99 GT

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Nyt olisi hyvä hetki päättää, kumpi enska vaihteistoon. 6 vai 7.
Autossa on nyt kiinni -85 nopan 260tkm ajettu 6 enskainen ja irtonaisena -85 T16 satkun 7 enskainen (275tkm).
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

7 jos aiot harrastaa matka-ajoa autolla, kaupunkiajossa ja muuten leikkiessä 6.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
iTiC
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 11:20

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja iTiC »

Mitäs sun projektille kuuluu?
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Moottori on nipussa. Pitäisi purkaa vanha pois alta, että saisi siitä mitan oikean puolen kannakkeelle.
Kuva
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
iTiC
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 11:20

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja iTiC »

Mä en ainakaa koskenu edes kannakkeisiin.. Tai porasin mä neljä reikää, ja vaihdoin sen "laatikon kopan" 99:stä..
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Oli pakko muokata. Satkun kannakkeilla moottori olisi tullut 2 cm liian alas, jolloin vetoakselit olisivat lähteneet yläviistoon. Eipä tuo vaikea modi ole. Yläpää satkusta, alapää 99:stä ja Kemppi-liimalla kiinni toisiinsa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Hyvinhän se mahtuu :D

Kuva
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kannattaa muuten kiinnittää huomiota tohon lämppärin ylempään letkuun, saattaa tulla hankala ilmattava.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Ronska kirjoitti:Kannattaa muuten kiinnittää huomiota tohon lämppärin ylempään letkuun, saattaa tulla hankala ilmattava.
Juu. Se täytyy muokata kokonaan uusiksi. Satkussa neste kiertää koko ajan lämppärin venttiilin kautta, eli tuohon ylävesiletkuun täytyy tehdä jonkinlainen shuntti lämppärin paluuletkuun.
Laitan varmaan T-kappaleen tuohon letkuun ja siitä satkun paisuntasäiliön letku vesipumpun imupuolelle. Siihen T-kappaleeseen voisi jopa väsätä ihan ilmausruuvin.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Tämä päivä menikin sitten kuskin puolen johtosarjan rakentamiseen ja vesiletkujen suunnittelussa. Käytän 99:n jäähdytintä ja paisuntasäiliötä. Ylävesiletkun saa rakennettua näppärästi vanhasta vesipumpun ja paisarin välisestä letkusta. Siinä on juuri sopiva mutka kiertämään virranjakaja. Toiseenpäähän pitää liittää satkun originaali 90 asteen mutka.

Vastaavasti pumpun ja paisarin välinen letku tulee satkun ylävesiletkusta vaikka siinä voisi käyttää jopa alkuperäistäkin letkua. Öljynsuodattimen jalasta lähtevät öljynjäähdyttimen putket tarvitsevat kuitenkin tilaa. Työläin on lämmityslaitteelle menevä letku, joka pitää yhdistää t-kappaleella alkuperäisestä letkusta ja satkun paisuntasäiliön letkusta. Samalla siihen pitää värkätä jonkinlainen supistaja
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kannattaa muuten kiinnittää huomiota niihin letkujen jatkoksiin. Miulla irtosi kahden vuoden paikallaan olon jälkeen yksi jatkos ja vedet hurahti kankaalle. Taisin kirjoittaa siitä tuonne omaan projektikertomukseeni. Oli juurikin siinä paisarin ja vesipumpun välisessä putkessa oleva jatkos, kun öljynsuodattimen jalasta lähtevät öljynjäähdytyksen letkut estää vakion jäähdytysputken käytön. Jatkos on tehty suoraa tesätputkenpätkää ja klemmareita käyttäen. Niissä jatkokappaleissa pitää siis oikeaoppisesti olla aina paksunnos. Nyt jos klemmari löystyy tai kumi muutenvaan menettää ominaisuuksiaan, niin letku ei pääse kuitenkaan luiskahtamaan irti vaan saattaa jopa kiristyä sitä paksunnosta vasten järjestelmässä olevan paineen vaikutuksesta.

Kyllä kannattaa pitää moottorinlämpömittaria silmällä näiden ite rakennettujen ajokkien kanssa... :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mertmi kirjoitti:Kyllä kannattaa pitää moottorinlämpömittaria silmällä näiden ite rakennettujen ajokkien kanssa... :roll:
Pitäsiköhän viritellä paisuntasäiliöön pinta-anturi?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tai mitenkäs tuonne mahtuisi joku tontun(ainakin ihan eri mallinen) tms. säiliö, missä on anturi jo valmiina?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja Svc »

Voisi sopiakin. Itsellä kävi mielessä typ44 Audin säiliö. (Audi 100, 84-91)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: 99 GT

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Svc kirjoitti:Siihen T-kappaleeseen voisi jopa väsätä ihan ilmausruuvin.
Eikös tuossa lämmityslaitteen hanassa ole ilmausruuvi? Laitat sen vesiletkun lämppärille niin ettei siihen tule tarpeettoman korkeita kohtia niin kyllä sieltä ilmat ulos. Varsinkin, jos täytät järjestelmän ilmausruuvit auki.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin