Et ole ainoa, jolle tuli yllätyksenä satkun äänet 3" putkella ja yhdellä vaimentimella. Ei nimittäin kuulu sisälle pahasti.. ei edes se losaus ja liekin välähdys putken päässä pykälää vaihtaessa..lordofgreed kirjoitti:Tänään koin järkytyksen kun kuulin ensimmäistä kertaa tuon vekottimen äänet ulkoapäin. Enää en ihmettele miksi päät kääntyilee, hirveät polpotukset tuossa vehkeessä pienillä kierroksilla ja kyllähän nuo riittävän kovat äänet on polkiessakin...
Tuossahan on nyt tuo 3":n JT yhdellä vaimentimella, ei välttämättä olisi huono idea laittaa toista pönttöä, mutta toisaalta ei nuo äänet itseä ajaessa haittaa. Pitäisi sitten kai taikoa jostain voimaa ettei hävettäisi?![]()
Työn alla: Saab 900T16 (Elonmerkkejä?)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
						- 
				lordofgreed
 - "Hirsch"
 - Viestit: 964
 - Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
 - Paikkakunta: Itä-Suomi
 
Hillitysti käyttäen olisi varmaan ihan jees, mut teinimäinen käyttö siellä missä nimenomaan ei todellista tarvista ole ei ole jees..lordofgreed kirjoitti:Vielä "paukku" niin alkaisi varsinkin kaupunkiajossa olemaan hupia.
Tuonhan olisi kait megalla helposti tehty, vaan jos kuitenkin jättäisi väliin...
Kieltämättä kyllä kaupunkialueella joskus "kasvaa kyr*ä otsaan" ja tekisi mieli ampua karstat putkesta jonkun perässä härkkääjän tuulilasille..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
						Siitä serkun 99 turbosta tuli ihmeen hiljainen, vaikka siihenkin tuli 3" ränni alusta loppuun. Mitta on sitten ihan aitoja putkimiesten tuumia, eli jos en väärin muista, niin ulkomitta on 92mm. EDIT: muistin väärin. Alla on kerrottu se oikea mitta.
			
			
													
					Viimeksi muokannut Mertmi, To Syys 07, 2006 04:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
									
			
									# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
						9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ulkomitta 3" putkessa on 88.9mm... Miunkin vehjes kuulemma väläyttelee liekkejä vaihteenvaihdossa sillon kun polkee... Ja kuuluu perässä ajaneen kaverin mukaan paukauskin, hänen autonsa sisälle... Kumma kun mie en oo ite kuullu oman vehkeen sisään mitään erikoisia paukahduksia tai kovia ääniäkään... 
			
			
									
									Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
						<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
- 
				lordofgreed
 - "Hirsch"
 - Viestit: 964
 - Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
 - Paikkakunta: Itä-Suomi
 
Kilometrejä on ainakin tullut rajusti, tällä tahdilla pitkälti päälle 1000km/vko. Yllätyin tuossa positiivisesti tuon vekottimen bensankulutuksesta, pari kertaa tankannut täyteen ja molemmilla kerroilla hieman alle 7,7l/100km. Uskomatonta miten voi mennä noin vähällä, enkä ole edes kovin nätisti ajellut, tankissa on ollut V-poweria ja Nesteen 98:a.
			
			
									
									# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
						900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
- 
				lordofgreed
 - "Hirsch"
 - Viestit: 964
 - Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
 - Paikkakunta: Itä-Suomi
 
Välillä tilannetietoja...
Auto käy ja kukkuu vieläkin, megassa on ilmennyt ajoittain ihmeellisiä häröjä. Tps:ää ei saa kalibroitua enää kohdalleen, max. tps on aina 86% riippumatta kalibroinnista, ellei max-arvoa aseta tuon 86%:n alle. Myös imuilman lämpötila laskee lineaarisesti kaasua painaessa, riippumatta onko auto käynnissä tai ei (tuskin tuokaan on tarkoituksenmukaista...?). Noista johtuen ei oikein tahdo saada karttoja kohdilleen, kiltisti kun ajelee niin ei mitään ongelmia. Pitäisi vähän katsella noita kytkentöjä...
Nyt tuo värkki vasta pätkiikin, peruspaineille asti menee nätisti mutta sen yli mentäessä alkaa nyhtäminen. Kylmänä toimii kyllä useasti kunnolla (ja jos auto seisoo jossain ~30min, niin sen jälkeen toimii hetken kunnolla). Apc-boksin kiinniolo ei vaikuta pätkimiseen, modasin tuon boksin mutta ahdot on tällä hetkellä säädetty aika lähelle vakiotasoa. Vieläkin on champpionin kynttilät kiinni, tiedetään että ne kannattaisi vaihtaa heti alkuunsa, kunhan edistyn. Lähimmältä huoltsikalta kun ei saa ngk:ita.
Tosiaan, ilman apc-boksia ja mankkuvenan letku irti pätkii samalla tavalla.
Kun ei tuosta megastakaan tiedä onko kaikki kunnossa...
Venakoneisto pitää kyllä ihan helvetinmoista rallatusta kylmänä, onkos noissa vanhempien 9-tonnisten vaparikansien ja tuon T16:ta kannen välillä miten radikaaleja eroavaisuuksia? Onko samat painimet tms. Tuommoisia 9-tonnisen kansia kyllä löytyisi. Minkäkokoiset suuttimet tuommoisessa vapari 9-tonnisessa on, boschin kilkkeet ja keltaiset suuttimet...?
			
