9K 2.3 Turbo CSE -94

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Jope »

core2 kirjoitti:Yksinkertaisesti siksi, että kun testikasetti on asennettu autoon niin sitä ohjataan testilaitteella. Ei ole sanottu, että auto edes käynnistyy kunnolla ilman testeriä.
Mihin tämä testilaite kytketään? Onko sinisessä kasetissa oma liittimensä sitä varten?

Normaalia punaista DI-kasettia kun ajatellaan, niin se on aika tyhmä laite. Sytytysvuorossa olevan puolan ja kipunan antoajankohdan valitsee Trionic tai DI/APC-purkki, kasetti itsessään vaan nöyrästi suorittaa saamiaan käskyjä.

Tähänastisen tiedon mukaan tuo sininen kasetti on vaan sen värinen ja muotoinen, etteivät mene huollossa sekaisin. Sillä vaan tässä väännän vastaan.

Väitteeni tueksi voisin linkittää vaikka yhteen lukuisista googlella löytyvistä keskusteluista aiheesta:
http://www.saabcentral.com/forums/archi ... 21044.html

Kuva

Eikö tuolta vaan alta pilkotakin punainen maali..?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja core2 »

Näköjään hiukan väärin käsitystä kyseessä esitin viestini näin kuten tässä alla en tarkoittanut täysin sinisen väristä.
core2 kirjoitti:Mutta missään tapauksessa, huom! jos saatte käsiinne punaisen DI:n sinisellä merkinnällä tai mustan DI:n vihreällä merkinnällä, älkää asentako niitä autoonne.
Ne joita tarkoitan on manipuloitu testitarkoitukseen niillä pystyy testaamaan erilaisia ohjelman pätkiä.
Vielä kerran kasetin kansi on punainen väriltään eroaa vain merkinnällä
ja taas toinen on musta väriltään ja sekin eroaa vain merkkiläiskällä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Jope »

core2 kirjoitti:Näköjään hiukan väärin käsitystä kyseessä esitin viestini näin kuten tässä alla en tarkoittanut täysin sinisen väristä.
core2 kirjoitti:Mutta missään tapauksessa, huom! jos saatte käsiinne punaisen DI:n sinisellä merkinnällä tai mustan DI:n vihreällä merkinnällä, älkää asentako niitä autoonne.
Ne joita tarkoitan on manipuloitu testitarkoitukseen niillä pystyy testaamaan erilaisia ohjelman pätkiä.
Vielä kerran kasetin kansi on punainen väriltään eroaa vain merkinnällä
ja taas toinen on musta väriltään ja sekin eroaa vain merkkiläiskällä.
Kas, kuinkahan se noin kääntyi mielessäni, että puhuit nimenomaan sinisestä tai vihreästä DI:stä.

Mielenkiintoistaa tietoa. Onkohan noita tehtaan ulkopuolella nähty? Pystytkö nappaamaan moisesta valokuvan, jos sulla on sellainen käsillä?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jope kirjoitti: Kas, kuinkahan se noin kääntyi mielessäni, että puhuit nimenomaan sinisestä tai vihreästä DI:stä.

Mielenkiintoistaa tietoa. Onkohan noita tehtaan ulkopuolella nähty? Pystytkö nappaamaan moisesta valokuvan, jos sulla on sellainen käsillä?
Luulisin, että löytyy joka merkkikorjaamolta, mutta niitä käytetään melko harvoin.
Itse ajelin yhtä esisarja-autoa johon se oli asennettu ja Tech oli koko ajan autossa kiinni sekä auto latauksessa yönyli ettei virta loppuisi kesken, tämä testi tehtiin sen takia koska tulpat vaikka auto kävi ja kulki tiptop niin kaikki tulpat olivat aivan kuivia, puhtaita, mutta täysin vihreitä johon etsittiin syitä, harmi vain oli ettei mitään syytä siihen vihreyteen löydetty ne olivat aivan tuon tekstin väriset.

Miksen voi ottaa kun käyn verstaalla joku päivä, täytyy vaan yrittää pitää
muistissa ja se ei ole helpoin asia. :)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja tturku »

core2 kirjoitti:Tässä alla hiukan kasettien merkinnöistä:

