Sivu 4/6

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: To Marras 01, 2012 22:56
Kirjoittaja jus

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: To Marras 01, 2012 23:49
Kirjoittaja haffu
Ja mitä projektiin tulee, niin aika samoilla linjoilla ovat omat ajatukset olleet oman satkuni kanssa. Koneeksi B202 vanhemmalla kannella ja uudemmilla nokilla, mutta tarkoitus vaihtaa B212/B234 -kanteen, mikäli moinen joskus jostain käsiini eksyy. Pakosarjana riittänee vakio ja ahtimeksi vaihtui jo nyt Colttilta aikoinaan ostamani Cossu-Escon T35. Jarrupäivitystäkin miettinyt ja ainoa järkevä tapa taitaa olla juurikin nuo tonnarin jarrujen asennus. Saa nähdä saanko mitään projektitopicia tuosta ikinä edes aloitettua. Ehkä keväämmällä. :lol:

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Pe Marras 02, 2012 18:49
Kirjoittaja JuHem
Speedpartsilta löytyy myös valmista teräspunosjarruletkusettiä satkuihin joissa on tonnarin satulat. Tuosta listan alin: http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-7 ... romsslang/ (Jostain syystä itse tuotteen sivulla ei ole mainintaa sopivuudesta) Tuon olen itse aikanaan tilannu ja hyvin sopi paikoilleen. Ei tarvitse mitään jarruputkia väliin kikkailla. Toimitusaika vain oli muistaakseni kohtuu pitkä. Lienee menny eka Speedpartsilta tilaus Goodridgen tehtaalle...

Sen verran varastan topicia omaan mainostamiseen kun kiinnostusta näkyy enemmänkin olevan, että mulla on ylimääräisenä B212 kansi. Toimivana ja ehjänä irroitettu. Plaanauksen ja venavarren kumien vaihdon jälkeen ei ehtiny montaa kymmentä tuhatta kilsaa paikoillaan olemaan. Tarjouksia saa esittää... (mieluiten yv:nä ettei enempää sotketa projekti-topicia)

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: La Marras 03, 2012 11:26
Kirjoittaja NGpower
Hyvä tietää! Ja kyllä nois teräpunokset varmaan kannattaa laittaa jos haluaa vähän paremman jarrutuntuman, ainakin omaan pyörään kun vaihto niin pienemmällä puristuksella tuntuisi jarruttavan tehokkaammin :) auto on tietenkin auto et tiedä siitä..

Tuossa eilen lähdin sitä taka-akselia hiomaan ja siinä kun hakkasin hellästi puslaa irti niin irtosi koko helevetin korvake eli se mihin tulee pitkittäistuki kiinni! taisipa jäädä tuo akseli laittamatta. Tai mitä järkeä on ruveta parsimaan kasaan paskaa jos autossa on alla paljon parempi lähtökohta?

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Su Marras 04, 2012 21:56
Kirjoittaja NGpower
Jarru hommasta taas, hommasin nuo tonnarin isommat satulat lojumaan tuohon niin pääsee ajan kanssa hieromaan puhtaaksi maalauksen kera..

Mitäs raati sanoo väristä? Perus punainen, kulta vai ihan musta :)

Kuva

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Su Marras 04, 2012 22:33
Kirjoittaja 9000LPT
Suosittelen akkulaturi, kidesooda ja peltikappale. Pari päivää kun liottaa, niin ovat melkein uutta vastaavat.

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Ma Marras 05, 2012 06:47
Kirjoittaja NGpower
9000LPT kirjoitti:Suosittelen akkulaturi, kidesooda ja peltikappale. Pari päivää kun liottaa, niin ovat melkein uutta vastaavat.
Toisaalta teräsharja/rälläkkä yhdistelmällä 15min per satula, mutta kerro toki lisää tuosta syövytys operaatiosta :)

Maali taitaa tulla pintaan jokatapauksessa..

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Ma Marras 05, 2012 07:45
Kirjoittaja JP_Vette
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 75&start=0

Tuolla siitä taikapuhdistuksesta. Lue loppuun asti niin selviää pellin koko yms nippeliä. Jos kuitenkin skippaat, niin muista, että tuossa vapautuu vetyä eli samat varomääräykset kuin akkua ladatessakin (nukuin yläasteella kemian tunnit, mut tua overdrives niin väittävät)

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Ke Marras 14, 2012 19:05
Kirjoittaja NGpower
Noniin nyt on vihdoinkin jotain saatu tehtyäkin, kun tuli saikkua ja sen mukana tietty auton ropaamis aikaa :)
Elikkäs nuo tonnarin etusatulat hankasin puhtaaksi, maalasin ja huolsin.
Sama juttu tuli tänään tehtyä noille takasatuloille eli purkuohjeiden mukainen huolto, maalaus ja säätö.
Täytyy pikkuhiljaa ruveta tilailemaan niitä teräspunos letkuja sekä uusia levyjä/paloja niin saa noi uudet etusatulatkin käyttöön.

Kuvassa takasatulat ja apparin puolen pyöräkotelo, punaista riittää ;)
Kuva
Kuva
Seuraavaksi tuon taka-akselin kimppuun, kun se edellinen yritys meni vituiks niin taidan heti ensimmäisenä vahvistehitsata akselin heikoimmat kohdat ennen puslien irroitusta..

Nyt tuli tuossa olennaiseksi tuo akselin siirtäminen eteenpäin, kun tajusin että melko takanahan noi pyörät on kaareen nähden! Mikäs tähän hommaan olisi se helpoin tapa samalla kun tuo akseli on lattialla?

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Ke Marras 14, 2012 19:15
Kirjoittaja nalleolut
cut&weld

:mrgreen:

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Ke Marras 14, 2012 19:33
Kirjoittaja Frostwind
Eikös tuossa mahda pyöränkulmat muuttua kun akselia kallistetaan eteenpäin? Liekö sillä sitten merkitystä mutta kannattaa pitää mielessä.

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Ke Marras 14, 2012 20:48
Kirjoittaja Jatra
NGpower kirjoitti:Nyt tuli tuossa olennaiseksi tuo akselin siirtäminen eteenpäin, kun tajusin että melko takanahan noi pyörät on kaareen nähden! Mikäs tähän hommaan olisi se helpoin tapa samalla kun tuo akseli on lattialla?
Itellä oli samaa esteettistä ongelmaa maltillisen madalluksen kanssa, mutta omasta homma hoitui alatukivarsien etukiinnikkeitten käännöllä, ne kun ei ole symmetriset, oisko joku 1,5cm siirtyny tolla akseli, joka itelle riitti hyvin.
Frostwind kirjoitti:Eikös tuossa mahda pyöränkulmat muuttua kun akselia kallistetaan eteenpäin? Liekö sillä sitten merkitystä mutta kannattaa pitää mielessä.
Ite en ole noita mitenkään kyllä mittaillu, mutta kiinteellä akselilla ei taida auraukset tai camberit juuri elää, ellei jollain ilveellä saa akselia asennettua vinoon, jolloin alkaa varmaan suoraan ajaminen olemaan melko työlästä...

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Ke Marras 14, 2012 21:59
Kirjoittaja NGpower
Juu tuokin kävi mielessä, täytyypä tehdä samoin kun tuonne vaihtuu kuitenkin uretaanipuslat.
Ite en kans usko että pyöränKULMAT muuttuu, koska samoihin pultinreikiinhän tuo akseli tulee ainakin tuolla kiinnikkeen käännöllä

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Ke Marras 14, 2012 22:44
Kirjoittaja Minuteman
Pyöränkulmat akseliin nähden eivät tietenkään jäykässä akselissa muutu, mutta jos katsot tarkemmin tuota taka-akselin ripustusta niin huomaat että liikuttamalla pelkästään alatukivarren etukiinnitystä eteenpäin auton pituussuunnassa tuohon systeemiin suunniteltu caster muuttuu auton koriin nähden, ja näin myös auraus sekä camber mikäli akselissa sitä on (taisi olla noissa peräti positiivinen eli pyörien yläpuolet ulompana kuin alapuolet). Tosin vaikutus on olematon mutta kuitenkin voidaan sanoa pyöränkulmien muuttuvan kun niitä arvioidaan auton koriin nähden kuten yleensä, eikä itse akseliin.

Re: Og 900 T16 2d -88 tehoa,näköä ja ääntä..

Lähetetty: Ke Marras 14, 2012 22:49
Kirjoittaja Frostwind
Pyörän napahan ei ole suoraan akselin päässä kiinni, vaan se on akselilinjan yläpuolella. Siirrettäessä napaa suhteessa pyöränkoteloon kallistuu myös napa eteenpäin jos reaktiotankoja pidennetään. Ja taaksepäin jos alatukivarsia viedään eteenpäin.