Saab Suomesta, 900c-89
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Vaihdelaatikon öljyt vaihdettu. Voisi sanoa, että jo oli aikakin. Se mitä loodassa oli, oli ulos tullessaan enemmän rasvaa kuin öljyä. Kotimatkalla ei ollut ongelmia laatikon kanssa, ihmetellään. Seuraavalla kerralla pajalla katsotaan, mitä vaihdevivusto on syönyt ja säädetään palikat kohdilleen, jos antaa aihetta. Tehdään nämä helpot hommat ensin ja mietitään sitten, pitääkö laatikkoon kajota toden teolla.
Pohjaanlyöntikumi on nyt kiinni niin että pysyy ja taka-akseli on tarkistettu. Tukivarret ovat oikein hyvässä kunnossa ja hitsaukset paikoillaan, akseli itsessään on asentajankin mielestä aika ruman näköinen, no, eihän sitä käy kiistäminen, mutta mitään hätää ei ole toistaiseksi.
Auto muuttui uudet kesärenkaat vs. 13 vuotta vanhat talvirenkaat, ihan eri autoksi. Pois hävisi lievä vaeltelu, ylimääräiset värinät ja meteli. Nyt mennään pehmeästi, vakaasti ja värinöittä. Täytyy sanoa, että on kumeissa eroa, huh huh.
Lämmitysöljyä toi auto pihaan = rahat on loppu. Odotamme siis kelien lämpenemistä ja sitten alkaa Saabin kauneusvirheiden poisto virhe kerrallaan. Mahdollisesti parin viikon päästä pystyn viemään auton näytille hitsarille, neuvotellaan ovien korjauksesta. Tämä ja ensi viikko menee matalalentoa, ehkä sitten pääsen laskeutumaan.
Pohjaanlyöntikumi on nyt kiinni niin että pysyy ja taka-akseli on tarkistettu. Tukivarret ovat oikein hyvässä kunnossa ja hitsaukset paikoillaan, akseli itsessään on asentajankin mielestä aika ruman näköinen, no, eihän sitä käy kiistäminen, mutta mitään hätää ei ole toistaiseksi.
Auto muuttui uudet kesärenkaat vs. 13 vuotta vanhat talvirenkaat, ihan eri autoksi. Pois hävisi lievä vaeltelu, ylimääräiset värinät ja meteli. Nyt mennään pehmeästi, vakaasti ja värinöittä. Täytyy sanoa, että on kumeissa eroa, huh huh.
Lämmitysöljyä toi auto pihaan = rahat on loppu. Odotamme siis kelien lämpenemistä ja sitten alkaa Saabin kauneusvirheiden poisto virhe kerrallaan. Mahdollisesti parin viikon päästä pystyn viemään auton näytille hitsarille, neuvotellaan ovien korjauksesta. Tämä ja ensi viikko menee matalalentoa, ehkä sitten pääsen laskeutumaan.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Kelit lämpenee mukavasti, kohta pääsee rapsuttelemaan Saabin pellejä. Nyt ei ole ehtinyt paljoa työstää, kun vaihdoin tuon käyttöautoni niin meni siinä projektissa jonkun verran aikaa ja pitäähän sitä nyt uudella pirssilläkin ajella. No, sen verran maltoin, että käytin Saabia eilen "kottikärryinä" ja vein edellisen käyttiksen talvirenkaat autoliikkeeseen, ei raaskinut just siivottua uutukaista sotkea. Hyvä kottikärry Saba on, ei siinä mitään. Tuli samalla viikon toinen liikuntahetki suoritettua ja ns. pakollinen ajosuorite hoidettua.
Lumet ovat seinustalta melkein sulaneet, joten Saabin saa pian kesäteloille = auringolta piiloon nurkan taakse. Aamu-aurinko ei ole niin vaarallista, kun saa tuon päivän täyden paisteen pois sen kimpusta.
