Saab 9000 CD Turbo MY89
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Ei mulla tähän projektiin hirveesti nyt kommentoitavaa ole, mutta jotain olet muillekkin tehnyt, koska itse inspiroiduin hakemaan pöntöllisen Tikkurilan Temaduria ja ajattelin maalata joululomalla avosta pohjan, taka-akselin, apurungon ja pyöräkotelot
Maalivalintaan en muuten ota kantaa, mutta on ruosteenestopigmentoitua ja voi sutia suoraan metalliin ilman pohjamaalausta. Sopii siis vähä laiskemmallekki...
Maalivalintaan en muuten ota kantaa, mutta on ruosteenestopigmentoitua ja voi sutia suoraan metalliin ilman pohjamaalausta. Sopii siis vähä laiskemmallekki...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
temaduril maalattin mun peräkärrykin.
siis pintaväri ja hyvä tuli.
siis pintaväri ja hyvä tuli.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Hienoa jälkeä!
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Valmistuukos tämä jo tonnaritapaamiseen 2015?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
009baas: kiitos kiitos
Rattivaihde: Ei varmasti
Rattivaihde: Ei varmasti
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Kaverin tonnari kaipasi uutta raidetangonpäätä joten poikettiin tallilla se vaihtamassa. Samalla kun oli aikaa ja apuvoimaa, potkittiin tästä autosta vihdoin tuulilasi irti asti. Odotusarvon mukaisesti löytyi vähän tekemistä, ei kuitenkaan yllättänyt negatiivisesti määrällään, jos ei positiivisestikaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
On se kiva, että projektiautossa on kattoluukku. Teki mieli touhuta, mutten jaksanut lähteä tallille, joten otin kattopahvin lattialle ylösalaisin, istahdin kattoluukun reikään ja hinkkasin karhunkielipintaisella hankaussienellä vaahtomuovit irti. Pahvihan on kattoluukun kohdalta sivuista melko kapea ja halusikin lähteä siitä taittumaan ikävästi, joten seuraavaksi käänsin sen ympäri, tuin muotoonsa ja laminoin lasikuitua noille kohdin mistä se halusi taittua. Hartsi kun oli kovetteen kanssa sekoitettu ja sitä jäi pieni tippa, niin sipaisin siitä vielä pariin pieneen halkeamaan mitä pahvissa oli, josko vähän tukisi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Taisin jo jossain muualla mainitakin, mutta liimavalinnakseni osui 3M:n 08080 -sprayverhoiluliima. Joko minä en osaa tai tuo tökötti ei ole parasta ikinä, mutta ihan kokonaan kangas ei kerralla ottanut kiinni. Onneksi sentään jäi irti nimenomaan reunoilta parilta kohtaa, joten tilanne oli helppo korjata. Myös mainitun kuituvahvistuksen "alle" tuli tökittyä lisää hartsia, kun pahvi itsessään uhkasi alkaa repeämään. Nyt toivottavasti kestää.
Itse kattoverhoilu näyttää tällä hetkellä tuolta:
Myös kattoluukun kaihdin sai jo uuden kankaan päällensä.
Itse kattoverhoilu näyttää tällä hetkellä tuolta:
Myös kattoluukun kaihdin sai jo uuden kankaan päällensä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Poikkesin tallilla rapsuttelemassa ja hieromassa apparinpuolen runkoaisaa. Löysin taas lite Saab rost - paikasta, josta sitä todennäköisesti ei kovin helpolla huomaa, vaikka sinänsä ei ole edes kauhean kaivamisen takana, eli iskaripoteron ja ulkolokarin välistä:
Hitsilöin siihen (ruman) paikan, kaivoin esille liuotinpesuaineen ja rupesin kaapimaan kuria irti:
Sitten olikin aika aloittaa telttailu (no, tuossa on telttailtu jo hetki):
Wanha tuttu Spies Hecker 4085 (light grey):
Joo, en jaksanut rapsutella kaikkea tervettä maalia pois, se ei uuden maalin alla haittaa. Kaikki vähänkin kuplivat, irronneet ja rumat kohdat tietenkin harjasin/putsasin/paikkasin, eli epätervettä en alle jätä. Pari kohtaa jäi epähuomiossa väliin, niiden ja muun konehuoneen osalta jatkunee huomenna.
Hitsilöin siihen (ruman) paikan, kaivoin esille liuotinpesuaineen ja rupesin kaapimaan kuria irti:
Sitten olikin aika aloittaa telttailu (no, tuossa on telttailtu jo hetki):
Wanha tuttu Spies Hecker 4085 (light grey):
Joo, en jaksanut rapsutella kaikkea tervettä maalia pois, se ei uuden maalin alla haittaa. Kaikki vähänkin kuplivat, irronneet ja rumat kohdat tietenkin harjasin/putsasin/paikkasin, eli epätervettä en alle jätä. Pari kohtaa jäi epähuomiossa väliin, niiden ja muun konehuoneen osalta jatkunee huomenna.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Poikkesin tänäänkin pikaisesti (reilun 8h edestä) tallilla. Kuskin puolelta löytyi lähes samanlainen reikä, mitä nyt karvan isompi. Hitsasin siihen paikan ja hieroin lopun konehuoneen puhtaaksi ja suihkin lisää pohjamaalia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Tuo pohjamaali on pätevää, mutta ei järin kaunista, joten suhailin tänäänkin tallille ja suihkin päälle rodoniitinpunaista:
Tehdashan ei alunperin ole maalannut mm. runkoaisojen ulkopuolia, kun eivät ne auton kasassa ollessa mihinkään näy. Tämä tosin ei mulle käy, joten niihinkin päätyi väriä. Pyöränkotelot näyttää siis suunnilleen tältä:
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...
Tehdashan ei alunperin ole maalannut mm. runkoaisojen ulkopuolia, kun eivät ne auton kasassa ollessa mihinkään näy. Tämä tosin ei mulle käy, joten niihinkin päätyi väriä. Pyöränkotelot näyttää siis suunnilleen tältä:
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Hyvältä näyttää!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Kelpaa potkuissa ihastella, kun pyöräkotelossa on kiiltävämpi maalipinta kuin auton ulkopelleissä
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Äläpäs sano! Kyllä mä ehdin nuo vielä mataksi temuamaan ennenkö tällä potkuihin asti pääsee...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CD Turbo MY89
Raahasin palikoita tallille samalla, kun oli aikomus ropata Herramieskruiseria. Kun välissä oli aikaa, otin pienen, mutta merkittävän askeleen. Prässäsin etualatukivarsiin etupuslat paikoilleen ja ruuvasin alapallot kiinni.
Ai perkule että voi kuuden ruuvin ruuvaamisesta tulla hyvä mieli . Koskahan tähän on viimeksi tullut laitettua kiinnipäin jotain muuta kuin takapyörät tallissa siirtelyä varten - siitä nimittäin on kotva aikaa.
Ai perkule että voi kuuden ruuvin ruuvaamisesta tulla hyvä mieli . Koskahan tähän on viimeksi tullut laitettua kiinnipäin jotain muuta kuin takapyörät tallissa siirtelyä varten - siitä nimittäin on kotva aikaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla