Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

Kaarinassa on Free Technics Oy. Se on ainakin lähellä Paimiota, jos siellä asut. Kysy sieltä mitä löytyy. Yhteen vanhaan sabaani oon sieltä joskus hommannut bensalastun.
Yamaha FZ1-N -08
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Zebe kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Motonetistä saa samaa pakettia 116e:lla ^_^.
Se sama paketti oli ainakin viimeksi QH:n paskaa.
Ite ku ostin motonetistä kytkimen tonnariin, ni soitin etukäteen ja sanoin että laittakaa sassi varaukseen ja sassi sieltä tuli... Tosin liian pienellä levyllä :D. Äskettäin vaihdoin oikean kokoisen levyn, merkkiä QH ja iha hyvin on tähän mennessä toiminu...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
joopa joo
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2004 20:15
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja joopa joo »

Se sama paketti oli ainakin viimeksi QH:n paskaa,Tietämykseni perusteella QH on vain pakkaaja sisällä voi olla mitä,itse asiassa kenen vain valmistajan.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

joopa joo kirjoitti:Se sama paketti oli ainakin viimeksi QH:n paskaa,Tietämykseni perusteella QH on vain pakkaaja sisällä voi olla mitä,itse asiassa kenen vain valmistajan.
Oman tietämykseni mukaan se ei kyllä ole pelkkä pakkaaja ja emme ole tosiaan ainoita kellä on huonoja kokemuksia ko. kytkimestä todellakaan.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Nyt on tonnari taas baanalla, höystettynä uudella sachsilla.. Toivotaan että nyt kestää!

Ongelmia tosiaankin riitti kun oli kivan aikaa seissut ja lämpötilanvaihteluita kärsinyt. Ensimäisenä ajotietokone alkoi temppuilla, luuli mm. olevansa automaattivaihteinen, ruutuun ilmestyi PRND321 ja bensamittari lopetti toimintansa. Seuraavana ajoon lähtiessä sytytti check engine- valon ja sammahti tielle.. startti ja uusiksi menoon = pelaa normaalisti.

Kohta otettiin eka polkaisu, sen jälkeen syttyi taas check engine ja poltti myös putkessa näiden yhteydessä... virranjakajan kannestahan löytyi valkoiset, hapettuneet elektrodit. Eli varmaan se ekaksi vaihtoon ja kokeilua että loppuisiko tuo helv... pätkiminen.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Auto toimii nyt moitteettomasti, vaati virranjakajan kannen uusimisen ja CE valo ei ole enään syttynyt, pakoputki pitäisi enää saada kuntoon (3" rööri koko matkalle jostain), koska se on tällä hetkellä kokonaan irtipoikki joustosta, eli ääntä on riittävästi. Ja noi lumet sais sulaa kanssa. 8)
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Ja nyt on sitten saatu hommattua 3" putkistokin turbolta asti, kiitokset Coltille putkesta! Jospa se olis tullu päivällä matkahuollosta niin pääsisi värkkään röörin kiinni. On vaan kunnon asennustunnelmat, johtuen koko vuorokauden läpi valvomisesta, että voi olla tiedossa hyvinkin hauskaa ropausta! :D
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Projekti jäissä kesään asti, omistaja lähtee armeijaan maanantaina, joten jatketaan hommia tonnarin kanssa sitten joskus kevät"talvesta" ja tulossa voisi olla jotain mukavaa. Kuten esimerkiksi polttoaineruiskutuksen puolelle megasquirttia jne. Katsotaan mitä tulee :wink:
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Nyt on sitten PLX:n laajakaista seosmittari kiinni, Boschin LSU 4.2 lambdalla ja PLX:n ohjausyksiköllä.

Hankalin homma mittarin asennuksessa oli lambdan saaminen paikalleen. :D
Nimittäin downpipen tekijä tiettävästi ei tuntenut laitetta nimeltä porakone ja lambdan mutteri oli hitsattu soikean reiän päälle.

Ja ohessa sitten sisäkuvaa mittarin asennuksesta:

Kuva




Downpipen lambdasovituksesta kiitokset Coltille! :lol:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Lienee tämä?Ei huono valinta.PLX:n oma mittari on vähän tyyris,mutta anturi ja purkki on erittäin sopivan hintainen.

Olikos tässä säädettävä moottorinohjaus?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Joo kyllähän se tuo värkki oli.

Ei ole vielä säädettävää moottorinohjausta, mutta rundi seosmittarin kanssa lisäsi vahvasti tunnetta että sellainen täytyisi olla. :D
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

No nyt alkavat seokset olla jotenkin kohdallaan, yllättäen lastuista parhaiten toimii Saabin orkkislastu, vaikka suuttimet ovat 350cc. 8O Seokset ovat täydellä kaasulla 13.5-12.5 AFR välillä ja ahtopainetta 1 bar.
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Zebe kirjoitti: Seokset ovat täydellä kaasulla 13.5-12.5 AFR välillä
toivotaan että lähenpänä 12.5(mieluummin ehkä jopa allekki), muuten voi uhanalaisista lajeista tuo vaarallisin eli mäntäpistiäinen käydä kylässä :evil:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Päätimpä nyt pitkän hiljaiselon päivitellä tätä taas... kyseinen auto on palvellut kaveria käyttöpirssinä ja kokoonpano on pysynyt muuttumattomana. Tosin ensi kesäksi on tulossa lisää hauskaa ja katsastus olisi kuun lopussa, joten siihen on pientä laittamista edessä. Ensi viikonloppuna alkaisi touhuta enimmät osat kiinni, uusi vesipumppu ja moniurahihna mukaanlukien.

Alustaan tuli Bilstein Sport- iskunvaimentimet ja H & R:n -40 milliä madaltavat jouset, tosin tällähetkellä vain edessä koska takaa oli pultit yllättäen niin älyttömän tiukassa, että into loppui kesken. Jos nuo koittaisi saada vaihdettua lähiaikoina, kelikään ei vielä ole kovin kylmä. Oman ja yleisen turvallisuuden takia myös jarruihin on hommattu valmiiksi päivitysosat, eli Black Diamondin rei'itetyt jarrulevyt ja EBC:n Greenstuff palat joka nurkkaan. Jospa se alkaisi noilla pysähtyäkin.

Moottoripuolelle päivityksenä on Japsolta ostettu portattu B202 kansi venturiseeteillä yms. Tämä tulee kiinni sitten kun on aikaa ja nuo muut hommat tehty ensiksi. Myös alakerran uudelleen laakeroimisesta on puheltu, muttei mitään vielä suunniteltu...
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Boiga »

elekää kiusakko vanhusta... ei se tonnarin virittäminen kuitenkaa kannata ;)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Vastaa Viestiin