Auto oli kolme viikkoa pajalla ja pari päivää käytössä. Vein katokseen ja laitoin seisontaan, koska alkoi sadekelit, eikä maalatuilla pinnoilla ollut mitään suojaa lakan lisäksi. Siitä haihtuu vielä liuotinhöyryjä, niin ei sitä voi vahatakaan. Työnjälki oli hyvää kaikin puolin, kun ottaa huomioon missä olosuhteissa tämä tehtiin.
No parin viikon päästä otin pihaan ja vedin vahat päälle. Oltiin jo marraskuun puolella, niin tämä olikin ainut mahdollinen viikonloppu vahata auto pihalla.
Vahattuna
Pintaruosteet kävin läpi teräsharjalla ja suihkutin ruosteenestoöljyn päälle. Kuvat löytyy vaan vasemmalta puolelta.
Onhan siinä huima ero lähtökohtaan nähden.
Helmat jäi vielä asentamatta ja oli ihan persiistä ajaa ilman niitä. Etulokareitten vaimennusvaahtomuovit kerää vettä aika kivasti ja näitä “pesusieniä” sitten kylppärissä kuivattelin. Helmat vaati muutenkin lämpökäsittelyä ja sen jälkeen jätin painot päälle, että oikenee. Helmojen etummaiset kiinnikkeet oli niin pahasti ruosteessa, ettei lähtenyt muuten kun laikalla. Ja sen takia joutu sitten vähän soveltaa, kun kiinnikkeitä ei saanut edes marmorilta, enkä jaksanut Ebaystä venailla. Näitä samoja käytetään myös sumareissa.
Helmat oikasussa
Sovellusta
Sitte putsasin, pesin ja vahasin kaikki ovien sisäpinnat, karmit, takakontinreunan muovit. Käsittelin kaikki tiivisteet, sekä asensin vahatut helmat. Kova duuni, mutta palkitsee sitten jatkossa. Siinä muutamat fotot näistä.
