Sivu 4/32
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Lähetetty: Ke Kesä 03, 2009 07:14
Kirjoittaja tsaarela
veijostin kirjoitti:tsaarela kirjoitti:Perjantaina pitäisi sitä trailerin kanssa hakemaan.
Jännittääkö?
Kyllähän tuo yli kolmen kuukauden odotuksen jälkeen pakkaa jo vähän jännittämään.
Totuushan on, että ostin käytännössä "sian säkissä", kun ostopäätös perustui myyjän puhelimessa antamaan kuvaukseen ja puoleen tusinaan heikkoresoluutioiseen kuvaan. Suomen pään huolitsija tosin totesi, että se näytti "hyvältä projektilta", kun oli sitä Kotkassa vastaanottanut.
No, perjantainapa tuon näkee, mitä tuli ostettua.
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: Pe Kesä 05, 2009 22:10
Kirjoittaja tsaarela
Sonett on saapunut perille! Kävimme noutamassa sen tänään Pedersörestä. Kunnoltaan vastasi hyvin pitkälti odotuksia. Lisää kuvia ja tarkempaa analyysia lähipäivinä.
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: Pe Kesä 05, 2009 22:17
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen
Hieno
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: La Kesä 06, 2009 09:48
Kirjoittaja habasaab
On tuo sonetti kyllä todella hienon näköinen! Huijaako kuva vai onko auton väri tuollainen? Tipun keltaista odotin ekan sivun perusteella...
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: La Kesä 06, 2009 12:23
Kirjoittaja timotn
Hyvä hyvä, milloin nähtävissä?
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: La Kesä 06, 2009 13:02
Kirjoittaja tsaarela
timotn kirjoitti:Hyvä hyvä, milloin nähtävissä?
Liikenteessä? Riippuu, kuinka paljon jarrut vaatii työtä. Poljin ainakin oli aivan pohjassa.
Väri tuntuu riipuvan valaistuksesta.
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: La Kesä 06, 2009 17:37
Kirjoittaja timotn
tsaarela kirjoitti:timotn kirjoitti:Hyvä hyvä, milloin nähtävissä?
Liikenteessä? Riippuu, kuinka paljon jarrut vaatii työtä. Poljin ainakin oli aivan pohjassa.
Väri tuntuu riipuvan valaistuksesta.
tai livenä tallilla.
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: La Kesä 06, 2009 18:01
Kirjoittaja tsaarela
timotn kirjoitti:tsaarela kirjoitti:timotn kirjoitti:Hyvä hyvä, milloin nähtävissä?
Liikenteessä? Riippuu, kuinka paljon jarrut vaatii työtä. Poljin ainakin oli aivan pohjassa.
Väri tuntuu riipuvan valaistuksesta.
tai livenä tallilla.
Huomenna olen menossa tallille. Voin soitella.
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: Su Kesä 07, 2009 16:13
Kirjoittaja timotn
Olipa näpäkän näköinen projekti, tuskin tuottaa kovin suuria vaikeuksia saattaa tieliikennekuntoon
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: Su Kesä 07, 2009 22:10
Kirjoittaja tsaarela
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: Su Kesä 07, 2009 22:53
Kirjoittaja veijostin
Onnea "uuden" kiesin johdosta!
Eihän tuo niin laajalta projektilta vaikuta.
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: Ma Kesä 08, 2009 07:35
Kirjoittaja Sonett73
Moi ja onnea uudelle Sonetille
Jos pääsylinteri kaipaa uusia tiivisteitä, niin tässäpä linkki mistä niitä löytyy. Samoin kytkimen pääsylinterin kumit löytyy täältä
http://www.jarruosa.fi/
Ari
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: Ma Kesä 08, 2009 09:03
Kirjoittaja tsaarela
Sonett73 kirjoitti:Moi ja onnea uudelle Sonetille
Jos pääsylinteri kaipaa uusia tiivisteitä, niin tässäpä linkki mistä niitä löytyy. Samoin kytkimen pääsylinterin kumit löytyy täältä
http://www.jarruosa.fi/
Ari
Kiitos linkkivinkistä! Pitää pistää tiivisteet tilaukseen. Korjaamokäsikirjassa meinaa, notta kytkimen pääsylinteri pitäisi irrottaa, ennen kuin jarrun pääsylinterin voi irrottaa. Onko noin vai pystyykö sen irrottamaan kytkimen pääsylinterin ollessa paikallaan?
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: Ma Kesä 08, 2009 14:03
Kirjoittaja tsaarela
Sellaista kyssäriä, että vaihdemekanismi on kohtuu jäykkä ja koko keskikonsoli tuntuu liikkuvan kepin matkassa. Onkos siellä vain ruuvit löysällä tahi kadoksissa? Miten nuo verhoilupaneelit kuuluu olla kiinni?
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (nyt täällä)
Lähetetty: Ke Kesä 10, 2009 09:48
Kirjoittaja tsaarela
Eilettäin tuli nykäistyä kuskin penkki irti ja vilkaistua verhoiluiden alle.
Pohjassa on jonkin verran pintaruostetta, mutta tuntuu vielä ihan jämerältä. Lokarin alareuna on sen näköinen, että hitsaushommia on edessä. Mitä muuten tuo pintakäsittely on sisäpuolella, onko ihan vaan maalattu?
Pohja yleensä ottaen on ihan kopsakassa kunnossa. Paitsi tietysti tuo takakontin pohja. Pitäisi ryömiä oikein kunnolla tuonne katsomaan, mitä tarvii tehdä.
Raotin hieman tuota viilutusta kojelaudan takaa. Puuttuvan ilmastoinnin säätökonsolin kohdalla oli tietysti aukko, mutta kojelauta oli lisäksi revennyt laitimmaisen suuttimen ympäriltä. Pitää varmaan talvella kokeilla, josko tuon saisi kuidutettua uudestaan.
Ovien ja luukkujen tiivisteet ovat kohtuu rispaantuneet ja osittain mallia kootut erikoiset. Mahtaako tuontyyppistä tiivistettä saada jostain metritavarana?
Vaimo oli tarkkasilmäisempi kuin minä, kun hän huomasi, että vänkärin puolen sisälokari edestä oli tiessään.
Osa keulapalan kiinnityspulteista näytti myös puuttuvan. No irtipä tuo pitää käyttää joka tapauksessa.
Pohjaan jumiutunut jarrupedaali tuli ylös, kun sen kaksin käsin vedin. Pitää varmaan ensin kokeilla laittaa nestettä ja ilmata ja katsoa tapahtuuko mitään.