99gls -> 99 Turbo 4d vm-80

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

joo en itse meinannut askarrella kuin paikan tuolle dumpille.
eikös bypass ole aika edullinen uutenakin?
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

sovittelin aamulla välijäähyä tuohon tuplikseen ja sehän sopii kuin nenä päähän :wink:
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Eipä tuommonen normaali kalvomallinen bypass ole kovin kallis, muutaman kympin. Heittäsin että 30 eurolla lähtee, nuo mäntämalliset lujemmat on sitten huomattavasti kalliimpia.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Zebe kirjoitti:Eipä tuommonen normaali kalvomallinen bypass ole kovin kallis, muutaman kympin. Heittäsin että 30 eurolla lähtee, nuo mäntämalliset lujemmat on sitten huomattavasti kalliimpia.
43 eur VW tiskillä.

Viggen malli olis ollu muistaakseni halvempi metroautossa,mutta ei sillon joskus ollut hyllyssä!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mimmi kirjoitti:Merkkiliikkeen tiskiltä ei ole vähään aikaan saanut kuin "viggenmallista" by-passia.
Niin,en tiiä,täältä jostain löysin joku puoltoista vuotta sitten numeron,ja sillä hain saabilta,ei ollu varastossa.Tästä aikaa ~1vuosi
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Suppari kirjoitti: Viggen malli olis ollu muistaakseni halvempi metroautossa,mutta ei sillon joskus ollut hyllyssä!
Jos en ihan väärin muista, niin tämä "viggen"-bypass oli 27€ paikallisessa putiikissa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

purin varaosa satkusta taka-akselin ja etunavat, ja samoin tupliksesta.
otin myös tankit molemmista, mutta tupliksen takakontista paistaa päivä läpi! tarvitsee ainakin kaksi kämmenen kokoista paikkaa, mutta onneksi on helpohkolla paikalla.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

nyt on viimeinkin tupliksessa toinen taka-akseli, tosin käsijarrunvaijerit vielä puuttuu.
onko vm-90 900 -> vm-80 99:sin raideleveydessä eroa?
jotenkin tuo satkun akseli näyttää vähän leveämmältä?
voi tietysti vain hämätä :?
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

ostinpa kunnon kaasuiskarit tuohon tuplikseeni.
varmasti sopivan jäykät, kun joutu tunkilla painaan lyhyemmäksi että sai paikoilleen :) vähän ihmetyttää kun yhdestä turbosta puretut etujouset on yhtäpitkät kun nuo omansajouset?
mitkäs takajouset tuossa oli valmiina, kun langan paksuus on 17mm. ja turbossakin on "vain" 15mm? ja nuo oli vielä vakio jousia pidemmät.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

tänään sai tuplis isommat etujarrut allensa.
viikonloppuna olisi tarkoitus nostaa kone pois ja vaihtaa hihnapyörät ja jos saisi vielä koneen takaisinkin. tuo projektin rakennus hieman hankaloituu kun joudun maanantaina lähtemään tampereelle työharjoitteluun :cry:
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

axtec kirjoitti:ostinpa kunnon kaasuiskarit tuohon tuplikseeni.
varmasti sopivan jäykät, kun joutu tunkilla painaan lyhyemmäksi että sai paikoilleen :) vähän ihmetyttää kun yhdestä turbosta puretut etujouset on yhtäpitkät kun nuo omansajouset?
mitkäs takajouset tuossa oli valmiina, kun langan paksuus on 17mm. ja turbossakin on "vain" 15mm? ja nuo oli vielä vakio jousia pidemmät.
Aika vahvaa tekoa ovat, olisivatko jostain poliisiautosta peräsin?
Niissä on ilmeisesti käytetty korkeampia ja jäykempiä jousia.

Tässä topikissa jotain mittoja:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=133822
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

tuo on kyllä vanha poliisiauto :?
että kai ne sitten on poliisimallin jouset.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

huomasin tuossa että nuo "uudemman" malliset vetarit eivät sovi tuohon laatikkoon.
mutta sopivatko vanhemmat vetarit "uudemman" mallisiin etunapoihin?? :?: :?: :?:
oli pakko tulla pihalta välillä sulattamaan sormia, kun ei mikään nippeli pysy enään käsissä.
joku lämmin "talli" olis ihan näppärä näillä keleillä.
mutta jos nuo vetarit vielä illalla vaihtaisi :?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos vetoakselit ei käy laatikon niveliin (maljoihin), niin sitten ne kannattaa vaihtaa siitä toisesta laatikosta. Näitä vaihdoksia on tullut tehtyä jo useita, kun joutuu risteyttämään näitä vuosimalleja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

niin ajattelin, mutta tuo uudempi laatikko on vielä paikoillaan varaosa-autossa. jossa ei ole akseleita, joten se on hankala siirrellä katon alle.
ja tuossa tupliksessa on jo kone paikoillaan, niin tulee taas vähän lisä hommia.
Vastaa Viestiin