99 GT
Re: 99 GT
Nyt olisi hyvä hetki päättää, kumpi enska vaihteistoon. 6 vai 7.
Autossa on nyt kiinni -85 nopan 260tkm ajettu 6 enskainen ja irtonaisena -85 T16 satkun 7 enskainen (275tkm).
Autossa on nyt kiinni -85 nopan 260tkm ajettu 6 enskainen ja irtonaisena -85 T16 satkun 7 enskainen (275tkm).
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: 99 GT
7 jos aiot harrastaa matka-ajoa autolla, kaupunkiajossa ja muuten leikkiessä 6.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 99 GT
Oli pakko muokata. Satkun kannakkeilla moottori olisi tullut 2 cm liian alas, jolloin vetoakselit olisivat lähteneet yläviistoon. Eipä tuo vaikea modi ole. Yläpää satkusta, alapää 99:stä ja Kemppi-liimalla kiinni toisiinsa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: 99 GT
Juu. Se täytyy muokata kokonaan uusiksi. Satkussa neste kiertää koko ajan lämppärin venttiilin kautta, eli tuohon ylävesiletkuun täytyy tehdä jonkinlainen shuntti lämppärin paluuletkuun.Ronska kirjoitti:Kannattaa muuten kiinnittää huomiota tohon lämppärin ylempään letkuun, saattaa tulla hankala ilmattava.
Laitan varmaan T-kappaleen tuohon letkuun ja siitä satkun paisuntasäiliön letku vesipumpun imupuolelle. Siihen T-kappaleeseen voisi jopa väsätä ihan ilmausruuvin.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: 99 GT
Tämä päivä menikin sitten kuskin puolen johtosarjan rakentamiseen ja vesiletkujen suunnittelussa. Käytän 99:n jäähdytintä ja paisuntasäiliötä. Ylävesiletkun saa rakennettua näppärästi vanhasta vesipumpun ja paisarin välisestä letkusta. Siinä on juuri sopiva mutka kiertämään virranjakaja. Toiseenpäähän pitää liittää satkun originaali 90 asteen mutka.
Vastaavasti pumpun ja paisarin välinen letku tulee satkun ylävesiletkusta vaikka siinä voisi käyttää jopa alkuperäistäkin letkua. Öljynsuodattimen jalasta lähtevät öljynjäähdyttimen putket tarvitsevat kuitenkin tilaa. Työläin on lämmityslaitteelle menevä letku, joka pitää yhdistää t-kappaleella alkuperäisestä letkusta ja satkun paisuntasäiliön letkusta. Samalla siihen pitää värkätä jonkinlainen supistaja
Vastaavasti pumpun ja paisarin välinen letku tulee satkun ylävesiletkusta vaikka siinä voisi käyttää jopa alkuperäistäkin letkua. Öljynsuodattimen jalasta lähtevät öljynjäähdyttimen putket tarvitsevat kuitenkin tilaa. Työläin on lämmityslaitteelle menevä letku, joka pitää yhdistää t-kappaleella alkuperäisestä letkusta ja satkun paisuntasäiliön letkusta. Samalla siihen pitää värkätä jonkinlainen supistaja
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: 99 GT
Kannattaa muuten kiinnittää huomiota niihin letkujen jatkoksiin. Miulla irtosi kahden vuoden paikallaan olon jälkeen yksi jatkos ja vedet hurahti kankaalle. Taisin kirjoittaa siitä tuonne omaan projektikertomukseeni. Oli juurikin siinä paisarin ja vesipumpun välisessä putkessa oleva jatkos, kun öljynsuodattimen jalasta lähtevät öljynjäähdytyksen letkut estää vakion jäähdytysputken käytön. Jatkos on tehty suoraa tesätputkenpätkää ja klemmareita käyttäen. Niissä jatkokappaleissa pitää siis oikeaoppisesti olla aina paksunnos. Nyt jos klemmari löystyy tai kumi muutenvaan menettää ominaisuuksiaan, niin letku ei pääse kuitenkaan luiskahtamaan irti vaan saattaa jopa kiristyä sitä paksunnosta vasten järjestelmässä olevan paineen vaikutuksesta.
Kyllä kannattaa pitää moottorinlämpömittaria silmällä näiden ite rakennettujen ajokkien kanssa...
Kyllä kannattaa pitää moottorinlämpömittaria silmällä näiden ite rakennettujen ajokkien kanssa...

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 99 GT
Pitäsiköhän viritellä paisuntasäiliöön pinta-anturi?Mertmi kirjoitti:Kyllä kannattaa pitää moottorinlämpömittaria silmällä näiden ite rakennettujen ajokkien kanssa...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: 99 GT
Tai mitenkäs tuonne mahtuisi joku tontun(ainakin ihan eri mallinen) tms. säiliö, missä on anturi jo valmiina?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 99 GT
Eikös tuossa lämmityslaitteen hanassa ole ilmausruuvi? Laitat sen vesiletkun lämppärille niin ettei siihen tule tarpeettoman korkeita kohtia niin kyllä sieltä ilmat ulos. Varsinkin, jos täytät järjestelmän ilmausruuvit auki.Svc kirjoitti:Siihen T-kappaleeseen voisi jopa väsätä ihan ilmausruuvin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001