Lumet ovat seinustalta melkein sulaneet, joten Saabin saa pian kesäteloille = auringolta piiloon nurkan taakse. Aamu-aurinko ei ole niin vaarallista, kun saa tuon päivän täyden paisteen pois sen kimpusta.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Olen tässä parin pesun yhteydessä yrittänyt hinkata noita Sunbursteja kuntoon. On kyllä musta töhnä jämähtänyt noihin ulkokehän koloihin todella hyvin. Muutaman kerran olen jo suihkutellut vanteenpuhdistajaa ja antanut vaikuttaa, ostin jopa vanneharjan ihan tätä varten. Ei vaan ole saanut noita puhtaiksi. Toki ovat paremmat, mutta likaa on edelleen liikaa.
Onko mitään muuta keinoa kuin taltta ja vasara... Toi puhdistusaine on ihan tavallista halpamarketin suihkutettavaa ainetta, olisiko jollain tietoa jostain todellisesta killeristä, joka ei kuitenkaan syövytä vannetta olemattomiin. Tolla hinkkauksella on kyllä normaalisti vanteet kiiltäneet. Toki pitää muistaa, että nämä nykyalut ovat liukkaita ja kiiltäviä ja nämä Sunburstit vielä niitä vanhoja huokoisia, jotka suorastaan imevät jarrupölyn sun muun pintaansa. Ja näköjään myös pitävät imemänsä.
Muuten ei kummempia, Saab ulkoili eilen ja tänään työmatkat, nyt tulee taas huilia. Pesua kummempaa ei ole ehtinyt tehdä. Mikäs tässä toisaalta, auto toimii moitteitta, rapsutella ehtii koko kesän.
Onko mitään muuta keinoa kuin taltta ja vasara... Toi puhdistusaine on ihan tavallista halpamarketin suihkutettavaa ainetta, olisiko jollain tietoa jostain todellisesta killeristä, joka ei kuitenkaan syövytä vannetta olemattomiin. Tolla hinkkauksella on kyllä normaalisti vanteet kiiltäneet. Toki pitää muistaa, että nämä nykyalut ovat liukkaita ja kiiltäviä ja nämä Sunburstit vielä niitä vanhoja huokoisia, jotka suorastaan imevät jarrupölyn sun muun pintaansa. Ja näköjään myös pitävät imemänsä.
Muuten ei kummempia, Saab ulkoili eilen ja tänään työmatkat, nyt tulee taas huilia. Pesua kummempaa ei ole ehtinyt tehdä. Mikäs tässä toisaalta, auto toimii moitteitta, rapsutella ehtii koko kesän.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Sonax vannepesu, ohjeitten mukaan käytettynä ainakin omista aluvalsseista jarrupöly lähtenyt kiitettävästi pois.
Tiedä sitten miten lähtee jos on vuosikymmeniä pinttynyt?
Tiedä sitten miten lähtee jos on vuosikymmeniä pinttynyt?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Itse hinkkasin velipojan Audin aluvanteista pikkeentyneet liat 1500-vahvuisella vesihiomapaperilla ja tujulla pesuvedellä, puhtaat tuli:)
99 GL Petro -84
Re: Saab Suomesta, 900c-89
^^Niinpä, tässähän taitaa olla kyse juurikin vuosien ja taas vuosien pinttyneestä liasta. Teen saman käsittelyn joka pesun yhteydessä ja hankin vaikkapa tota Sonaxia kun nykyinen loppuu, eiköhän nuo kesän loppuun mennessä ole jo kuosissa, joka kerta on kuitenkin vähän irronnut tuota ikilikaa.
^Jätän hiomapaperit toistaiseksi rauhaan, vaikka kyllä kokeeksi voisi johonkin väliin kokeilla, kun kuitenkin joudun hiomapaperia hankkimaan tuota konepeltiä varten.
^Jätän hiomapaperit toistaiseksi rauhaan, vaikka kyllä kokeeksi voisi johonkin väliin kokeilla, kun kuitenkin joudun hiomapaperia hankkimaan tuota konepeltiä varten.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Itse en kyllä uskaltaisi hiomapaperia kokeilla, varmasti jotenkin lian alla olevaa lakka/maali pintaa vahingoittaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Tuo 1500 on melko sileää hiomapaperia, ja kastoin sitä koko ajan tujakassa pesuvedessä ja liukkaalta tuntui kun sillä hioi niitä pinttyneitä likoja, eikä vanteet kyllä ulkonäöllisesti juuri kärsineet saati naarmuuntuneet, vanhat ne muutenkin jo olivat mutta tulipahan puhtaat
Tuliterät vanteet saattavat toki menettää loistonsa enkä tätä konstia niille suosittelekkaan.

Tuliterät vanteet saattavat toki menettää loistonsa enkä tätä konstia niille suosittelekkaan.
99 GL Petro -84
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Käytin poikaa treeneissä kaupungissa Saballa ja bongasin Mäkkäristä tullessani hienokuosisen ruiskusatkun, vm. oli n. 1990-1991, ihan ei ehtinyt moikkailemaan. Pieni kauneusvirhe siinä oli, eli jarruvalot paloivat koko ajan auton lähtiessä risteyksestä etenemään, voihan toki olla, että kuski lepuutti jalkaa polkimella koko ajan, mutta pisti silti ikävästi silmään muuten hienossa kokonaisuudessa. Rekkari oli AGP jotain ja väri metallin hailakan sininen. Terveisiä vaan kuskille, jos sattuu lukemaan tätä...
Saabille en sen kummempia ole tehnyt, pikkasen ajellut. Huomenna vois pestä, kun joutui tuolla sadekuurojen seassa tänään ajelemaan. Lupasivat hienoa keliä alkuviikoksi kun on kolme vaparia, josko saisi jonkinlaisen rapsutuksen käyntiin edes jostain. Täytyy käydä hakemassa vähän maalia ja jotain muuta pientä. Mitään isompaa rojektia ei nyt käynnistetä, täytyy odotella palkkapäivää, oman ykkösauton päivityksestä ja muutamasta muusta isommasta menoerästä ei ole oikein vielä selvitty...
Jonkun verran on tullut uusia suunnitelmia näiden autohommien suhteen, tietynlaista rotaatiota tämän kolmosauton suhteen olen harkinnut aloittelevani muutaman yksilön vuosivauhdilla, siihen sabluunaan ei pitoauto kolmosena sovi edes säilytyksen puolesta. Tämä vuosi hiotaan kuvioita, mutta täysin poissuljettua ei ole, että Saab lähtee pihasta jo ensi keväänä, kun homma lähtee käyntiin. Siihen saakka rapsutellaan ja tehdään se mihin aika ja inspiraatio antaa myöden.
Saabille en sen kummempia ole tehnyt, pikkasen ajellut. Huomenna vois pestä, kun joutui tuolla sadekuurojen seassa tänään ajelemaan. Lupasivat hienoa keliä alkuviikoksi kun on kolme vaparia, josko saisi jonkinlaisen rapsutuksen käyntiin edes jostain. Täytyy käydä hakemassa vähän maalia ja jotain muuta pientä. Mitään isompaa rojektia ei nyt käynnistetä, täytyy odotella palkkapäivää, oman ykkösauton päivityksestä ja muutamasta muusta isommasta menoerästä ei ole oikein vielä selvitty...
Jonkun verran on tullut uusia suunnitelmia näiden autohommien suhteen, tietynlaista rotaatiota tämän kolmosauton suhteen olen harkinnut aloittelevani muutaman yksilön vuosivauhdilla, siihen sabluunaan ei pitoauto kolmosena sovi edes säilytyksen puolesta. Tämä vuosi hiotaan kuvioita, mutta täysin poissuljettua ei ole, että Saab lähtee pihasta jo ensi keväänä, kun homma lähtee käyntiin. Siihen saakka rapsutellaan ja tehdään se mihin aika ja inspiraatio antaa myöden.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Ihmeellistä, miten aika kuluu, kun alkaa rapsuttamaan. Muutama tunti meni, että hurahti. Aina kun sai jonkun paikan valmiiksi, katse osui uuteen kohtaan. Ihan pienimuotoista sitkuttelua teräsharjan, hiomapaperin ja pohjamaalin kera.