TK 3.2, PUNAINEN KASETTI, sopii kaikkiin joissa pitää olla punainen.
TK 3.4, MUSTA KASETTI, sopii T7 MY -99 asti.
TK 3.4D, MUSTA KASETTI, tuli MY 2000 sopii kaikkiin T7.
TK 3.6, MUSTA KASETTI, sopii kaikkiin T7
TK 3.7, MUSTA KASETTI, sopii kaikkiin T7
Yrittäkää välttää kasettia TK 3.4D tämä on se heikoin ja vikaalttiimpi malli.
Nyt kun tuli hyvää tietoa näistä eri versioistakin niin tyhmä kysymys väliin, mistä tämän version numeron eri kaseteissa löytää. Nimimerkillä sen verran pellin alle kurkannut että Aerossa musta kasetti???
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Tätä samaa kertaalleen itsekkin tiedustellut. Vielä ei ole vastausta kuulunut.
Ahdonvoimaa
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ainakin minun hallussa olevissa punakaseteissa on tarra kasetin jakopään puoleisen päädyn alla jossa se tyyppimerkintä selvästi seisoo. Sen kasetin kansiosan alapuolella siis, eli kasetti irti ja silmäilemään.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja core2 »

tturku kirjoitti:Nyt kun tuli hyvää tietoa näistä eri versioistakin niin tyhmä kysymys väliin, mistä tämän version numeron eri kaseteissa löytää. Nimimerkillä sen verran pellin alle kurkannut että Aerossa musta kasetti???
Sen pitäisi istua liimattuna kasetin kannen alle kasetin toiseen päätyyn, katso kummatkin päät. Saattaa olla ettei istu enään kuumentuneessa käytetyssä kasetissa, kun paperi kuivuu niin tarra irtoaa.

EDIT: "Minuteman" kirjoittikin jo saman asian, no ei kertaus haittaa tee?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Jope »

Havainnekuva:

Kuva
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja core2 »

Mille Crazie eli kiitos kuvasta "Jope"
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jope kirjoitti:Mielenkiintoistaa tietoa. Onkohan noita tehtaan ulkopuolella nähty? Pystytkö nappaamaan moisesta valokuvan, jos sulla on sellainen käsillä?
Kävin verstaalla ottamassa sitä kuvaa, ja huomasin, että on näihinkin tullut parannusta näihin verstas kasetteihin kuulemma noin vuosi sitten ne muutettiin kokonaan vihreiksi tai sinisiksi sekä, että kummaltakin sivulta jyrsittiin pala pois, joten nyt on helpompi nämä korjaamokasetit tunnistaa. Kuva T7:n kasetista ajattelin jotta se riittää:

Kuva
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

tuon DI kasetin värin tarkistin ja mustalta vaikuttaa.

Täällä ollaan ahdinta funtsailtu, mielessä tällä hetkellä mitsu td05-16g tai 18g..myös td04-18t, KKK K24 (R-volvo) ja switzer s2b ahtimia on mietitty mutta tuo td05 vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta. Ebayssä ei mikään mahdottoman kalliskaan, $206+$138 kulut.

Alustan osia edelleen odotellaan,piti viime viikolla tulla mutta ei näkynyt :evil: :roll:
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

puslat saapuivat \o/ jos ensi viikolla kerkeisin nuo asentamaan.
Uusi ahdin tilattu, kopio TD05-16G..löytyykö foorumilta käyttäjiä jotka tekee/myy pakosarjan laippoja asevelihintaan :D ? Lisäksi tuolle mitsun DP-laipalle olisi tarve.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 PUSLA HOMMIA!!

Viesti Kirjoittaja exclusive »

puslan asennus alkoi synkissä merkeissä..onnistuin hajottamaan sen alatukivarren takapuslan holkin..taimikälie, se missä se pusla on...no onneksi vaihdoin töissä puslia ja siinä korvaketta hitsatessa kiroilin että prkl, tarttee tavalliset puslat laittaa (powerflexejä olin vaihtamassa)..soittamaan varaosa liikkeeseen, tilaamaan puslaa. Perjantaina kun puslaa menin töitten jälkeen hakemaan niin tiskillä alkoi suupielet nousta...pussissa luki: MEYLE HD QUALITY..Samantien kyselin noiden saatavuutta ja tarkistivat koneelta niin etu-ja takapäähän löytyy kaikki puslat meyleltä.

N. kuukauden etsin meylen puslia..tuloksetta, kaikissa paikallisissa varaosaliikkeissa levittelivät käsiä paitsi yhessä sanottiin että jos itse selvittää numeron.

Ahdin saapui ja kunhan alustan saan puslien osalta kuntoon niin alkaa operation pakosarja :)


Vinkkejä kaipailisin Iskareista..tilasin nuo GTS sport iskarit mutta tuli viesti että nuo tehdään mittatilaustyönä saksassa, ei tietoa koska saapuvat suomeen.
Eli kyselisin että mistä saa konit halvimmillaan?? http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1482 onko tuo niin edukas setti että kannattaa tuolta tilata?? meinaan että rahdit sun muut kun laskee päälle.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Pyydä tarjouspyyntöjä vaikka jostain kotimaisesta puljusta, itsessään setti on aika normaalihintainen tuolla pfs:ssä mutta roimat toimituskulut niin siihen se sitten jääkin.

- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
Vastaa Viestiin