9K 2.3 Turbo CSE -94
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
täällä paikallisessa tuning puljussa keltaset konit 591e
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Ilmeisesti se hinta ilman jousia? Eli PFS:ltä toimituskulujen kanssa 595€ ja jos kotopuolesta saat 590€ niin ei kai ole järkevää tilata. Kilpailuta hintoja, niin se ainakin ulkomailla toimii..
- Jyri
- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
#5359 Jyri Koskinen
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Juu hinta on pelkille iskareille. talven aikana koitan hommata nuo konit...suomesta.Koskinen kirjoitti:Ilmeisesti se hinta ilman jousia? Eli PFS:ltä toimituskulujen kanssa 595€ ja jos kotopuolesta saat 590€ niin ei kai ole järkevää tilata. Kilpailuta hintoja, niin se ainakin ulkomailla toimii..
- Jyri
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Mites tuon coolerin asennus onnistui, mitä muutoksia teit? Taitaa olla ihan yleismallinen ns. kiinancooleri. Kiinnostaisi myös tuollaisen hommaaminen kun halpoja tuntuu olevan.
- Jyri
- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
#5359 Jyri Koskinen
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Tonnariinhan mahtuu ilman sen suurempia muokkauksia isompikin (600x300x76) cooleri.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Joo tosiaan tuli tuommoinen 600x300x76 cooleri jo hommattuakin!
Kattellaan lähiaikoina sen asennusta sitten..
- Jyri
Kattellaan lähiaikoina sen asennusta sitten..
- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
#5359 Jyri Koskinen
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 ALUSTA REMPPAA
hiukan vähemmälle jäänyt tämä tonnarin "tuunaaminen", nuo konitkin saavat odottaa kevääseen.
Tänään selvisi tuo pitkään vaivannut ravistaminen ja vetely, joka ei täysin korjaantunut tuolla etualatukivarsien takapuslien vaihdolla..roimasti väheni kyllä. Eli viikon aikana ollut voimakasta rohinaa edestä (pyöränlaakeri), tänään rupesin purkamaan ja vaihtamaan laakeria ja kun tunkkasin keulan ylös ja koitin kuskin etupyörää niin klappia oli jarrulevyn reunasta katottuna vajaa 10mm ja ihan mielenkiinnosta kiristin napamutteria 10-15 kierrosta
,pyörännavan lisäksi vaihdoin alapallot ja powerflexit vakaajan päihin, hantin puolella olikin alapallon kolme mutteria kierretty käsin..ei ihme jos kolisi, nyt menee kuitenkin kuin luotijuna (yhtä vakaasti ja yhtä lujaa
) ![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Tänään selvisi tuo pitkään vaivannut ravistaminen ja vetely, joka ei täysin korjaantunut tuolla etualatukivarsien takapuslien vaihdolla..roimasti väheni kyllä. Eli viikon aikana ollut voimakasta rohinaa edestä (pyöränlaakeri), tänään rupesin purkamaan ja vaihtamaan laakeria ja kun tunkkasin keulan ylös ja koitin kuskin etupyörää niin klappia oli jarrulevyn reunasta katottuna vajaa 10mm ja ihan mielenkiinnosta kiristin napamutteria 10-15 kierrosta
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
joulun jälkeen aloittelin pakosarjan värkkäilyä.
tossa pari kuvaa:
http://kuvablogi.com/nayta/3389124/
http://kuvablogi.com/nayta/3389125/
..ja konit on tilattu, saapunee parin viikon sisällä.
tossa pari kuvaa:
http://kuvablogi.com/nayta/3389124/
http://kuvablogi.com/nayta/3389125/
..ja konit on tilattu, saapunee parin viikon sisällä.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -PAKOSARJAN TEKOA-
pakosarjaa tehty ja on jo aika hyvässä mallissa
http://kuvablogi.com/nayta/3393345/
http://kuvablogi.com/nayta/3393347/
http://kuvablogi.com/nayta/3393348/
http://kuvablogi.com/nayta/3393349/
http://kuvablogi.com/nayta/3393350/
seuraavaksi koesovitus jonka jälkeen tehdään tarvittavat muutokset (tuosta turbon laipasta lähtee nuo putkenpätkät pois ja laippa liitetään suoraan kollektoriin). Sarja menee näillä näkymin hitsarille, eli en ala täytelangalla hitsaamaan..saa ammattilainen vetää tigillä.