Kaippa tuolla appiukon kamoissa joku mekaaninen laitekin olisi, mutta hyvinhän se näinkin käy.
Takaluukun sisäpohjassa ei ollut paljon hommia, teräsharjalla rapsuttelin ne muutamat kohdat, imuroin pudun pois ja maalasin pari kohtaa, ei isompia.
http://i4.photobucket.com/albums/y138/I ... 2ce87f.jpg
Oikean takapyörän takana oli yksi kevyen pintaruosteen alku, sen hioin kiiltävälle pellille ja pohjamaalasin, lähempänä takapyörää siintävät ruskeat kohdat harjaan puhtaaksi huomenna, ennenkuin massaan uudelleen.
http://i4.photobucket.com/albums/y138/I ... 03f0f7.jpg
Konepellin sisäreunat saivat kyytiä niinikään, huomenna täytyy vähän viimeistellä, taidan vetäistä sauman sisäpuolelle vähän vahvemmat mömmöt, tuohon tasaiseen kohtaan ennen näkyville tuloa alle pohjamaali ja päälle omaa väriä. Olihan tuossa vielä vähän varaa, ennenkuin olisi tullut näkyviin ! Kulmassa oleva ruskea on suurimmalti osalti öljyä/Mobilgreasea, jota laitoin hidasteeksi jokin aika sitten.
http://i4.photobucket.com/albums/y138/I ... b2b17c.jpg
Täytyy huomenna poikien kouluunviennin yhteydessä poiketa maalikauppaan ja ottaa muiden mömmöjen ohella pieni pullo pensselillä ja ainakin yksi 400 ml spraypullo tuota 153B-valkoista.
Kaippa tuolla appiukon kamoissa joku mekaaninen laitekin olisi, mutta hyvinhän se näinkin käy.
Takaluukun sisäpohjassa ei ollut paljon hommia, teräsharjalla rapsuttelin ne muutamat kohdat, imuroin pudun pois ja maalasin pari kohtaa, ei isompia.
http://i4.photobucket.com/albums/y138/I ... 2ce87f.jpg
Oikean takapyörän takana oli yksi kevyen pintaruosteen alku, sen hioin kiiltävälle pellille ja pohjamaalasin, lähempänä takapyörää siintävät ruskeat kohdat harjaan puhtaaksi huomenna, ennenkuin massaan uudelleen.
http://i4.photobucket.com/albums/y138/I ... 03f0f7.jpg
Konepellin sisäreunat saivat kyytiä niinikään, huomenna täytyy vähän viimeistellä, taidan vetäistä sauman sisäpuolelle vähän vahvemmat mömmöt, tuohon tasaiseen kohtaan ennen näkyville tuloa alle pohjamaali ja päälle omaa väriä. Olihan tuossa vielä vähän varaa, ennenkuin olisi tullut näkyviin ! Kulmassa oleva ruskea on suurimmalti osalti öljyä/Mobilgreasea, jota laitoin hidasteeksi jokin aika sitten.
http://i4.photobucket.com/albums/y138/I ... b2b17c.jpg
Täytyy huomenna poikien kouluunviennin yhteydessä poiketa maalikauppaan ja ottaa muiden mömmöjen ohella pieni pullo pensselillä ja ainakin yksi 400 ml spraypullo tuota 153B-valkoista.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Tulipa tänään käytyä maalikaupassa hakemassa Pilttipullollinen valkoista + kovetetta, ynnä yksi spraypurkillinen tuota omaa väriä. Marketista hain sitten kotelonsuoja-aineen, pohjamaalit ja suihkutettavan massan. Jonnin verran siveltävää on vielä vanhoista projekteista jäljellä. Bonuksena mukaan tarttui tietenkin teippiä, messinkiharja ym. tarpeellista.
Peräkontin pohja, helmat takapyörien takaa ja muutenkin taka-akselin takainen osa tuli putsattua ja pohjamaalattua, huomenna jatketaan alustansuojan osalta siihen päälle. Ei ollut kyllä hankala projekti, kevyttä pintaruostetta oli vain nimeksi.
