Sivu 5/6

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: Su Syys 15, 2013 11:34
Kirjoittaja Mike Hunt
Helma/kynnyskotelon korjaus jatkuu. Siinä kun oli kotelo sopivasti auki takaosasta niin pääsi tarkastamaan kotelon sisäpuolisen ruostetilanteen. Ikäväkseni jouduin toteamaan että siellä ei ollutkaan ruostetta 8O .
Itsetehtyjen korjauspalojen sovituksen ja hitsauksen jälkeen tilanne oli tämä. Jos jotain hyvää niin jotain huonoakin. Kun kaivoin pokkauksen linjaa esiin massan alta niin sieltä paljastui seuraava projekti. Rapsutin massaa pois ilmeisesti liian rajusti kun puukko meni läpi.
https://www.dropbox.com/s/krhjfoak0kwhw ... .17.34.jpg
https://www.dropbox.com/s/a4b0pvnclzxyi ... .16.39.jpg
Ruostuminen on todennäköisesti alkanut siitä kun joku on joskus tunkannut kotelon mutkalle eikä koteloon kertynyt vesi ole päässyt pois. Kotelon sisässä ollut hiekka ei ole tietenkään helpottanut asiaa yhtään. Tulipa suoristettua kotelon lommokin samalla ja kaivettua hiekat ym pois.
Sisälokasuojan puolelta homma näytti tältä. Oli pakko jättää pieniä paloja alkuperäisestä muodosta että pysyi lokasuojan muoto hanskassa.
https://www.dropbox.com/s/cn73qgqsrjidn ... 121330.jpg

Seuraavassa jaksossa viimeistellään helman oviaukon kohta.. Jatkuu..

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: Ti Syys 17, 2013 17:24
Kirjoittaja Mike Hunt
Oven kohta oli hankala tehdä uusiksi mutta pikkuhiljaa siitäkin tuli ihan jees. Helmalevikkeen avulla siihen sai oikean muodon. Teetin värikaupassa maalia paukkupulloon ja sutasin maalin pintaan. En tiedä mistä johtui mutta värisävy ei osunut ihan kohdalleen. Käytin tämän pullon takakontin ulopuoliseen maalaukseen. Hain uuden pullon ja se oli jo hieman lähempänä oikeaa sävyä mutta ei täydellinen. Ennen maalausta piti vähän pakkeloida isoimpia rupia piiloon.
https://www.dropbox.com/s/pdoaua4opvfzf ... .45.53.jpg
https://www.dropbox.com/s/xp4qj0h8atfe9 ... .13.48.jpg
Joku maalariguru voisi kertoa miten tehdään huomaamaton raja uuden ja vanhan maalin rajaukseen.

Jatkuu..

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: To Syys 19, 2013 06:58
Kirjoittaja PaskaNaamio
En todellakaan tunne olevan millään mittakaavalla mitattuna "maallausguru", mutta sen verran voin neuvoa että taikasana on häivytys. Minä olen tehnyt häivytykset akryyli maaleille häivytyspussilla ja tupla ohennuksella, metalli- ja helmiäis värimassalle vapaalla kädellä ja lakalle häivytyspussilla kuten akryyli maalitkin. Tuossa on aika hyvät ohjeet auton maalaukseen. Toivottavasti näistä on edes jotakin apua. :D Onnea matkaan :)

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: To Syys 19, 2013 10:58
Kirjoittaja 100lassi
Hopea taitaa olla yksi hankalimmista häivyteltävistä sävyistä, vallankin kun spraypulloa käytettäessä tulee sävyeroa vaikka maali olisi samasta astiasta kuin ruiskulla suihkittaessa.. Tahtoo mennä tummaksi viimeitään siinä vaiheessa kun lakka vedetään päälle.. Saman aikainen lämmitys kuumailmapuhaltimella ja ohuet kerrokset auttaa vähän.. Mahdollisimman loivasti ensin vanhan maalin päälle sumuraja ja lakka vähän kauemmaksi.
Lakan saa sulatettua vanhaan pintaan ns. häivytinohenteella jota huomasin jo olevan valmiinakin myynnissä spraypulloissa. Itse tein joskus 10 vuotta sitten oman sovelluksen purkkiin ja aina vain sitä riittää..
Valuu sitten todella herkästi mutta kertasuihkauksella rajapintaan tekee siistin häivytyksen jota ei juurikaan tarvi tahnalla tms. tasoitella..

