Trionic käy ja kukkuu, käyntiin asti saamisessa meni asentoanturin telineen tekoa lukuun ottamatta noin 20tuntia?
Homman aloitin vanhan johtosarjan ja antureiden purkamisella, tämän jälkeen mallailin tonnarin johtosarjaa paikoilleen ja sen läpiviennin toteutin oikeanpuolen rattiakselin tulpan kautta:
Johtosarja siis tällä tyylillä yltti ilman jatkamista, tyhjäkäyntiventtiilin piuhaa lukuunottamatta ja ecu on samassa paikassa kuin ennenkin, apparin jalkotilan sivussa.
Sitten siirryttiin väri väriin ja loput saman ruuvin alle vaiheeseen eli yhdistämään satkun ja tonnarin johtosarjat, suurin osa piuhoistahan kytketään käytännössä pää ja bensapumpun releen piuhoihin.
Näin lyhyesti tehdyt kytkennät:
-Ecun jatkuva virta> virtablokkiin apparin lokasuojassa.
-Suuttimille ja tyhjäkäyntiventtiilille sytytysvirta> pääreleen 87 navasta.
-Di kasetin päävirta> tälle tein erillisen releen 2.5 neliön johdotuksella, tätä relettä ohjataan vanhalle sytytyspuolalle menevällä +johdolla.
-Ecun herätevirta> tulee edellä mainitun releen 87 navasta.
-Lamdan esilämmitys> bensapumpun 87b navasta.
-Pääreleen -ohjaus> harmaasta liittimestä kelta/valkoinen piuha.
-Bensapumpun releen uusi -ohjaus, oli myös violetti johto ja löytyi tonnarin H-70 harmaasta liittimestä> bensapumpun releen 85 napaan.
-Bensapumpun releen +ohjaus oli haaroitettu lucaksen johtosarjan suuttimien ja tyhjäkäyntiventtiiliin virtapiuhasta, tähän otin sytytysvirran kojelaudan sisältä yhdestä ylimääräisestä liittimestä.
-Nopeustieto trionicille> kojelaudan sisältä vanhalle eculle menevästä liittimestä (vihreä johto). Tätä ei saatu toimimaan täysin oikein, ecu ei ymmärrä vanhan mittariston nopeus-signaalia.
-Mankkuvenan ohjaus> H-70 liittimestä signaali ja pääreleen 87b navasta virta. (T7 mankku siis kyseessä)
-Map anturin piuhat tulevat myös harmaasta liittimestä ja nämä menevät suoraan johtosarjan läpiviennistä, anturi on kiinni tulipellissä.
Tässähän nämä taisivat ollakkin kaikki, joten siirrytään eteenpäin eli trionicin triggaus kohta on muistaakseni 117astetta ennen ykk (yläkuolokohtaa), eli kampiakseli vauhtipyörän ajoitusmerkin ensimmäiseen viivaan (ykk) ja triggeripyörä 20 reikäväliä yli anturista. Tällöin ollaan melko lähellä oikeaa ajoitusta.
Ohjaustehostimen yhtä paineputkea joutui hieman runnomaan ja taivuttamaan alaspäin, koska triggeripyörä otti kiinni siihen kun vedätti vähän liian rajusti
Kaasuläppä on peräisin tonnarista, tässä ei tavinnut kuin vaihtaa kaasuvaijerin kiinnitys kaasuläpässä 180astetta toisinpäin ja pieni hienosäätö läpän rajoittimeen.
Nyt siis asentoanturi näyttää oikeaa lukemaa ja turhat bypassin liitännät lähtivät pois.
Mankkuvena on orggistelineessä
Tyhjäkäyntiventtiilin sai ng 900 peräisin olevilla, jatketuilla letkuilla myös orggispaikkaan:
Imuilman lämpötila anturille hitsattiin 10mm mutteri ahtoputkeen:
Auto kuitenkin toimii tällä hetkellä moitteetta, tankissa on viinaa ja softa väännettiin og kolkin stage 1 e85 pohjasta.
Paineita joutui pudottamaan,hieman eli noin kiloon, tämän jälkeen 4500rpm>0.9bar ja 5500rpm>0.8bar ahtopyynneillä.
Liikkuhan tuo aika kivasti jo noilla paineilla. mutta jos viikonloppuna kerkeää niin vaihdan B212 kannen/imusarjan ja 630 dekat, niin pääsee nostamaan hieman ahtoja
Täytyy ottaa vähän veto videoita, kunhan nuo edellämainitut hilut saan vaihdettua.
Palataan asiaan..