Puhkaisin myös kuplan. Tai kuplia
Messinkiharjassa kun on kätevän terävä ja raskas se harjaksien toinen puoli, ihan tarkoituksella, epäilen, naputtelin ovien alapellin pohjista ja näkyville tulevan kanttauksen kohdilta ruostepaiseet auki. Yhtä kohtaa lukuunottamatta pelti kesti reikiintymättä, mutta sainhan mä sen reiänkin sinne. Vahvisti entisestään käsitystä siitä, että ovet pitää laittaa kuntoon, vaikka siinä muutama euro menisikin. Ei noista pakkelilla ja omin konstein saa muuta kuin pahan mielen.
Pohjalevy ja helmat ovat muuten hyvät, ei oikeastaan mitään tekemistä, mutta, yllätys, tunkinkohdat ovat hiukan rumat. Vetäisen ne huomenna teräsharjalla puhtaiksi ja pohjamaalaan, massa sitten myöhemmin.
Konepellin reunat alkavat olla raudalla, sen verran on hinkattu, jos aikaa ja inspiraatiota riittää, taitaa huomenna olla kotelonsuoja-aineen paikka, sitten kun on kuivunut niin mömmöä perään sinne sisäsaumaan. Ulkopuolta kohti tulevan kanttauksen ajattelin ensin pohjamaalata ja vetää sitten ihan tota omaa väriä päälle.
Yllämainittujen jälkeen isommat on sitten hoidettu, jahka nuo perskuleet ovet ovat kunnossa. Konehuone tuossa on kyllä aika rivon näköinen, siis noitten ruosteitten puolesta, sille täytyy sitten sopivalla ajalla tehdä jotain, hyvänä esimerkkinä vaikkapa akun alainen pelti jne. Ei tuota konehuoneen puolta kyllä voi kehua millään tavalla, yllättävän rumaan kuntoon se on päässyt, vaikka kyllä siellä kaikki paikoilaan on, eikä mikään repsota tai ole pettänyt. Kaunista siitä ei saa sitten millään. Putsaan, maalaan ja suojaan sen mitä inspiraatio antaa myöden.
Kaikkea sitä kanssa tulee touhuttua. Ihan pakottamatta. Kyllä ihminen on hullu, tai ainakin omituinen.
Peräkontin pohja, helmat takapyörien takaa ja muutenkin taka-akselin takainen osa tuli putsattua ja pohjamaalattua, huomenna jatketaan alustansuojan osalta siihen päälle. Ei ollut kyllä hankala projekti, kevyttä pintaruostetta oli vain nimeksi.
Puhkaisin myös kuplan. Tai kuplia

Pohjalevy ja helmat ovat muuten hyvät, ei oikeastaan mitään tekemistä, mutta, yllätys, tunkinkohdat ovat hiukan rumat. Vetäisen ne huomenna teräsharjalla puhtaiksi ja pohjamaalaan, massa sitten myöhemmin.
Konepellin reunat alkavat olla raudalla, sen verran on hinkattu, jos aikaa ja inspiraatiota riittää, taitaa huomenna olla kotelonsuoja-aineen paikka, sitten kun on kuivunut niin mömmöä perään sinne sisäsaumaan. Ulkopuolta kohti tulevan kanttauksen ajattelin ensin pohjamaalata ja vetää sitten ihan tota omaa väriä päälle.
Yllämainittujen jälkeen isommat on sitten hoidettu, jahka nuo perskuleet ovet ovat kunnossa. Konehuone tuossa on kyllä aika rivon näköinen, siis noitten ruosteitten puolesta, sille täytyy sitten sopivalla ajalla tehdä jotain, hyvänä esimerkkinä vaikkapa akun alainen pelti jne. Ei tuota konehuoneen puolta kyllä voi kehua millään tavalla, yllättävän rumaan kuntoon se on päässyt, vaikka kyllä siellä kaikki paikoilaan on, eikä mikään repsota tai ole pettänyt. Kaunista siitä ei saa sitten millään. Putsaan, maalaan ja suojaan sen mitä inspiraatio antaa myöden.
