Re: 900c Combi Coupe MY89
Lähetetty: Ke Huhti 12, 2023 21:30
Saabbi on herätetty talviunilta töihin, sai nimittäin 34 vuoden kypsässä iässä syntymäpäivälahjaksi vetokoukun. Seuraa kuvamontaasi aiheesta:
Tässä ensin kuivasovitusta ja mallailua. Koukun hain paikalliselta purkaamolta, se on peräisin vuotta uudemmasta 3d ässästä ja ilmeisesti alkuperäinen lisävaruste -kantisesta pistorasiasta päätellen. Auton pohjassa oli koukkuun täysin sopivissa paikoissa valmiit reiät, joista osassa oli kiinni kuvassa koukun yläpuolella näkyvä hinaussilmukka.
Koukku oli yltäpäältä pintaruosteessa, jonka poistamisen jälkeen paljastui reikä paikasta, johon paska oli jäänyt muhimaan. Lisäksi kaikki pultit ja pistorasian teline olivat varsin valmista kamaa nekin. Koukku meni työkaverille hiekkapuhallukseen, vahvistukseen, maalaukseen ja uuden pistorasian asennukseen, jonka lopputulos:
Samainen työkaveri tuli hoitamaan myös asennuksen, minun toimiessa apukäsinä ja työkalujen etsijänä. Asennuspalvelu saapui tyylillä joskin viinalta haisten:
Kun oli ensin saatu puskuriin koloa ja puskurin ja korin väliin tulevat pultit ähellettyä kiinni (puskurin irroitus olisi voinut kannattaa), todettiin että kannattaa kääntää auto toisin päin, jotta päästään hyödyntämään autotallin laattiaa ja tunkkia.
Tässä asetelmassa saatiinkin näppärästi alustan puolen pultit kiinni, minkä jälkeen ihmeteltiin varmaan tunnin verran takavaloja ennen kuin päästiin selville johtojen värikoodeista. Korjausoppaankin etsin käsiini vain todetakseni, että rakennusten sähkökuvien auttava hahmotuskyky ei auta pätkääkään auton vastaavien kanssa. Noh, salapoliisityö kuitenkin kannatti, koska pistorasian kytkennät menivät kerrasta oikein ja toimimattomat jarruvalotkin paikantuivat kärryn ledipolttimoihin.
Seuraavassa kuvassa Saab ensi kertaa kärry perässään, samaan kuvaan tallentui sattumoisin puolet allekirjottaneen autohistoriasta kun kaveri oli ehtinyt saapua visiitille.
Kuva yhdistelmästä takaa rekvisiitalla varustettuna. Kärry on autoa vanhempi, ikää yli 40 vuotta. Esteettisesti yhteensopiva yhdistelmä siis, ja tulee kyllä hienosti perässä. Kevyt paino ja kuormaluokka sopivat nekin kaasarisatkun pirtaan. Rekvisiitta eli vuodesohva muuten lähentelee 50 vuotta, ja tarkennettakoon että se on kuvassa tulossa, ei menossa.
Saab itse heräsi talviunilta jälleen hienosti ja toimii kuin enkeli, mikä ei lakkaa kuskia hämmästyttämästä. Kulutus vaikuttaisi pysyvän kärrynkin kanssa ihan asiallisesti aisoissa, toki kärrykin on pieni. Koukun asennuksen yhteydessä todettiin asentajan kanssa että vaikka kunto on edelleen ikä ja malli huomioonottaen hyvä, alkaa ruostetta pilkottamaan mm. takakontin pohjan saumoista. Kehotinkin asentajaa henkisesti valmistautumaan että saa jossain vaiheessa lisätoimeksiannon aiheen tiimoilta.
Tällaista tähän väliin, laitetaan vielä viimeiseksi tunnelmakuva koukun asennusta edeltävältä illalta, kun kohde oli vielä puhdas. Lunta täällä ei enää noin paljon ole, meni vain pari viikkoa kirjoitusmotivaatiota keräillessä.
Tässä ensin kuivasovitusta ja mallailua. Koukun hain paikalliselta purkaamolta, se on peräisin vuotta uudemmasta 3d ässästä ja ilmeisesti alkuperäinen lisävaruste -kantisesta pistorasiasta päätellen. Auton pohjassa oli koukkuun täysin sopivissa paikoissa valmiit reiät, joista osassa oli kiinni kuvassa koukun yläpuolella näkyvä hinaussilmukka.
Koukku oli yltäpäältä pintaruosteessa, jonka poistamisen jälkeen paljastui reikä paikasta, johon paska oli jäänyt muhimaan. Lisäksi kaikki pultit ja pistorasian teline olivat varsin valmista kamaa nekin. Koukku meni työkaverille hiekkapuhallukseen, vahvistukseen, maalaukseen ja uuden pistorasian asennukseen, jonka lopputulos:
Samainen työkaveri tuli hoitamaan myös asennuksen, minun toimiessa apukäsinä ja työkalujen etsijänä. Asennuspalvelu saapui tyylillä joskin viinalta haisten:
Kun oli ensin saatu puskuriin koloa ja puskurin ja korin väliin tulevat pultit ähellettyä kiinni (puskurin irroitus olisi voinut kannattaa), todettiin että kannattaa kääntää auto toisin päin, jotta päästään hyödyntämään autotallin laattiaa ja tunkkia.
Tässä asetelmassa saatiinkin näppärästi alustan puolen pultit kiinni, minkä jälkeen ihmeteltiin varmaan tunnin verran takavaloja ennen kuin päästiin selville johtojen värikoodeista. Korjausoppaankin etsin käsiini vain todetakseni, että rakennusten sähkökuvien auttava hahmotuskyky ei auta pätkääkään auton vastaavien kanssa. Noh, salapoliisityö kuitenkin kannatti, koska pistorasian kytkennät menivät kerrasta oikein ja toimimattomat jarruvalotkin paikantuivat kärryn ledipolttimoihin.
Seuraavassa kuvassa Saab ensi kertaa kärry perässään, samaan kuvaan tallentui sattumoisin puolet allekirjottaneen autohistoriasta kun kaveri oli ehtinyt saapua visiitille.
Kuva yhdistelmästä takaa rekvisiitalla varustettuna. Kärry on autoa vanhempi, ikää yli 40 vuotta. Esteettisesti yhteensopiva yhdistelmä siis, ja tulee kyllä hienosti perässä. Kevyt paino ja kuormaluokka sopivat nekin kaasarisatkun pirtaan. Rekvisiitta eli vuodesohva muuten lähentelee 50 vuotta, ja tarkennettakoon että se on kuvassa tulossa, ei menossa.
Saab itse heräsi talviunilta jälleen hienosti ja toimii kuin enkeli, mikä ei lakkaa kuskia hämmästyttämästä. Kulutus vaikuttaisi pysyvän kärrynkin kanssa ihan asiallisesti aisoissa, toki kärrykin on pieni. Koukun asennuksen yhteydessä todettiin asentajan kanssa että vaikka kunto on edelleen ikä ja malli huomioonottaen hyvä, alkaa ruostetta pilkottamaan mm. takakontin pohjan saumoista. Kehotinkin asentajaa henkisesti valmistautumaan että saa jossain vaiheessa lisätoimeksiannon aiheen tiimoilta.
Tällaista tähän väliin, laitetaan vielä viimeiseksi tunnelmakuva koukun asennusta edeltävältä illalta, kun kohde oli vielä puhdas. Lunta täällä ei enää noin paljon ole, meni vain pari viikkoa kirjoitusmotivaatiota keräillessä.