähdyspaikassa. Sain naksutella ties miten monesti ennenkuin startti heräsi. Testailin tossa kotipihalla starttia ja välillä se lähtee heti käymään, välillä saa naksutella kymmeniä kertoja.
On se kyllä kummaa, kun saa auton kulkupuolen hallintaan, niin sitten startti prakaa! Pitää laittaa 99 lepoon muutamaks päivää ja ajella tää viikko 900i:llä töihin.
Onneksi miulla on yksi 900gls -84:n kone startteineen jemmassa. Se pata lähti käymään monen viikon seisomisen jälkeen reippaasta pakkasesta ilman mitään kettuiluita. Kotellusti varma startti siis pitäisi olla talveakin silmälläpitäen.
On se kyllä kummaa, kun saa auton kulkupuolen hallintaan, niin sitten startti prakaa! Pitää laittaa 99 lepoon muutamaks päivää ja ajella tää viikko 900i:llä töihin.

Onneksi miulla on yksi 900gls -84:n kone startteineen jemmassa. Se pata lähti käymään monen viikon seisomisen jälkeen reippaasta pakkasesta ilman mitään kettuiluita. Kotellusti varma startti siis pitäisi olla talveakin silmälläpitäen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vika olikin virtalukon pohjassa.
Mittasin volttimittarilla akun miinuksen ja moottorin rungon välistä starttauksen aikana noin 0,1... 0,2V hävikin. Ei siis ollut vika maakaapelissa. Silloin, kun starttaus epäonnistui akun plussan ja startin herätejohdon välillä oli 3voltin häviö! Kun rämppäilin starttausyrityksiä useita kertoja jäi auto siihen naksuntavaiheeseen. Avasin konehuoneesta laturin yläpuolella olevan liittimeen, jonka kautta starttiin menee heräte, laitoin pistokkeeseen hyppyjohdon, jolla kokeilin startata suoraan akun (+) navasta. Starttihan pelasikin ilman mitään vastaavia oireita, jotka sai virta-avaimesta aikaan. Näin totesin startin olevankin ehjä. Ehjällä virtalukon pohjalla plussan ja herätejohdon välinen jännite oli noin 1 voltti.
Kun testailin rikkinäistä virtalukonpohjaa keskikonsolin suojamuovien ollessa poissa, niin siellä huonossa pohjassa leimahteli kipinät ja valoilmiöt.
Poksautin vieläpä lopuksi sen rikkinäisen auki ja startin nastat olivatkin tosi kuluneet ja selvästi ne olivat kipinöineet. Olipa hyvä juttu, ettei tarvinnut vaihtaa starttia. 
Mittasin volttimittarilla akun miinuksen ja moottorin rungon välistä starttauksen aikana noin 0,1... 0,2V hävikin. Ei siis ollut vika maakaapelissa. Silloin, kun starttaus epäonnistui akun plussan ja startin herätejohdon välillä oli 3voltin häviö! Kun rämppäilin starttausyrityksiä useita kertoja jäi auto siihen naksuntavaiheeseen. Avasin konehuoneesta laturin yläpuolella olevan liittimeen, jonka kautta starttiin menee heräte, laitoin pistokkeeseen hyppyjohdon, jolla kokeilin startata suoraan akun (+) navasta. Starttihan pelasikin ilman mitään vastaavia oireita, jotka sai virta-avaimesta aikaan. Näin totesin startin olevankin ehjä. Ehjällä virtalukon pohjalla plussan ja herätejohdon välinen jännite oli noin 1 voltti.
Kun testailin rikkinäistä virtalukonpohjaa keskikonsolin suojamuovien ollessa poissa, niin siellä huonossa pohjassa leimahteli kipinät ja valoilmiöt.


# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Taisin löytää sen nakuttelun syyn lopultakin. Bensapumppu äänteli joskus ikävästi kurahdellen. Päättelin, että josko pumppu onkin syypää, eli ole tuotoa tarpeeksi ja sen seurauksena aiheuttaa laihaa seosta. Otin pumpun pois ja kappas vaan, pumpun kyljessä oleva koodi oli yhtä numeroa eri, kuin tiedettävästi ehjä (lue testattu) 900 turbosta otettu pumppu. Koeajon jälkeen todettiin serkun kanssa, että sehän peijakas kulkee paljon paremmin ja nyt nostaa ahdot nopeammin, sekä pitää ahdot paljon paremmin ylhäällä, mitä ennen vaihtoa. Ei siis tehty mitään muuta, kun vaihdettiin pumppu.
Katsoin kotona Bosch Ecat:sta koodin perusteella, mitä ne pumput olivat, joita hypistelin. Tankista pois ottamani kiukutteleva pumppu olikin vm. 84-88 740-sarjan Volvosta! Ei ihme, että 99 alkoi hyljeksimään sitä. Pumppu, joka tuli tilalle kuuluu koodin perusteella 900i:n tankkiin.
Katsoin kotona Bosch Ecat:sta koodin perusteella, mitä ne pumput olivat, joita hypistelin. Tankista pois ottamani kiukutteleva pumppu olikin vm. 84-88 740-sarjan Volvosta! Ei ihme, että 99 alkoi hyljeksimään sitä. Pumppu, joka tuli tilalle kuuluu koodin perusteella 900i:n tankkiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01