Äkkiä tässäkin hommassa kehittyy, vaikka itse sanonkin. Tuo oikean helman takapääty on melkoinen sillisalaatti, eikä muistuta varmastikaan yhtään alkuperäistä muotoa. Tämän toisen kanssa tuli käytettyä vähän enemmän ajatusta ja lopputulos on omaan silmääni jo melko siisti. Ei lähelläkään aluperäistä tai museokelpoista, mutta siisti.
Etupäässä pääsin käyttämään alkuperäistä ratsupaikkaa jonkin matkaa hyödykseni. Auton sisäpuolelta oli lätäisty mädän paikan päälle ihan täydellinen korjauspala, joka oli tietysti auton sisäpuolella säilynyt suhteellisen ehjänä. Rälläkoin pohjasta käsin palan pois, mahdollissimman paljon yläpuolella olevaa palaa hyödyntäen ja nostin sen ikään kuin pohjan tasalle. Ennen paikalleen laittoa puhdistun kappalaan vanhasta massasta ja poistin pintaruosten elektrolyysikylvyssä.
Pohjasta olisi tekemättä vielä tuo toisen helman vaihto, joka olisi muuten simppelimpi homma, mutta jokaisessa kohdassa on 3-5 peltiä päällekkäin innokkaan ratsupaikkaajan johdosta. Olisi paljon helpompaa, jos olisi koko lattia kokonaan poissa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"