Tänään tilasin tuuman leveetä thermoteccia 15m ja pullon pakosarja pinnoitetta (kokeilumielessä)
Lisäksi tuo boksimodaus jää toistaiseksi tekemättä, olen kaupoilla Perfect power SMT-6 purkista, kokeillaan ensin tuolla.
http://kuvablogi.com/nayta/3393345/
http://kuvablogi.com/nayta/3393347/
http://kuvablogi.com/nayta/3393348/
http://kuvablogi.com/nayta/3393349/
http://kuvablogi.com/nayta/3393350/
seuraavaksi koesovitus jonka jälkeen tehdään tarvittavat muutokset (tuosta turbon laipasta lähtee nuo putkenpätkät pois ja laippa liitetään suoraan kollektoriin). Sarja menee näillä näkymin hitsarille, eli en ala täytelangalla hitsaamaan..saa ammattilainen vetää tigillä.
Tänään tilasin tuuman leveetä thermoteccia 15m ja pullon pakosarja pinnoitetta (kokeilumielessä)
Lisäksi tuo boksimodaus jää toistaiseksi tekemättä, olen kaupoilla Perfect power SMT-6 purkista, kokeillaan ensin tuolla.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -PAKOSARJAN TEKOA-
Tuleepas alhaalle toi ahdin, onko minkäverran korkeuseroa öljynpaluulla ahtimessa ja lohkossa, kun ottaa koneen eteenpäin kallistuksen paikallaan huomioon?
Ihan hyvältä putkien sovittelulta näyttää![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ihan hyvältä putkien sovittelulta näyttää
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -PAKOSARJAN TEKOA-
juu hieman alas tuo tuleeColtti kirjoitti:Tuleepas alhaalle toi ahdin, onko minkäverran korkeuseroa öljynpaluulla ahtimessa ja lohkossa, kun ottaa koneen eteenpäin kallistuksen paikallaan huomioon?
Ihan hyvältä putkien sovittelulta näyttää
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
korkeuseroa on n.5-7cm ahtimesta, sen vuoksi otan nuo lyhyet pätkät pois tuosta turbon laipasta.
hieman osapäivitystä, eilen hain konit, pakosarjapinnoitetta ja thermotecciä, vielä odotellaan matkalla olevaa SMT-6 purkkia, läppärikin tuolle jo hommattuna (kaverilta löytyy myyntiin parikymmentä läppäriä jos jotain kiinnostaa).
Myös mietinnässä on kesäksi jarrujen parannuksia (uritetut levyt, teräspunos letkut ja satuloiden fiksaus)
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -PAKOSARJAN TEKOA-
hieman jäissä tonnarin ehostus..ainut paikka missä tällähetkellä autohommia voin tehä on taivasalla rivarin parkkiksella
sen verran kuitenkin sormet aina syhyää että vaihdekepin kirvotin ja sorvasin POMmista vaihdevälin lyhentimen.
Kyllä se tästä taas ku ilmat lämpee ni viittii ulkona tehdä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kyllä se tästä taas ku ilmat lämpee ni viittii ulkona tehdä.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
http://kuvablogi.com/nayta/3440917/
tollasen tein..korotusrenkaalla korkeutta 31mm. lisäksi sorvasin POMmista uuden helan tonne köpin alapäähän.
muutokset: kepin liikerata muuttui n.10cm-->5cm ja kaikki tyhjä tuli pois..vielä kun nupin tekis.
http://kuvablogi.com/nayta/3440918/ lisäksi tollanen on hankittuna.
tollasen tein..korotusrenkaalla korkeutta 31mm. lisäksi sorvasin POMmista uuden helan tonne köpin alapäähän.
muutokset: kepin liikerata muuttui n.10cm-->5cm ja kaikki tyhjä tuli pois..vielä kun nupin tekis.
http://kuvablogi.com/nayta/3440918/ lisäksi tollanen on hankittuna.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Miksi Etapp? Trionicin salat on kaikkien tiedossa ja voisit virittää suoraan moottorinohjausta ilman tuollaisia piggyback-ranetuksia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
miten tuota trionicia säädellään???Jope kirjoitti:Miksi Etapp? Trionicin salat on kaikkien tiedossa ja voisit virittää suoraan moottorinohjausta ilman tuollaisia piggyback-ranetuksia.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-