Sivu 4/22

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Su Marras 10, 2013 09:14
Kirjoittaja mestari
juu ja kannattaa huomioida misä kohtaa katkokset on renkaissa ennen irrotusta :D
samalla tullaan tarkastaneeksi kaikkien laakereitten kunto myös tasap ja nokka

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Su Marras 10, 2013 11:44
Kirjoittaja sabatti 96
Elikkä vääränlaisella irroitustavalla saadaan männänrenkaat rikki? Sen takia tuo huomio katkoksista?

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Su Marras 10, 2013 18:30
Kirjoittaja mestari
ei kyllä siellä on ne katkokset jo irti otattaessa :D

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ma Marras 11, 2013 19:59
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Työnsin ton vettä saaneen männän ulos ja laitoin liuotukseen.
Tuon männän osalta laakeripinnat näytti hyvältä.
Pitänee nuo muutkin männät työntää ulos.
Ei varmaankaan kannata sekotella noiden laakereiden ja mäntien paikkoja.

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ma Marras 11, 2013 20:25
Kirjoittaja aero
sabatti 96 kirjoitti:Männässä luvut 90,99 1,0. Onko kenties porattu ylikokoon?? Meinaan sillonhan tuohon on varmaan kaikki laakeritkin vaihdettu.
Lieköhän suurikaan ihme että on jumissa, jos siellä on 99/90 mäntä. Mihin lie 900 ja 9000 unohtunut listasta. :mrgreen:

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ke Marras 13, 2013 20:25
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Jumimännän männänrenkaat saatu herkisteltyä irti. Nyt on kaikki männät löpö kylvyssä.
Yllärikin löytyi. Tuo kampiakselin yksi laakeri näyttää aika heikolta. Muut vissiin ok kunnossa, pientä naarmua. Kuuluuko asiaan???
Tasapainoakselin laakerin öljyreijät ei ihan täydellisesti natsaa. Kelpaako tuo??

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ke Marras 13, 2013 22:35
Kirjoittaja mestari
jaa a vaikea sanoa paljonko jölyä j'ää tulematta kun reikä on sivussa, laakeripinta kuitenkin kertonee omaa kieltään eli luulisi tuuppaavan tarpeeksi, mikäänhän ei kyllä estä sinua kalvamasta reikää niin että ne kohtaavat.
mites kuva nokka akselin reiästä ja siihen liittyvistä lageripinnoista`?

Re: Das Boot -75

Lähetetty: To Marras 14, 2013 07:37
Kirjoittaja sabatti 96
mestari kirjoitti:mikäänhän ei kyllä estä sinua kalvamasta reikää niin että ne kohtaavat.
ok kiitos vinkistä :D

nokka-akseli on vielä kiinni. tänään jos on aikaa niin lähden sitä irrottelemaan.
Laitetaan siitäkin raportti kuvineen :D

Re: Das Boot -75

Lähetetty: To Marras 14, 2013 20:31
Kirjoittaja sabatti 96
Tänään kiikutin kannet ja venttiilit paikalliselle kansisepälle. Tulee ainakin kannet tehtyä kunnolla. 8)

Re: Das Boot -75

Lähetetty: To Marras 14, 2013 21:26
Kirjoittaja mestari
mitä teetätät ja mikä oli kustannusarvio

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 07:56
Kirjoittaja sabatti 96
seppä sanoi että kannattaa tehdä kaikki seetipinnat. Ei kuulemma ole kallista. No emmä sit sen enempää kyselly. :D ja jos tarvetta niin plaanataan. Mutta ei välttämättä tarvi tehdä kun on niin lyhkäset kannet.
Tän projektin kohdalla en rupea pitämään kirjanpitoa.
Kun pappa-tunturiinkin saa upotettua pienen omaisuuden :D
Sitten ku tiedän niin voin kertoa mitä noi kannet tuli maksamaan.

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 21:19
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Nokka irroitettu. Kuvat 1 ja 2 koneen etupuolelta
kuva 3 keskimmäinen laakeri :D yritetty tiirailla sitä fikkarin avulla kai se on ok kunnossa...
Kuvat 4 ja 5 taaimmainen laakeri olisi mielestäni vaihtokunnossa.

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 22:46
Kirjoittaja mestari
ja kuinkas kuppantuneet onkaan nyt sitten keinuvipukoneistot?
oletko kurkannut jölypumppuun

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 23:01
Kirjoittaja sabatti 96
En ole vielä noihin perehtyny. Vois vaikka huomenna niitä ihmetellä.

Re: Das Boot -75

Lähetetty: La Marras 16, 2013 20:01
Kirjoittaja mestari
ainakin mitä tuota kronologista ketjua katselee niin jäljet johtaa sylttytehtaalle