Sivu 4/4

Re: 900S ikuisuusprojekti

Lähetetty: Ma Maalis 24, 2008 10:07
Kirjoittaja saabracing
ohita koko ylipainekytkin, nii ei ole ongelmia, jos kerta nakuvalo löytyy..

jos ymmärsin mistä kysee :D

Re: 900S ikuisuusprojekti

Lähetetty: Ma Maalis 24, 2008 11:56
Kirjoittaja J-ani
Joo ymmärsit yskän. Eli APC ja alkuperäinen cooleri tuli asenneltua jo viime kesänä. Nyt kun tuo seos on varmati riittävä ja nakutuksen näkee kabiinista niin nostin perusahdot niin ylös kuin pystyy. Meni useampaan otteeseen kolmos ja nelos vaihteella jarrulla kuormittaen yli 0,9 barin jolloin tuo ylipaine katkaisin puuttui peliin. En kuitenkaan haluaisi ottaa tuota ylipaine katkaisijaa kokonaan pois. Mutta sen säätäminen kyllä kiinnostaisi. Jos sen saisi katkaisemaan vaikka 1,1 barissa niin silloin olisi vähän enemmän pelivaraa.

En tiedä onko tuosta nakutuksen tunnistuksesta mitään hyötyä kun en ole omilla ajoillani tätä ajokkia koskaan saanut nakuttamaan. Tosin tankissa on aina ollut vähintään 98:a ja kesäaikaan yleensä 99 plussaa.

Jostain kun vielä saisi sopivan löysän jousen tuonne hukkaporttiin. Laskee melko reilusti kierroksilla ahdot.. ilman nakutusta. Polkimien palautus jouset lienevät liian jäykkiä.

Matille terveisiä.. tänä aamuna tarkastin putken pään.. mustaa puskee :D

Re: 900S ikuisuusprojekti

Lähetetty: Ma Maalis 24, 2008 13:04
Kirjoittaja lordofgreed
Omassa mandariinimitsussa piti ainakin olla jousen melko tiukalla ennenkuin edes huomasi vaikutusta. Laitoin kunnollisen nippusiteen kellon ympärille johon jousen toisen pään kiinni. Kokeilemalla kiristin nippusidettä kunnes saavutin halutun jäykkyyden. Asentamiseen meni ehkä se 30sek ja säätämiseen pari minuuttia. Eihän tuo suuri vaiva olisi kokeilla kuinka vaikuttaa, laittaa löysempää jousta jos tarvitsee...

EDIT: Onkos tuota APC:tä modattu/ ahtaako tuo nyt apc:llä vai "peruspaineilla"?

Re: 900S ikuisuusprojekti

Lähetetty: Ma Maalis 24, 2008 13:38
Kirjoittaja J-ani
Ei ole APC:tä modattu ..APC antaa lisää tuohon nostettujen peruspaineiden päälle sen vakion 0,4 baria. Huippuja näyttää tällä hetkellä APC:n kanssa noin 0,8-0,9, ilman APC:tä peruspaineet 0,4-0,5. Mittarina huippulaadukas ja tarkka equus johon en kyllä luota mutta tuohon ylipainekatkaisimeen luotan. Eli alle 0,9 baria siellä on nyt APC:n kanssa. Aikaisemmin oli yli kun hukkaportin tankoa lyhentelin.. ja silloin se nappasi kiinni ylipainerajaan.

Re: 900S ikuisuusprojekti

Lähetetty: Ma Maalis 24, 2008 17:34
Kirjoittaja lordofgreed
Mietiskelin vaan että jos orkkis-APC ohjaa paineita niin eikös se APC:kin jo laske paineita kierrosten noustessa (R42:n ohittaminen boksista)...

Re: 900S ikuisuusprojekti

Lähetetty: Pe Maalis 28, 2008 09:44
Kirjoittaja J-ani
Lista jatkuu, nahkajakkarat, uudet iskarit, jarrut ympäriinsä, vetarin kumit...done. kyllä se nyt menee seuraavaan öljyn vaihtoon asti :D

Niin tuo APC taitaakin laskea kierroksilla noita ahtoja.. mutta sama homma käy peruspaineillakin kun APC on kytketty pois pelistä. 0,5 baarista tippuu 0,3 baariin kierroksilla.