			
									
									Auto käy ja kukkuu vieläkin, megassa on ilmennyt ajoittain ihmeellisiä häröjä. Tps:ää ei saa kalibroitua enää kohdalleen, max. tps on aina 86% riippumatta kalibroinnista, ellei max-arvoa aseta tuon 86%:n alle. Myös imuilman lämpötila laskee lineaarisesti kaasua painaessa, riippumatta onko auto käynnissä tai ei (tuskin tuokaan on tarkoituksenmukaista...?). Noista johtuen ei oikein tahdo saada karttoja kohdilleen, kiltisti kun ajelee niin ei mitään ongelmia. Pitäisi vähän katsella noita kytkentöjä...
Nyt tuo värkki vasta pätkiikin, peruspaineille asti menee nätisti mutta sen yli mentäessä alkaa nyhtäminen. Kylmänä toimii kyllä useasti kunnolla (ja jos auto seisoo jossain ~30min, niin sen jälkeen toimii hetken kunnolla). Apc-boksin kiinniolo ei vaikuta pätkimiseen, modasin tuon boksin mutta ahdot on tällä hetkellä säädetty aika lähelle vakiotasoa. Vieläkin on champpionin kynttilät kiinni, tiedetään että ne kannattaisi vaihtaa heti alkuunsa, kunhan edistyn. Lähimmältä huoltsikalta kun ei saa ngk:ita.
Tosiaan, ilman apc-boksia ja mankkuvenan letku irti pätkii samalla tavalla.
Kun ei tuosta megastakaan tiedä onko kaikki kunnossa...
Venakoneisto pitää kyllä ihan helvetinmoista rallatusta kylmänä, onkos noissa vanhempien 9-tonnisten vaparikansien ja tuon T16:ta kannen välillä miten radikaaleja eroavaisuuksia? Onko samat painimet tms. Tuommoisia 9-tonnisen kansia kyllä löytyisi. Minkäkokoiset suuttimet tuommoisessa vapari 9-tonnisessa on, boschin kilkkeet ja keltaiset suuttimet...?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
						900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
- 
				lordofgreed
 - "Hirsch"
 - Viestit: 964
 - Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
 - Paikkakunta: Itä-Suomi
 
Kyllähän tuo kieltämättä vähän hämyistä on. Käytössä on (muistaakseni) MsnS Exra 0,29q tms.Suppari kirjoitti:Koitahan vaihtaa koodia vaikka aluksi.Ei kuullosta nuo viat kovinkaan hyviltä.
Ei nuo "viat" aina ole olleet, tuota kaasun vaikutusta imuilman lämpöön en voi mennä vannomaan mutta ainakin tuo tps:n kalibrointi toimi aikaisemmin. Myöskään tuota pätkimistä ei ilmennyt aiemmin...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
						900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Vaihda uusi hi-res koodi,siitä puuttuu tosin virranrajoitus ja dualtable.lordofgreed kirjoitti:Kyllähän tuo kieltämättä vähän hämyistä on. Käytössä on (muistaakseni) MsnS Exra 0,29q tms.Suppari kirjoitti:Koitahan vaihtaa koodia vaikka aluksi.Ei kuullosta nuo viat kovinkaan hyviltä.
Ei nuo "viat" aina ole olleet, tuota kaasun vaikutusta imuilman lämpöön en voi mennä vannomaan mutta ainakin tuo tps:n kalibrointi toimi aikaisemmin. Myöskään tuota pätkimistä ei ilmennyt aiemmin...
Logiakin vois koittaa ottaa?Tosin saattaa näyttää höpöjä kun tollasia vikoja on?
Siis kaasupolkimen asento vai kierrosten määrä? Jos ensimmäinen niin sitten on kytkennät kyllä persiillään. Taitaa olla naitoksissa tuon kalibrointi ongelman kanssa. Tarkasta kytkennät.Myös imuilman lämpötila laskee lineaarisesti kaasua painaessa
Jos imuilman lämpöön vaikuttaa kierrosten määrä niin sitten voisi lähteä sitä koodia vaihtamaan.
- 
				lordofgreed
 - "Hirsch"
 - Viestit: 964
 - Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
 - Paikkakunta: Itä-Suomi
 
