Sivu 4/5

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Pe Heinä 07, 2017 09:54
Kirjoittaja kalle
Penkissä missä kävin ei saatu kierrosluku käyrää paperille. Jotain oli rikki siinä. Laskennallisesti noin 380-400 nm sattuisi tuon montun kohdalle. Op comia ei itsellä ole, mutta semmonen täytyy hankkia, niin saa jotain tietoa toteutuneista ilmamassoista.

Kuva

lapsi on terve kun se leikkii

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Pe Heinä 07, 2017 10:24
Kirjoittaja aero
kalle kirjoitti:lapsi on terve kun se leikkii
...ja nuoriso-ohjaaja, kun ei osaa lopettaa.

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Pe Heinä 07, 2017 15:01
Kirjoittaja supersaab
Bluetooth obd mokkula ja kännykkään torque pro ohjelma. Sitten lisää sieltä halutut tiedot logattavaksi. Siitä saa sitten laskettua mg/c arvoja excelin avulla(saa suhteellisen tarkkaa dataa). Voin yv llä ohjeistaa vielä lisää jos on tarvetta.

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Pe Heinä 07, 2017 20:07
Kirjoittaja kalle
Kännykässä Iphone 5 ladattu torque ja Kiwi plx mokkula. Ei onnistu yhdistäminen. Android puhelimella olen joskus käyttänyt, mutta nyt ei sellaista ole. En tiedä mikä tököttää

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Pe Heinä 07, 2017 21:30
Kirjoittaja kalle
Vastaava dashcommand saatu toimimaan onnistuneesti

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: La Heinä 08, 2017 03:49
Kirjoittaja supersaab
Kannattaa tsekata torquen obd2 asetukset jos ei lähde pelittää.

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: La Heinä 08, 2017 12:20
Kirjoittaja kalle
Tuo torquen ios käännös on ala-arvoinen. En pääse mitään muokkaamaan kun ei löydä kalikkaa. Dashcommandilla sain tiedostoja siirrettyä esim .csv loppuisia, mutta ei aukea millään. Jos löydän Android kapulan niin kokeilen uudestaan torquella ja tolla dashillä.

Ilmeisesti penkissä vedetään 4 vaihteella näillä eli se on suora?


vanhalla canflasherillä siirsin nopeusrajoitinta :lol:
Kuva

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: La Heinä 08, 2017 21:02
Kirjoittaja supersaab
.csv tuodaan exceliin ja sieltä muokkaillaan tarpeen mukaan. Näin ainakin torquella.

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Su Heinä 09, 2017 12:07
Kirjoittaja kalle
pitäisi tuo exel hommata jostain, niin voisi katsella tarkemmin logia. Ei huvittaisi ostaa sitä kun muuten ei ole tarvetta.

Kuva

saman tyyppinen tämä on kun se torque

Kuva

Minkälaisia arvoja tässä tulisi tarkkailla ja mitä niiden pitäisi olla tuo bst/vac on ilmeisesti ahtopaine. Ja se ei ainakaan ole käynyt missään tilanteessa yli 1.1bar? kun hieman kiihdyttelin rivakammin. Onko nuo mpg inst ja avg nyt niitä ilmamassoja? paljonko niiden pitäsi olla?

Magneettiventtiileitä mietin tässä itse. Molemmat kyllä piti olla suht tuoreita kun ne silloin viime ahtimenvaihdon yhteydessä vaihdoin.

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Su Heinä 09, 2017 12:36
Kirjoittaja Tonnari88
kalle kirjoitti: kun hieman kiihdyttelin rivakammin. Onko nuo mpg inst ja avg nyt niitä ilmamassoja? paljonko niiden pitäsi olla?
Molemmat liittyvät kulutukseen. Mpg tulee sanoista miles per gallon.

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Su Heinä 09, 2017 12:45
Kirjoittaja kalle
No niimpä tietysti tämänhetkinen ja keskikulutus. :lol:

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Su Heinä 09, 2017 18:41
Kirjoittaja kalle
noniin! libreoffice ladattu ja nyt näyttää jo taulukolta! vielä kun ymmärtäisi näistä jotain :D
Kuva

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Pe Heinä 14, 2017 10:04
Kirjoittaja kalle
Minkälaisissa lukemissa tässä pitäisi olla Ahtopaine? Miten tuo ilmamassa lasketaan? Mistä arvoista?

Suutintukin alle olen laittanut koroketta Ev14 pituus eron vuoksi. Hukkaporttia jäykistetty ulkoisella jousella. Hukkaportin tankoa kokeiltu säätää ees taas ahdot ovat maksimissaan 0,8-1,0. Magneettiventtiilit On uudet.

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Pe Heinä 14, 2017 13:59
Kirjoittaja AkiSan
Jotain 800kg/h luulisi ainakin ylittyvän, eli yli 222g/s.

Kuvaavampi olisi verrata kierroslukua ja g/s lukemia, josta voisi laskea mg/c arvon. Mg/c arvo jaettuna 2.9 on muistaakseni suurinpiirtein vääntömomentti (Nm) käytettäessä E85.

Tuo 0.8bar on aika matala, kun on kuitenkin vakio pakoputken loppuosa ja IC. Kannattaa paineistaa ahtoputkisto ja katsoa ettei vuoda mistään. Huohotuksen letku pitää muistaa tulpata, kun paineistaa.

Edit:
Esimerkki:

1150 mg/c / 2.9 = 397nm

1150(mg/c) / 1000 x 2(palotapahtumaa/kierros) x6000rpm/ 60s=230g/s

Re: Ng 9-3 2.0t 2003 ja ex og 9-3

Lähetetty: Pe Heinä 14, 2017 15:58
Kirjoittaja supersaab
Eli MAF g/s ja kierrosluku nyt ainakin logiin. Siitä pystyy sitten Akisanin laskukaavoilla laskemaan suurinpiirtein tehoja/vääntöjä.