Päivitellään vähäsen tännekkin:
Autolla ajeltu nyt turbon päivityksen jälkeen reilu 3000km, ja hyvin on toiminut. Huohotuspurkin lisäsin ja downpipeen kietaisin eristysnauhaa. Samalla päivittelin varkaudenestoa.
Viikonloppuna ajelin 1000 km ja auto toimi hyvin. Öljyä ei kulu eikä mitään muutakaan suurempaa murhetta taida olla. Kytkin kaipaa säätöä tai uutta pääsylinteriä
Asennusta odottaa edelleen tuo 3" putki, jonka ajattelin värkätä bilteman valikoimasta ihan itse. Se lyhyt 3" pyöreä vaimennin, katti ja turbo saa riittää tuohon äänen vaimennukseen, toivottavasti ei tuu ihan kamalia ääniä.
Megalle olisi nyt relepöytä & boksi valmiina, pitäisi vielä tutustua noihin megan ohjelmiin ennen asennusta. Nyt kun ei uskalla kovin suurilla paneilla ajella, menee laihalle kovemmilla kierroksilla
Mitä ahtimeen tulee niin se on toiminut vähän siten kuin ajattelinkin. Dieselmäistä vääntöö ei alakierroksilla ole, mutta kun sekunnin jaksaa odottaa niin sitten lähtee jo hienosti
Ahtimen sisäinen by-passi pitää vähän turhan kovaa kikatusta, mutta eipä sekään nyt ihan hirveitä haittaa, jos radio on päällä. Muita autoilijoia se ainakin häiritsee, kun koko ajan tuntuu olevan joku kaasuttelemassa vieressä. Ainakin 740 volvo, joku corolla, Xsara VTS ja 80 luvun mustangi tullu tähän asti koittamaan
Taitaa saabbi mennä samoihin ainakin 80 -> km/h vauhdeista kuin Mazda 6 MPS. Tai ei sellainen ainakaan karkuun päässyt. Tiedä sitten ajeliko Mazdamies kaasu pohjassa, kovin se ainakin näytti siltä
Suljetulla alueella kun testailin, niin 100-200 taittuu alta 15 sekunnin, mutta tosiaan ahtoja on tällä hetkellä liian vähän.
Asennusta odottaa nyt ainakin nämä osat:
- 3" katti ja putki
- airflow sarja, kaaret ja valaanpyrstö
- puuratti
- mega
- 2.1 koneen imusarja
Pari huonoa kuvaa räpsäsin tuolta viikonloppureissulta:
http://kuvablogi.com/nayta/1256038/
http://kuvablogi.com/nayta/1256036/
Bensaa tuo hörpii reilulla kaasujalalla sen 10 litraa sadalla