Spekulointia: Mitä enemmän saadaan sylinteriin ängettyä ilma-polttoaineseosta, sitä enemmän saadaan potkua männän palauttamiseen alakuolokohtaan

Sillä ei liene väliä tuleeko osa polttoaineesta imusarjan kautta ilman mukana, kunhan ei puristuspaineesta syty. Jos siis ahtopaine vaikka 0,5 bar, ei tehonlisäys ole paras mahdollinen jos bensanpaine vakio. Mitä nyt oikein ymmärsin tuon sabani paineensäädintä (regulaattoriksikin nimitetty), se toimii siten että tyhjäkäynnillä jousikuormitteiseen kalvoon vaikuttaa alipaine, joka siis pienentää jousikuormaa täten laskien polttoainejärjestelmän painetta. Kun kaasuläppä aukeaa niin alipaine ei vaikuta jouseen/kalvoon, ja polttoaineen paine nousee maksimiin regulaattorin ollessa ääriasennossa. Siis kun ahtopaine (omassa yksilössäni) tulee myös regulaattoriin, ei bensapaine pääse nousemaan kun jousi/kalvo on jo ääriasennossa. Eli siis jos tungen imusarjaan palavaa nestettä (tässä tapauksessa e85, jolla hyvä nakutuksenkesto korkean oktaanilukunsa (n.106) johdosta), ahtoilman paineen nousuvaiheessa niin uskoisin että tuolla voisi olla tehoa nostava vaikutus

Oomi kertaa käämi, pimeänä koko lääni

Tokihan voin laittaa isommat suuttimet, sellaiset kai löytyy tuosta tonnaristani t16? Ja säädettävän bensasäätimen moposportista vaikka. Mutta oispa ainakin erikoisempi ratkaisu