Kaikkea sitä kanssa tulee touhuttua. Ihan pakottamatta. Kyllä ihminen on hullu, tai ainakin omituinen.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Jotain sai tänäänkin aikaan, tunkinkohdat putsattu, pohjamaalattu ja massattu, samalla tuli vetäistyä helmat koko pituudelta uuteen massaan, aina kynnyksiä myöden. Ei nyt niin nätti, mutta suojassa ja kukas noita nyt kurkkii.
Konepeltiä sain pohjamaalattua ja kotelosuojattua, jos huomenna ei sada, jatkan töistä tultuani. Pensselillä siististi massaa kotelosuojan päälle siihen konepellin kanttauksen uraan, alaspäin oleva tasainen pinta omalla värillä, pari kerrosta pohjamaalin päälle.
Jahka noi on tehty, pesen auton ja fiksaan pari ulospäin näkyvää pientä ruostepaikkaa, ensi viikolla aikataulujen osuessa hitsarille näytille, kuunnellaan tuomio ja päätetään jatkosta.
Konepeltiä sain pohjamaalattua ja kotelosuojattua, jos huomenna ei sada, jatkan töistä tultuani. Pensselillä siististi massaa kotelosuojan päälle siihen konepellin kanttauksen uraan, alaspäin oleva tasainen pinta omalla värillä, pari kerrosta pohjamaalin päälle.
Jahka noi on tehty, pesen auton ja fiksaan pari ulospäin näkyvää pientä ruostepaikkaa, ensi viikolla aikataulujen osuessa hitsarille näytille, kuunnellaan tuomio ja päätetään jatkosta.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Saab Suomesta, 900c-89
Konepellin kanttaus vedelty pensselillä ja Dinitrolilla läpi, nyt enää omaa väriä siihen ulospäin näkyvään tasaiseen osaan, niin saa olla toistaiseksi siinä
Innostuin näpertelemään, kuten kuvasta näkyy,
http://i4.photobucket.com/albums/y138/I ... 2a1d6f.jpg
Maalailen tuon maskin joku päivä uusiksi. Siihen liittyen kysymys, miten tuosta hopeisesta osasta saa irti ne mustat säleiköt tms. ? Minusta ovat kiinni niin kovasti, että ihankuin olisi ikuisesti tarkoitus niiden yhdessä olla... Lähteekös se Saab-teksti jotenkin, sekin näytti enempi kiinni pultatulta... Kaippa sen saa niin teipattua, että pystyy maalaamaan, mutta silti.
Maskin takaa paljastui lisää rapsuteltavaa...
http://i4.photobucket.com/albums/y138/I ... d522f4.jpg
Aika helposti sieltä kuprujen alta kuitenkin paljastui riittävästi peltiä, enää ei ole noin pahan näköinen. Jäähdytin taitaa olla alkuperäinen, ei kovin tuoreen näköinen sekään. Ei kuitenkaan vuoda ja tuntuu täyttävän tehtävänsä.
Samalla kun tutustuin maskintakaiseen maailmaan, rapsuttelin moottorin alta auki ne paikat massasta, jotka olivat vähän antaneet periksi. Yleensä siis noitten vesireikien ympärystät. Aika helposti paljastuivat, kun antoi messinkiharjan lentää. Kun sain puhtaaksi, vetelin pohjamaalin päälle, seuraavaksi massaa. Aika hyvältähän tuo pohja näyttää myös moottorin alla, vaikka ylhäältä päin katsoen valkoinen onkin ruskean sävyttämä.