Ei ole sidonnainen kierroksiin, sama homma vaikkei auto ole edes käynnissä. Tuohan on kyllä aika selkeästi kytkentähärö, ainakin siltä vaikuttaa, mutta tosiaan tuo kalibrointi toimi ennen vaikka tuo imuilmahommeli oli persiillään... Itsehän en ole noita kytkentöjä tehnyt, ei ole pahemmin käytännön tietoa miten ne menee. Pitää tsekata nuo läpi.f-19 kirjoitti:Siis kaasupolkimen asento vai kierrosten määrä? Jos ensimmäinen niin sitten on kytkennät kyllä persiillään. Taitaa olla naitoksissa tuon kalibrointi ongelman kanssa. Tarkasta kytkennät.Myös imuilman lämpötila laskee lineaarisesti kaasua painaessa
Jos imuilman lämpöön vaikuttaa kierrosten määrä niin sitten voisi lähteä sitä koodia vaihtamaan.
Eipä tuo auto taas äsken mitään pätkinyt, ahtoi tasaiseen ~1,1 eikä nykinyt. Outo homma, voisikos esim puolassa olla häikkää? Bensapumpun virransaanti on kanssa käynyt mielessä... Pitää kiskoa logeja ja katsoa löytyykö mitään yhteyttä pätkimisiin. Loggaakos tuo automaattisesti mitä kaikkea vai pitääkö johonkin lisätä jotain...? Jos näkisi megan voltit yms.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
						900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Tankkauspaikka voi myös vaikuttaa pätkimiseen 
  Esim. miun vehje pätkii ja paukuttaa 4000 kierroksen jälkeen, mikäli tankissa on ST1 tankattua 98:ia. Myös A24 98:lla teki joskus kokeillessa saman ilmiön. Mutta vaikkapa shellin 98:lla ei mitään ongelmaa 
  Myös "vesihöyryä" tulee putkesta kuumallakin koneella tyhjäkäynnilla huomattavasti enemmän Halppisasemien bensoilla... Kertookohan tuo jotain seosaineista??  
  Kerkesin jo vaihdella huomattavan osan sytkävehkeistä ennenkun huomasin ilmiön. (kaikilla bensoilla ajettu samoilla osilla)
			
			
									
									Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
						<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
- 
				lordofgreed
 - "Hirsch"
 - Viestit: 964
 - Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
 - Paikkakunta: Itä-Suomi
 
Vaikuttaa pätkimiseen ja ahtoihin, pääasiassa olen ajellut v-powerilla ja ysi5:den 98:lla. Hankala sanoa tuota vaikutusta kovinkaan tarkkaan, varsinkin kun tulee konffattua tuota megaa vähän väliä, mutta kyllä 95:dellä tuppaa nakuttamaan turhan herkästi. Joskus ei anna ahtaa edes sitä vakio ~0,8:aa...Henkka_ kirjoitti:Tankkauspaikka voi myös vaikuttaa pätkimiseenEsim. miun vehje pätkii ja paukuttaa 4000 kierroksen jälkeen, mikäli tankissa on ST1 tankattua 98:ia. Myös A24 98:lla teki joskus kokeillessa saman ilmiön. Mutta vaikkapa shellin 98:lla ei mitään ongelmaa
Myös "vesihöyryä" tulee putkesta kuumallakin koneella tyhjäkäynnilla huomattavasti enemmän Halppisasemien bensoilla... Kertookohan tuo jotain seosaineista??
Kerkesin jo vaihdella huomattavan osan sytkävehkeistä ennenkun huomasin ilmiön. (kaikilla bensoilla ajettu samoilla osilla)
Noista vaihtoehdoista v-pouvah on kyllä selkeästi paras.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
						900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Mistäpäin itäsuomea sitä saa? Jostakin joensuun läheltä? Omissa ajoissa menee ainetta loppupelissä niin vähän, että ei paljon tähän konkurssiin enää vaikuta vaikka tankkaisi tuota vähän kalliimpaa bensaa. Tähänastisista ongelmista suurin on saatavuus. Varkaudessa taitaa olla joensuuta lähin huoltoasema missä on ollut vpoweria saatavilla... 
 Mutta taas, talven taidan ajella 95:lla kun ei huonolla pidolla saa kuitenkaan täysillä kiihdytettyä  
			
			
									
									Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
						<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>