Ensiauto 900R -96
Re: Ensiauto 900R -96
Taas kuuluu uutta tältä saralta , keskiviikkona tuli haettua ahdin Professional Motorssilta Virtalan Riston hoivasta ... Föönihän on t25 josta on tullut sekasikiö käsittelyssä
Torstaina tulikin naitettua ahdin moottoriin .. kyseinen b234r löysi myös paikkansa keulilta
Moottori muuten perus b234r mutta kantta hieman muokkailtu ja paikoillaan t7 tasapainoakselit keveyden takia . Ei uskaltanut olla laittamatta pikkuketjua koska "isot mailin pojat" sanoivat että b234r ilman pikkuketjua ravistaa/tärisee hirveästi . Mutta t7 tasapainoakseleilla ei ole mitään tärinöitä . Ensimmäiset savutkin tuli otettua samana iltana ilman mitään ongelmia . Auton ollessa rullaava tuli laitettua "clämppi" paikoilleen ja rakennettua autoon hydraulikäyttöinen kytkin . Osat tuli otettua omasta purku kolkista . Ei ihan mikään heittämällä paikoilleen uusia reikiä piti porailla polkimen kiinnitykseen yms. Mutta hyvä siitä tuli ainakin pienen testiajon jälkeen .. Pirteältä tuntui laite vaikka onkin vielä orkkis softa ja sisäänajossa kun kaikki koneen osat ovat uutta . Tässä nyt odotellaan että kaveri saa värkättyä softan tähän.
Paikoilleen tuli myös laitettua titaani kojelauta , tarvittavat mittarit ; ahtopaine ja laajakaista lambda .
Eilen tuli toisen vapaapäivän kunniaksi laiteltua putkisto loppuun ja rakenneltua tupla ulostulot ..
Välillä tämä projekti näytti jo tuhoon tuomitulta deadlinen suhteen .. Mutta kerettiinhän sitä 20 päivää vielä jäljellä .. Onhan kaikkea pientä vielä jäljellä kuten softaus , puskurin verkottaminen ja keulan kasaaminen .. Mutta kyllä sitä keretään
Torstaina tulikin naitettua ahdin moottoriin .. kyseinen b234r löysi myös paikkansa keulilta
Moottori muuten perus b234r mutta kantta hieman muokkailtu ja paikoillaan t7 tasapainoakselit keveyden takia . Ei uskaltanut olla laittamatta pikkuketjua koska "isot mailin pojat" sanoivat että b234r ilman pikkuketjua ravistaa/tärisee hirveästi . Mutta t7 tasapainoakseleilla ei ole mitään tärinöitä . Ensimmäiset savutkin tuli otettua samana iltana ilman mitään ongelmia . Auton ollessa rullaava tuli laitettua "clämppi" paikoilleen ja rakennettua autoon hydraulikäyttöinen kytkin . Osat tuli otettua omasta purku kolkista . Ei ihan mikään heittämällä paikoilleen uusia reikiä piti porailla polkimen kiinnitykseen yms. Mutta hyvä siitä tuli ainakin pienen testiajon jälkeen .. Pirteältä tuntui laite vaikka onkin vielä orkkis softa ja sisäänajossa kun kaikki koneen osat ovat uutta . Tässä nyt odotellaan että kaveri saa värkättyä softan tähän.
Paikoilleen tuli myös laitettua titaani kojelauta , tarvittavat mittarit ; ahtopaine ja laajakaista lambda .
Eilen tuli toisen vapaapäivän kunniaksi laiteltua putkisto loppuun ja rakenneltua tupla ulostulot ..
Välillä tämä projekti näytti jo tuhoon tuomitulta deadlinen suhteen .. Mutta kerettiinhän sitä 20 päivää vielä jäljellä .. Onhan kaikkea pientä vielä jäljellä kuten softaus , puskurin verkottaminen ja keulan kasaaminen .. Mutta kyllä sitä keretään
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Re: Ensiauto 900R -96
Kiitoksia Kunhan saa sen maskin valmiiks niin kuvaa tulee.. Millos Laurille tuplaputkeeLapasorsa kirjoitti:Komeaa jälkeä kyllä
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Re: Ensiauto 900R -96
Kyllähän tolla kelpaa. Katot vain, ettei ajokortti ole kovin lyhytaikainen kokemus
Onko toi tuplaputkisto tehty haarakohdasta taaksepäin symmetrisenä vai ihan vain "sivuhaara" heti akselin ylityksen jälkeen? Ja kuva komistais
Onko toi tuplaputkisto tehty haarakohdasta taaksepäin symmetrisenä vai ihan vain "sivuhaara" heti akselin ylityksen jälkeen? Ja kuva komistais
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ensiauto 900R -96
Ihan tehty sivuhaara mutta putkeen tehty laippa joka ohjaaa pakokaaasuja molempiin ulostuloihin .... Täytyyy ottaa kuvaa kun käyn taas rakentelemassa ..JP_Vette kirjoitti:Kyllähän tolla kelpaa. Katot vain, ettei ajokortti ole kovin lyhytaikainen kokemus
Onko toi tuplaputkisto tehty haarakohdasta taaksepäin symmetrisenä vai ihan vain "sivuhaara" heti akselin ylityksen jälkeen? Ja kuva komistais
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Re: Ensiauto 900R -96
Helevetin hyvännäköstä kaikin puolin. Olispa ollut itelläkin tollaset lähtökohdat aloittaa saabismi..
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: Ensiauto 900R -96
Olishan se tuplarööri ihan jeba. Täytyy nyt katsoo mitä sitä keksii. Kuhan tuo rokkirojekti valmistuu, niin sitten katsotaan seuraava investointi
Saab 9-3 SS Aero -04
Re: Ensiauto 900R -96
Nyt alkaa olemaan jo viimeiset pienetkin hommat tehtynä .. Keula verkotettu ja maski saatu rakennettua loppuun , kolkin pohjamuovit ja pyöränkoteloiden muovit paikoillaan , alumiininen pohjapanssari muotoiltu 3" dp varten uudelleen .. Sumareiksi piiloon tuli kaverilta joskus saadut projektori sumarit
Tässä niille jotka ovat halunneet kuvia diy tuplaputkistosta ...
Isän entisessä og kolkissa oli samaan malliin tehty putkisto . Ulostuloina 3" black chromet
Tässä niille jotka ovat halunneet kuvia diy tuplaputkistosta ...
Isän entisessä og kolkissa oli samaan malliin tehty putkisto . Ulostuloina 3" black chromet
Viimeksi muokannut zuustto, Su Touko 19, 2013 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Re: Ensiauto 900R -96
On se vaan komia Toi lentokonelogo on hyvä idea
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: Ensiauto 900R -96
Kaunis on ! Näin og-miehenäkin on myönnettävä, että tämä look istuu tuohon kikottimeen aivan loistavasti, erittäin tasapainoisesti rakennettu, mikään ei ammu yli tai häiritse silmää. Upea auto
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ensiauto 900R -96
Kyllä ne nuo hirssin vanteet on vaan niin omiaan tuohon. Itsekkin kun saisi omaan iin samanlaiset
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Re: Ensiauto 900R -96
Joo kyllähän sitä pitää juuria kunnioittaaJusbe kirjoitti:On se vaan komia Toi lentokonelogo on hyvä idea
Kiitoksia yritettykin tehdä hillitty mutta joukosta erottuva menopeli..IC1970 kirjoitti:Kaunis on ! Näin og-miehenäkin on myönnettävä, että tämä look istuu tuohon kikottimeen aivan loistavasti, erittäin tasapainoisesti rakennettu, mikään ei ammu yli tai häiritse silmää. Upea auto
93TJb kirjoitti:Kyllä ne nuo hirssin vanteet on vaan niin omiaan tuohon. Itsekkin kun saisi omaan iin samanlaiset
Ei vaan enäää saa mitään hirschin vanteita (hirschin varastossa ei ole yhtään sarjaa mitään vannetta) ja hirsch lopettaa tuotantonsa ..
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Re: Ensiauto 900R -96
Mitähän tuohon nyt sanois. Riittääköhän
Ja kiitti putken kuvasta. Sai ideoita ensi talveksi. Tai ainakin visioita...
Ja kiitti putken kuvasta. Sai ideoita ensi talveksi. Tai ainakin visioita...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ensiauto 900R -96
Joo eiköhän Hirsch ole lopettelemassa Saab hommat, mutta trollin analta pitäis vielä löytyä hirschin kamaa.zuustto kirjoitti: Ei vaan enäää saa mitään hirschin vanteita (hirschin varastossa ei ole yhtään sarjaa mitään vannetta) ja hirsch lopettaa tuotantonsa ..
http://www.anabil.se/verkstad-reservdel ... heels.aspx
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Ensiauto 900R -96
Millos tuot tän potkuihin näytille?
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12