Eihän tästä uutta saa, mutta laitetaan nyt helpoimmat jutut kuntoon. Ensi viikolla toivon mukaan saan nuo ovet näytille, vähän on ollut aikataulutuksen kanssa ongelmia. Sen jälkeen ajetaan ja puunataan, jos leimalle tulee jotain tekemistä tai muuten jotain hajoaa, korjataan, mitään ylimääräistä ei kikkailla. Onhan tossa tota pikkupuhdetta sen verran, ettei tule aika pitkäksi, kuten mm. kojelaudan uumenet, josta sopivissa olosuhteissa kuuluvat hälyäänet voisi yrittää paikallistaa.
Innostuin näpertelemään, kuten kuvasta näkyy,
http://i4.photobucket.com/albums/y138/I ... 2a1d6f.jpg
Maalailen tuon maskin joku päivä uusiksi. Siihen liittyen kysymys, miten tuosta hopeisesta osasta saa irti ne mustat säleiköt tms. ? Minusta ovat kiinni niin kovasti, että ihankuin olisi ikuisesti tarkoitus niiden yhdessä olla... Lähteekös se Saab-teksti jotenkin, sekin näytti enempi kiinni pultatulta... Kaippa sen saa niin teipattua, että pystyy maalaamaan, mutta silti.
Maskin takaa paljastui lisää rapsuteltavaa...
http://i4.photobucket.com/albums/y138/I ... d522f4.jpg
Aika helposti sieltä kuprujen alta kuitenkin paljastui riittävästi peltiä, enää ei ole noin pahan näköinen. Jäähdytin taitaa olla alkuperäinen, ei kovin tuoreen näköinen sekään. Ei kuitenkaan vuoda ja tuntuu täyttävän tehtävänsä.
Samalla kun tutustuin maskintakaiseen maailmaan, rapsuttelin moottorin alta auki ne paikat massasta, jotka olivat vähän antaneet periksi. Yleensä siis noitten vesireikien ympärystät. Aika helposti paljastuivat, kun antoi messinkiharjan lentää. Kun sain puhtaaksi, vetelin pohjamaalin päälle, seuraavaksi massaa. Aika hyvältähän tuo pohja näyttää myös moottorin alla, vaikka ylhäältä päin katsoen valkoinen onkin ruskean sävyttämä.
Eihän tästä uutta saa, mutta laitetaan nyt helpoimmat jutut kuntoon. Ensi viikolla toivon mukaan saan nuo ovet näytille, vähän on ollut aikataulutuksen kanssa ongelmia. Sen jälkeen ajetaan ja puunataan, jos leimalle tulee jotain tekemistä tai muuten jotain hajoaa, korjataan, mitään ylimääräistä ei kikkailla. Onhan tossa tota pikkupuhdetta sen verran, ettei tule aika pitkäksi, kuten mm. kojelaudan uumenet, josta sopivissa olosuhteissa kuuluvat hälyäänet voisi yrittää paikallistaa.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab Suomesta, 900c-89
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 76#p871776IC1970 kirjoitti:Maalailen tuon maskin joku päivä uusiksi. Siihen liittyen kysymys, miten tuosta hopeisesta osasta saa irti ne mustat säleiköt tms. ? Minusta ovat kiinni niin kovasti, että ihankuin olisi ikuisesti tarkoitus niiden yhdessä olla... Lähteekös se Saab-teksti jotenkin, sekin näytti enempi kiinni pultatulta... Kaippa sen saa niin teipattua, että pystyy maalaamaan, mutta silti.
Nastat siis irtoavat, ei välttämättä helposti mutta irtoavat kuitenkin.

Ja näyttää edelleen ~vuosi myöhemmin samalta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saab Suomesta, 900c-89
^Tota samaa haetaan. Mastonin maali mullakin, mutta olikohan se vannehopeaa, olikos sulla jotain toista, aika hyvin sävy tosiaan sopi. Milläs sä kampesit ne nastat pois, äkkiseltään vaikuttivat olevan todella tiukassa. Jotenkin tuntuu silti, että hajotan koko maskin, jos alan askartelemaan... Teippaamaan olen taitava.
Ellen sitten ala hurjaksi ja innostu pimppaamaan, kromimaski olis poikaa
Ellen sitten ala hurjaksi ja innostu pimppaamaan, kromimaski olis poikaa

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634