Sivu 4/13

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: To Heinä 12, 2012 17:17
Kirjoittaja saab93tjb
Mites toteutit tuon värin vaihon?

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: To Heinä 12, 2012 18:04
Kirjoittaja Loyal
Eli siis jos tarkotat noita ledejä tilasin ne tuolta
http://www.superbrightleds.com/cgi-bin/ ... _prods.htm

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: To Elo 09, 2012 16:04
Kirjoittaja Loyal
2000km tuli ajettua virisoftalla ja nyt rupee kytkin ilmeisesti sanomaan itsensä irti...
Kylmänä kun käynnistää pakki päällä, meinaa auto lähteä taaksepäin :)
Kylmänä ei myöskään meinaa mennä vaihteet päälle. Minuutin kun käyttää paikoillaan menee pykälät päälle. Viggenin kytkinpaketti odottaa kontissa laittoa... Toivottavasti vika häviää sillä...

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: To Elo 09, 2012 16:27
Kirjoittaja jcarlson
Usein työ- tai pääsylinterissä vika tuossa tapauksessa kun ei irrota, eli kannattaa rempan yhteydessä laittaa ainakin uusi orkkis työsylinteri (ei tarvike) niin säästyy tuplatyöltä myöhemmin. Joskin on mahdollista myös että kytkinlevyn keskiön jousi pullahtaa pois ja jää kantamaan siten ettei kytkin pääse irrottamaan kunnolla.

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: To Elo 09, 2012 20:16
Kirjoittaja Loyal
Joo, kytkin kyllä luistaa kolmosella kun kovasti kiihdyttää, että loppu se varmaan
on itse kytkinkin. Autolla tosiaan ajettu 245000...

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 10:23
Kirjoittaja Loyal
Nyt se kytkin sitten hajosi, ei mee mikään vaihde enää päälle.
Onkohan tuossa mun vm.2002 sama työsylinteri ja painelaakeri kuin muissakin 9-3:ssa?
Pihliksen varaosasta sais eri merkkisiä paketteja, mutta joissain merkeissä on vuodet
merkattu vaan 98-01, eli ei kattais tota 2002 vuosimallia?? Minkäköhän merkkinen on orkkis laakeri/sylinteri saabilla tuohon autoon?

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 10:38
Kirjoittaja KAPU2
Orkkis kytkinpaketti on Sachs, samanmerkkisen painelaakerin laitoin Motonetistä:

Painelaak+työsyl Opel+F25 ø34 84-4347 GM-900/9-3 97-> Laakeri+työsylinteri (ei V6) [1997 - 2002] 139.90 €

Siihen en ole vielä saanut varmistusta, että onko tuo nyt se paska tarvike vai hyvä orkkista vastaava osa. Vuoden on kestänyt.

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 11:02
Kirjoittaja tturku
jos on og9-3 ja -02 vuosimalli niin pitäisi olla sama työsylkkä kuin muissa, ainakin -02 aerossa on. Osta vain alkuperäinen osa, PCS:llä maksaa noin 150€ originaali ja työsylkässä on kiinteästi sitten se painelaakeri.

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 11:13
Kirjoittaja Loyal
Hyvä, kiitos... Enpä taas tajunnut edes kysyä PCS:ltä. Täytyypä soittaa sinne.
Edit: Jep sieltä löyty 165€. Hyvä homma.

Mitäköhän seuraavaksi laukee autosta.. :roll: Ilmamassamittaria ei ole tohon autoon
ikinä vaihettu, eikä DI-kassua.. Oliskohan ne seuraavaksi sitten, kun kaikki muu rupee olemaan jo vaihdettu...

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: La Elo 11, 2012 07:49
Kirjoittaja Mertmi
Hyviä arvauksia. Oma kokemus autojen laitosta ja pidosta on opettanut että tunnetuista vioista ja odotettavissa olevista vioista mikään ei toteudu, vaan tulee joku muu ihan ihmejuttu iskee autoon. Toivottavasti tämä on vain minun vitsaukseni. Tuossa juuri eilen laitoin 150tkm ajettuun kolkkiin uuden ilmastoinnin kompuran laskerin. Kaikkea sitä... :)

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: La Elo 11, 2012 08:10
Kirjoittaja Lahti411
Eikös tuo ilmastoinnin kompuran rikkoutuminen ole myös niitä 9-3:n tyyppivikoja..?
Itse odotan turbon hajoamista ja just tuon ilmastoinnin kompressorin temppuilua. Bensappumppu mun autoon on jo vaihdettu, samoin sytkäkasetti pari kertaa. Kojelaudan näytöt on myös korjattu ja toinen jousijalka joskus vaihdettu -toinen onkin mulla tarkkailussa, kun ei enää niin hehkeältä näytä. Vetelyongelmat poistuivat keulan uretaanipuslilla, mutta vetarin holkki pitäisi vielä vaihtaa, ennen kuin on niin väljä, että päästää laatikon öljyt pihalle...
Oikeastaan muuta vikaa ei mun 260tkm ajetussa Turbo Jubileessa ole sitten koskaan ollutkaan.

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: La Elo 11, 2012 11:55
Kirjoittaja Loyal
Ai vetelyt korjaantu uretaani puslilla? Hyvä tietää, koska toi auto on ihan kauhee ajaa ja
vasinkin kiihdyttää. Saa tosissaan pitää ratista kiinni. On mulla kyllä huonot renkaatkin, että vetelee niidenkin takia...

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: Su Elo 12, 2012 09:31
Kirjoittaja Mertmi
Omasta rauhoittui kiihdytysvetely, kun lisäsin aurausta ihan piirun verran.

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: Su Elo 12, 2012 19:24
Kirjoittaja Lahti411
Kyllä noiden puslien vaihdolla oli iso vaikutus. Vaihdoin poikittaisen tukivarren ison puslan ja viistotuen takapuslan uretaaniseen, kuten malliosiossa joku suositteli. Tarkoitus olisi vielä jossain välissä vaihtaa hammastangon tukikumit uretaanisiin. Mun autossa oli kuskinpuolen tukivarren iso pusla laskenut vaimennusnesteet pihalle, joten kiihdytyksissä vetely oli aivan järkyttävää.
Tietysti kannattaa ennen puslien vaihtoa tarkastaa pallonivelien kunto. Nivel kun on integroitu tukivarteen, niin turha on alkaa puslia vaihtelemaan, jos nivel on sökö ja joutuu kohta koko tukivarren vaihtamaan. Jos nivelet on kunnossa niin kannattaa ostaa niille uudet suojakumit ja täyttää ne rasvalla -helppo ja halpa homma ja antaa lisäkilometrejä vanhoille nivelille. Puslien vaihdon jälkeen kun vielä laitattaa pyöränkulmat kuntoon niin alkaa ajettavuus taas olla siedettävällä tasolla.

Re: Saab 9-3 rakentelua

Lähetetty: Su Elo 12, 2012 20:44
Kirjoittaja ASTech
Joskus oli tarjolla klamppia korin ja ohjausakselin väliin, jonka väitettiin auttavan aika paljon ko. ongelmaan.