9K 2.3 Turbo CSE -94

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

täällä paikallisessa tuning puljussa keltaset konit 591e
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Ilmeisesti se hinta ilman jousia? Eli PFS:ltä toimituskulujen kanssa 595€ ja jos kotopuolesta saat 590€ niin ei kai ole järkevää tilata. Kilpailuta hintoja, niin se ainakin ulkomailla toimii..

- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Koskinen kirjoitti:Ilmeisesti se hinta ilman jousia? Eli PFS:ltä toimituskulujen kanssa 595€ ja jos kotopuolesta saat 590€ niin ei kai ole järkevää tilata. Kilpailuta hintoja, niin se ainakin ulkomailla toimii..

- Jyri
Juu hinta on pelkille iskareille. talven aikana koitan hommata nuo konit...suomesta.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Mites tuon coolerin asennus onnistui, mitä muutoksia teit? Taitaa olla ihan yleismallinen ns. kiinancooleri. Kiinnostaisi myös tuollaisen hommaaminen kun halpoja tuntuu olevan.

- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Tonnariinhan mahtuu ilman sen suurempia muokkauksia isompikin (600x300x76) cooleri.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Joo tosiaan tuli tuommoinen 600x300x76 cooleri jo hommattuakin!

Kattellaan lähiaikoina sen asennusta sitten..

- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 ALUSTA REMPPAA

Viesti Kirjoittaja exclusive »

hiukan vähemmälle jäänyt tämä tonnarin "tuunaaminen", nuo konitkin saavat odottaa kevääseen.

Tänään selvisi tuo pitkään vaivannut ravistaminen ja vetely, joka ei täysin korjaantunut tuolla etualatukivarsien takapuslien vaihdolla..roimasti väheni kyllä. Eli viikon aikana ollut voimakasta rohinaa edestä (pyöränlaakeri), tänään rupesin purkamaan ja vaihtamaan laakeria ja kun tunkkasin keulan ylös ja koitin kuskin etupyörää niin klappia oli jarrulevyn reunasta katottuna vajaa 10mm ja ihan mielenkiinnosta kiristin napamutteria 10-15 kierrosta :) 8O ,pyörännavan lisäksi vaihdoin alapallot ja powerflexit vakaajan päihin, hantin puolella olikin alapallon kolme mutteria kierretty käsin..ei ihme jos kolisi, nyt menee kuitenkin kuin luotijuna (yhtä vakaasti ja yhtä lujaa :D ) :saab:
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

joulun jälkeen aloittelin pakosarjan värkkäilyä.

tossa pari kuvaa:
http://kuvablogi.com/nayta/3389124/
http://kuvablogi.com/nayta/3389125/

..ja konit on tilattu, saapunee parin viikon sisällä.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -PAKOSARJAN TEKOA-

Viesti Kirjoittaja exclusive »

pakosarjaa tehty ja on jo aika hyvässä mallissa

http://kuvablogi.com/nayta/3393345/
http://kuvablogi.com/nayta/3393347/
http://kuvablogi.com/nayta/3393348/
http://kuvablogi.com/nayta/3393349/
http://kuvablogi.com/nayta/3393350/

seuraavaksi koesovitus jonka jälkeen tehdään tarvittavat muutokset (tuosta turbon laipasta lähtee nuo putkenpätkät pois ja laippa liitetään suoraan kollektoriin). Sarja menee näillä näkymin hitsarille, eli en ala täytelangalla hitsaamaan..saa ammattilainen vetää tigillä.

Tänään tilasin tuuman leveetä thermoteccia 15m ja pullon pakosarja pinnoitetta (kokeilumielessä)

Lisäksi tuo boksimodaus jää toistaiseksi tekemättä, olen kaupoilla Perfect power SMT-6 purkista, kokeillaan ensin tuolla.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -PAKOSARJAN TEKOA-

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tuleepas alhaalle toi ahdin, onko minkäverran korkeuseroa öljynpaluulla ahtimessa ja lohkossa, kun ottaa koneen eteenpäin kallistuksen paikallaan huomioon?

Ihan hyvältä putkien sovittelulta näyttää :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -PAKOSARJAN TEKOA-

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Coltti kirjoitti:Tuleepas alhaalle toi ahdin, onko minkäverran korkeuseroa öljynpaluulla ahtimessa ja lohkossa, kun ottaa koneen eteenpäin kallistuksen paikallaan huomioon?

Ihan hyvältä putkien sovittelulta näyttää :)
juu hieman alas tuo tulee :) noh, katsotaan miten pelittää.
korkeuseroa on n.5-7cm ahtimesta, sen vuoksi otan nuo lyhyet pätkät pois tuosta turbon laipasta.

hieman osapäivitystä, eilen hain konit, pakosarjapinnoitetta ja thermotecciä, vielä odotellaan matkalla olevaa SMT-6 purkkia, läppärikin tuolle jo hommattuna (kaverilta löytyy myyntiin parikymmentä läppäriä jos jotain kiinnostaa).

Myös mietinnässä on kesäksi jarrujen parannuksia (uritetut levyt, teräspunos letkut ja satuloiden fiksaus)
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 -PAKOSARJAN TEKOA-

Viesti Kirjoittaja exclusive »

hieman jäissä tonnarin ehostus..ainut paikka missä tällähetkellä autohommia voin tehä on taivasalla rivarin parkkiksella :) sen verran kuitenkin sormet aina syhyää että vaihdekepin kirvotin ja sorvasin POMmista vaihdevälin lyhentimen.

Kyllä se tästä taas ku ilmat lämpee ni viittii ulkona tehdä.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

http://kuvablogi.com/nayta/3440917/
tollasen tein..korotusrenkaalla korkeutta 31mm. lisäksi sorvasin POMmista uuden helan tonne köpin alapäähän.
muutokset: kepin liikerata muuttui n.10cm-->5cm ja kaikki tyhjä tuli pois..vielä kun nupin tekis.

http://kuvablogi.com/nayta/3440918/ lisäksi tollanen on hankittuna.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja Jope »

Miksi Etapp? Trionicin salat on kaikkien tiedossa ja voisit virittää suoraan moottorinohjausta ilman tuollaisia piggyback-ranetuksia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Jope kirjoitti:Miksi Etapp? Trionicin salat on kaikkien tiedossa ja voisit virittää suoraan moottorinohjausta ilman tuollaisia piggyback-ranetuksia.
miten tuota trionicia säädellään??? :oops: :roll:
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Vastaa Viestiin