Tulipa ajeltua eilisen aikana auto talvisäilö paikkakunnalta etelään ja nyt olis kesäauto ajossa taasen ..voinkin laittaa kuvan miten kesäiselle auto näytti matkan varrella. Tuli tosiaan kevätfiilikset! Talvisin keli koko talvena. Tosin kulutus ennätys tuli tehtyä huonosta kelistä huolimatta 8,1l/100km. Ihan kohtuullinen verrattuna entiseen 10l/100km.

Re: 900S ikuisuusprojekti

Lähetetty: Ma Huhti 21, 2008 18:09
Kirjoittaja vjbremer
Eipä ollut näköjään käyttöä pöläreille sittenkään? No heitänpä varastoon, saavat lojua siellä hyllyllä..

Re: 900S ikuisuusprojekti

Lähetetty: Ti Huhti 22, 2008 16:17
Kirjoittaja J-ani
Tuli laitettua lisäjousi tuohon hukkaportille. Ei enää romahda ahdot yläkierroksilla aivan radikaalisti. Ensimmäistä kertaa tuntuu, että luvatut 175 hevosta todella löytyvät tarvittaessa. Nyt tarvitaan enää malttia, että vaihdelaatikko kestäisi.

Ps. Onkohan nyt tarpeeksi hyvät ilmat, että voisi aloittaa potkijaisissa käynnit. Missähän ne potkut vain mahtavat olla tällä viikolla.. Hagassa vai Keimolassa?

Re: 900S ikuisuusprojekti

Lähetetty: Su Touko 04, 2008 14:31
Kirjoittaja J-ani
Säätöjen hakeminen etenee. Ei päässyt ahtojen piikkaamisesta eroon APC:n kanssa joten tuli hommatua turbosmartin säätöventtiili. APC:n siirsin kyttäämään nakutusta. Nyt ahtopaine nousee nätisti ilman suurta piikkiä ja kierroksilla ei ahdot häiritsevästi laske. Toki toimeen olisi tullut edelliselläkin kokoonpanolla mutta se "dieselmäisyys" alkoi häiritsemään. Ylipainekytkimen säädin ottamaan hiukan ylempää. Kytkin kun on T8:sta ja otti kiinni 0,95 baarissa, nyt 1,25 barissa. Tosin pelkoa ei liene rajaan osumisesta kun max ahdot on 0,9 - 1 bar osateholla ja kierroksilla 0,8 baria.

Jahans kysymys kun edelleen kuitenkin on ikuisuus projektista niin mitähän sitä seuraavaksi keksisi. Tehoja on nyt riittävästi eli lain sallima maksimi :)

Mitenköhän vaikea tuo ois ilmastointi rakennella? ...muitakin hyviä ideoita otetaan vastaan?

ps. kiitos sukellusveneelle, alustarille ja bremerille vinkeistä.

Re: 900S ikuisuusprojekti

Lähetetty: Ma Touko 05, 2008 11:37
Kirjoittaja Suabisti
Onko sulla muuten kuvia tosta sisustasta?
Kun itsellä on kans Ässään suunnitteella tummanharmaat nahat, niin näkis vähän osviittaa :)

Re: 900S ikuisuusprojekti

Lähetetty: Su Heinä 06, 2008 21:01
Kirjoittaja J-ani
Tuli sitten kesäloma taasen ja pohjoiseen lähtö.. ja kuinkas sitten kävikään.. Perille pääsi mutta koko matkan nyki satunnaisesti ..eli hävisi totaalisesti kipinä tai bensansaanti aina 2 sekunnin ajaksi. Ajatuksia aiheuttajasta?

Eikä siinä vielä kaikki :) Manuaalilaatikosta alkoi matkan aikana löytyä automaattilaatikon ominaisuuksia isommilla vaihteilla... Hyvin luistaa.. liekkö kytkin jumpan aloitus huomenna edessä näin aluksi.