Saab Omega

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ihan mielenkiinnosta, miksi piti laittaa huonompi ku saabin vakioruisku? Et oo varmaan Jeba kuitenkaan yli 600hummaa ottamassa?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Huomasin että sähköhommissa se peukalo on edelleen keskellä kämmentä, niin siksi näin. Varmasti riittää minun käyttö tarkotukseen toi purkki. Enkä tiedä onko trionic:n säätäjiäkään täällä päin.

Tämä kesä mennään ainakin ~300hp tehoilla ja ens kesäksi ois tarkotus vaihtaa 600kg keveempään koppaan tämä tekniikka.
Saab 9000 -96 2.0T
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Keme »

Aina toi sama "miks vaihdoit trionikin pois"-sabaklubin lässytys/päteminen. Mitä väliä sillä on mikä sitä saabin konetta ohjaa vai onko toi joku pyhäinhäväistys vaihtaa moottorinohjaukseksi joku muu?
jeeeeeee!
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mikäs siinä, jos haluaa sijoittaa tonneja jälkiasennus ruiskuun ilman ionivirtamittausta ja helppoa säätöä omatoimisesti, jolloin lisää tonneja menee ruiskun säätämiseenkin jonkun firman toimesta.

Itse ainakin virittäisin jotain muuta autoa ku ooppelia saabin koneella, jos on useita tonneja rahaa sijoittaa pelkkään moottorinohjaukseen :).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Säädättäminen nyt ei maksa useita tonneja eikä maksanu toi hestec pakettikaan. Jos yhtään lohduttaa niin omega ei ole kuin testi kori. Niinkuin mainitsinkin, niin tekniikka vaihtuu keveempään ja vanhempaan koriin, mut siitä sitten lisää myöhemmin.


Tietysti jos ois useita tonneja rahaa niinkuin luulit, niin tottakai tallissa ois 2jz :)
Saab 9000 -96 2.0T
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Cona »

Itselle (kait) näitä rakennetaan. :roll:

Saa kait sen Supran koneen asennettua Ladasta aina Lamborghiniin, mutta enemmän on tyyliä tällaisissa itse rakennetuissa konversioissa. :wink:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Auto puotettu nyt pyörilleen ja pikku näpryytä vaille. touko-kesäkuun vaihteessa tarkotus viedä säädettäväksi, kuhan säätäjä on muuttanu uusiin tiloihin :)


Tähän kaipaisin vastausta:

Kuva Mankkuvenan piuhat on irti. T7 mankkuvena muutos tehty ja pitäs nyt tietää miten noi johdot kytketään?

Vai pitääkö vain kokeilla kumminpäin toimii?
Saab 9000 -96 2.0T
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jope »

Se toimii molemmin päin, mutta toki oikea pari pitää valita.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Nyt meni vähän ohi? Siis toimii oikein molemminpäin vai mitenkä?
Saab 9000 -96 2.0T
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jope »

http://www.rossonex.com/SAAB/Trionic_5.pdf tuolta pdf:n sivu 167 ja siitä eteenpäin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Tuo trionic kannattanee ottaa semmoisesta autosta jossa ei ole ajonestoa? Mistäs malleista kannattaa lähteä hakemaan?
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ei ole niin väliä, se on yksi config-bitti softassa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Eli ihan sama mistä 94-99 välin saabista otan trionicin? Käsitin että niissä olisi ollut eroja?
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

->96 eteenpäin niissä on 20Mhz prossu.
Jos softaamaan lähet ni uudemmas todennäkösesti terveemmät muistipiirit.
Ts. Ota niin uus ku löydät.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jope »

Näinpä, tosin itse olen ajellut 20MHz softaa 16MHz ecussa jo lähes 10 vuotta, eikä ole vielä kipannut kesken.

Flashit on melko helppo vaihtaa ilman kuumailmaakin, morapuukolla vaan jalat poikki ihan piirin paketin kyljestä, sitten kolvilla ne jalat yksitellen irti, loppusiivous imusukalla.. Toki jos tää oli ensimmäinen pintaliitosprojektisi, niin kandee ensin hakea kierräriltä jotain vanhoja 5e digibokseja ja harrastaa niillä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin