Ei tullut noin päin testattua et jos ois laittanu saabin kääntölaakerit yms siihe astran iskariin kokeeksi. Ois jopa saattanut mennä, ehkä..
Ja jos ei nii joku holkki väliin sinne ylös missä kääntölaakeri kiinni. Saabissa on siis isompi reikä siinä laakerin keskellä kun opelissa. Eli iskarin varren yläpää missä jenka on inasen kapeampi astralaisessa. Saabin mutteri oli kans tyyli 21 ja opelissa 17 tai vastaavaa. Laakerien rakenteet kans erilaiset.
Purin pyörän navat taka-akselista. Kappas nekin ovat samanlaiset toisessa vain 5 pulttinen jako.
Mene suoraan kiinni. Käsijarru samalla periaatteella toimiva rumpumallinen.
Noi taka akselit on samanmoiset niin en jaksa irrottaa koko akselia jarrujen vaihdon takia, niin vaihtaa vaan navat saabista tohon. Saabista tulee myös levyt, palat ja satulat. Satulat on männiltään samankokoiset, mutta opelin ovat jumissa. Joutuu kans tekemään jarruputkia uusiksi niin samapa se kummasta laittaa. Niiden kiinnitys ja kaikki on samat. Nyt kun sai näillä vanhoilla romuosilla koesovitukset voi huoletta tilaa uutta palikkaa.
Sellainen sivuhuomio tuli mieleeni, että jos kerran kamat käyvät ristiin, niin kannattaisiko valita sopivammat sen mukaan miten hyvin jälkimarkkinointi toimii? Eli osien saatavuus/hinta tulevaisuudessa.
Sellainen sivuhuomio tuli mieleeni, että jos kerran kamat käyvät ristiin, niin kannattaisiko valita sopivammat sen mukaan miten hyvin jälkimarkkinointi toimii? Eli osien saatavuus/hinta tulevaisuudessa.
Janne
Samat 5 pulttiset navat/levyt on myös vectrassa takana, ja takana satulat on samat opeleissa. Tässä 260mm levyt takana vakiona ja saabissa kans saman kokoiset. Männät takana 35mm molemmissa. Ng900 tuntuu olevan takapäästä identtinen saman ikäiseen vectraan.
Etupäästä en osaa sanoa muutakun että saabin vetari ei mene opelin tolppaan. Lisäks näin saan etu ja takapäähän molempiin 5 pulttisen jaon. En usko että osien saatavuudessa tulee hetkeen ongelmia.