Maasto on ollut aika vuoristoista joten uskoisin että tasaisemmalla pääsisi paljon pienemmällä

Joo, eihän nää sieltä pahimmasta päästä ole vaikka vähän mätänevätkinAZP kirjoitti: ↑Ti Kesä 18, 2019 13:27Loppuunajetussahan laitettiin nuo takakaaret ammattilaisen toimesta kuntoon viime syksynä ja etukaaret jo 2015. Ja tänä keväänä askartelin etukaaria itse kun oli ilmestynyt uutta ruskeaa. Jännä sinänsä että näissä alkaa olla ihan kunnolla ruostetta esim takakaarissa, mutta en silti muista nähneeni yhtään NG-kolkkia, jossa takakaaret olisi ihan MB Sprinter -tyyppisessä kunnossa, eli ruostevanat valuisi sitä tahtia että jättää sadekelillä ruskean lammikon allensa![]()
Sulla kun on toi maalaustouhu selvästi hallussa ja itse jättänyt ne ammattilaisille ja puljannut vain pieniä kohtia spraylla, niin kysyisin vinkkiä tuohon häivyttämiseen. Eli vanha lakkapinta vesihiotaan, päälle värimassa ja sitten lakka. Sitä värimassaa ei ymmärtääkseni hiota ennen lakkaa? Ja onko tarkoitus vesihioa sitä vanhaa lakkapintaa sen verran pitkälle, että uuden lakan jälkeen näkyviin jää vielä vanhaa vesihiottua lakkapintaa, joka sitten kiillotetaan tahnalla taas kiiltäväksi siten että vanhan ja uuden lakkapinnan häivytyssauma tasoittuu mahdollisimman sileäksi? Oletko vesihionut ja kiillottanut myös uutta lakkapintaa viimeistelyssä?
Kiva kuulla että tästä on iloa muillekin
Tiedä sitä kuinka oikea se on
Edellisessä katsastuksessa se oli ihan siistin näköinen, täyttyy taas kurkkia loppukesästä kun käyttää leimalla. Pohja oli kaikin puolin siisti viimeksi.AZP kirjoitti: ↑Ke Kesä 19, 2019 14:58Missä kunnossa tässä yksilössä on pohja takapenkin alla olevan pystyseinämän kohdalta ja siitä taaksepäin tankin ympäristössä? Loppuunajetusshan tuo pystyseinämä oli mystisesti ruosteessa muun pohjan ollessa kuitenkin tosi siistissä kunnossa:
viewtopic.php?f=29&t=157206&start=692
Ruostetta oli tuon lisäksi tankin sivuilla menevissä runkopalkeissa, mutta sinne ei oikein pääse käsiksi irrottamatta tankkia. Sen sijaan takana sisälokasuojien alla ei ruostetta juurikaan ole. Pohdin vain että miten yksilöllistä tämä mun auton ruosteiden keskittyminen tuohon paikkaan oikein mahtaa olla.