1975 Saab 96 T16
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: 1975 Saab 96 T16
Muistahan tehdä suunnitelmat ensin, ettet vaan silppua hyvää kuuppaa ja sitten vasta mieti että mitäs sitä ollaan tekemässä. Mielenkiintoinen idea, seuraillaan mitä sieltä valmistuu!
Re: 1975 Saab 96 T16
Nelivetotekniikka ehdottomasti subarusta! Mutta hyvälle kuulostaa suunnitelmat. Varmasti tulee rahaa menemään
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: 1975 Saab 96 T16
ajattelin nelivetotekniikan plokata jostain Audista...Jusbe kirjoitti:Nelivetotekniikka ehdottomasti subarusta! Mutta hyvälle kuulostaa suunnitelmat. Varmasti tulee rahaa menemään
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: 1975 Saab 96 T16
Voi tulla kuupan keulalla ahdasta jos haluaa alkuperäiset mitat pitää, Audin ja Subarun laatikoissa molemmissa on etuperä laatikossa joten moottori tulee kokonaan etuakselin etupuolelle. Calibran neliveto on poikittain ja kuupan konehuoneeseen ei mahdu edes pelkkä poikittaismoottori.
Joskus pyörittelin huvikseen päässäni Opel Fronteran nelivedon naittamista Omegaan, pitkittäinen nelivetolaatikko oikealla pulttijaolla ja erillinen etuperä. Etuperän kanssa pitää vain katsoa miten hyvin se sinne mahtuu, voi olla et etuperä alla kone on taas liian korkealla. Tosin B2x4 öljypohjassa olis öljyloukko just oikealla puolella konetta, siitä öljypohjan ja laatikon välistä vois saada vietyä vetarin etunapoihin..
OG:n T16-tekniikan kanssa voi olla hankala käyttää muuta kuin alkuperäistä laatikkoa, on sen verta omanlaatuinen konstruktio...
Ja muutenkin jos kerta aiotaan tehdä kaikki kerralla oikein hullusti niin T5-pata sinne.
Takatuentakin on oma haasteensa, jostakin sopivan helposti kiinnitettävä linkkiperä ja mielellään semmoinen mihin saa rääkkiä kestävän perämurikan kiinni. Ja vielä jos nelivedon kanssa aletaan peuhaamaan niin välityskin pitäisi olla oikea...
Ehkäpä kannattaa laittaa se kuuluisa mietintämyssy käyttöön, ainakin nelivedon kanssa. Molemmat päät pitäis laittaa uuteen uskoon ja tilaakaan ei ihan liikaa ole kuupan korissa.. Takavetoinen kuuppakin olisi jo jotain ja paljon vähemmän päänvaivaa..
Joskus pyörittelin huvikseen päässäni Opel Fronteran nelivedon naittamista Omegaan, pitkittäinen nelivetolaatikko oikealla pulttijaolla ja erillinen etuperä. Etuperän kanssa pitää vain katsoa miten hyvin se sinne mahtuu, voi olla et etuperä alla kone on taas liian korkealla. Tosin B2x4 öljypohjassa olis öljyloukko just oikealla puolella konetta, siitä öljypohjan ja laatikon välistä vois saada vietyä vetarin etunapoihin..
OG:n T16-tekniikan kanssa voi olla hankala käyttää muuta kuin alkuperäistä laatikkoa, on sen verta omanlaatuinen konstruktio...
Ja muutenkin jos kerta aiotaan tehdä kaikki kerralla oikein hullusti niin T5-pata sinne.
Takatuentakin on oma haasteensa, jostakin sopivan helposti kiinnitettävä linkkiperä ja mielellään semmoinen mihin saa rääkkiä kestävän perämurikan kiinni. Ja vielä jos nelivedon kanssa aletaan peuhaamaan niin välityskin pitäisi olla oikea...
Ehkäpä kannattaa laittaa se kuuluisa mietintämyssy käyttöön, ainakin nelivedon kanssa. Molemmat päät pitäis laittaa uuteen uskoon ja tilaakaan ei ihan liikaa ole kuupan korissa.. Takavetoinen kuuppakin olisi jo jotain ja paljon vähemmän päänvaivaa..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: 1975 Saab 96 T16
Lisää mielikuvitusta käyttöön. OG-satkun tekniikka askeineen poikittain takapenkin tilalle, siinähän olisi jakolaatikkokin sitten samassa...
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 1975 Saab 96 T16
joidenkin takaiskujen jälkeen rojekti on vihdoin tallilla...
ensimmäisenä työvaiheena on sisustan purkaminen. Mitä olen tätä aihiota katsellut niin alkaa vaikuttaa siltä, että tämä on ihan liian hyvä silputtavaksi putkirungon ja nelivedon takia. "Pikkuvikainen" kaksilitrainen OG-900 turbokone on kuitenkin jo hankinnassa, tässä ihan lähiaikoina pitäisi käydä lunastamassa se.
ensimmäisenä työvaiheena on sisustan purkaminen. Mitä olen tätä aihiota katsellut niin alkaa vaikuttaa siltä, että tämä on ihan liian hyvä silputtavaksi putkirungon ja nelivedon takia. "Pikkuvikainen" kaksilitrainen OG-900 turbokone on kuitenkin jo hankinnassa, tässä ihan lähiaikoina pitäisi käydä lunastamassa se.
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: 1975 Saab 96 T16
nyt on vaihtomoottori saatu tallille.
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: 1975 Saab 96 T16
Hurjan näköinen päältä tuo kone mutta eiköhän tuo ole ihan soiva peli, ainakin remppaamalla.
Re: 1975 Saab 96 T16
Kyllä luulis, että vetreämpikin moottoreita olis tarjolla? Varmaan joku jo tarjoaakin, kun tuon moottori-ehdokkaan kuvassa näkee? Kyllä tekijälle lähtee paljon myötätuntoista ajatuksia ja toivon myös voimia projektiin.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 1975 Saab 96 T16
Venttiilikoppaa ja imusarjaa ei ole hetkeen puunattu, mutta eipä moottorin kunto tai vetreys ainakaan mulle tästä kuvasta selkiä. Voi olla ihan hyväkin, samoin tehot vakionakin kuljettanevat kuuppaa reippaanpuoleisesti.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 1975 Saab 96 T16
Vain Saab-foorumilla jengi pystyy pelkästä kuvasta näkemään todellisen kunnon
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 1975 Saab 96 T16
kateellisena katsoo kun on tallissa meinaan tilaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 1975 Saab 96 T16
Tuo kone on matalapaineturbo-versio, joten vakiona tehoja n. 145 hp. Hiukan jos saisi kutiteltua lisää tehoja... Vaikka kyseessä onkin ensimmäinen koneremontti minkä meinaan toteuttaa...
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: 1975 Saab 96 T16
200+ kun otat niin rupee kuuppa kulkemaan
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: 1975 Saab 96 T16
no, jos tuosta nyt sen parisataa kutittelisi...Jusbe kirjoitti:200+ kun otat niin rupee kuuppa kulkemaan
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40