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: To Syys 19, 2013 11:15
Kirjoittaja PaskaNaamio
Paukulla tuo häivytys tahtoo kyllä olla aika hankalaa :)

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: To Syys 19, 2013 17:47
Kirjoittaja Mike Hunt
PaskaNaamio kirjoitti:En todellakaan tunne olevan millään mittakaavalla mitattuna "maallausguru", mutta sen verran voin neuvoa että taikasana on häivytys. Minä olen tehnyt häivytykset akryyli maaleille häivytyspussilla ja tupla ohennuksella, metalli- ja helmiäis värimassalle vapaalla kädellä ja lakalle häivytyspussilla kuten akryyli maalitkin. Tuossa on aika hyvät ohjeet auton maalaukseen. Toivottavasti näistä on edes jotakin apua. :D Onnea matkaan :)
100lassi kirjoitti:Hopea taitaa olla yksi hankalimmista häivyteltävistä sävyistä, vallankin kun spraypulloa käytettäessä tulee sävyeroa vaikka maali olisi samasta astiasta kuin ruiskulla suihkittaessa.. Tahtoo mennä tummaksi viimeitään siinä vaiheessa kun lakka vedetään päälle.. Saman aikainen lämmitys kuumailmapuhaltimella ja ohuet kerrokset auttaa vähän.. Mahdollisimman loivasti ensin vanhan maalin päälle sumuraja ja lakka vähän kauemmaksi.
Lakan saa sulatettua vanhaan pintaan ns. häivytinohenteella jota huomasin jo olevan valmiinakin myynnissä spraypulloissa. Itse tein joskus 10 vuotta sitten oman sovelluksen purkkiin ja aina vain sitä riittää..
Valuu sitten todella herkästi mutta kertasuihkauksella rajapintaan tekee siistin häivytyksen jota ei juurikaan tarvi tahnalla tms. tasoitella..
Kiitokset vinkeistä! Siinähän ne ohjeet olikin. Spraypullon voi tosiaan unohtaa jos pyrkii tekemään näkymättömiä rajoja. Etulokasuojan maalasin ruiskulla ja lopputulos oli yllättävän hyvä vaikka en ole koskaan aiemmin maalannut. Nyt olen yrittänyt spraypullolla samaa ja on kyllä epätoivoista räpellystä. Spraypullolla toimii jos pitää maalata kokonainen pinta, tosin tuo väriero pukkaa kyllä päälle. Eli ruiskulla mennään..

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: To Syys 19, 2013 21:22
Kirjoittaja 100lassi
Ja nämä spraymaalaukset sulaa tai himmenee kovemmilla pesuaineilla tai ainakin tinnerillä vielä vuosienkin päästä..kokeiltu myös kovettimella höystettyjä lakkapulloja jotka toki parempia kestoltaan.. Sitten ne lakat tahtoo halkeilla ajan kanssa eli kestoikä rajallinen ainakin ulkopinnoissa. Täyttöpulloissa ja niiden suuttimien toiminnassa on kans eroja. Samaten nämä ns. vesivärit toimii jos toimii, pohjat kiehuu vanhoissa usein maalatuissa jne. Mutta tuurilla tulee hyvääkin :D eli jos ruisku saatavilla ja itselle tekee niin kannatan!

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: Ma Loka 07, 2013 21:25
Kirjoittaja Mike Hunt
Kesällä asentelin ajat sitten ostamani upouuden etupuskurin. Puskuri oli muuten hyvä mutta siitä puuttui koristelistat.
https://www.dropbox.com/s/0k0doiva0g1wx ... .33.09.jpg
Sain synttärilahjaksi uudet puskurinlistat joten sekin asia on hoidossa.
https://www.dropbox.com/s/8urlbuxac8bpe ... .27.43.jpg
Listojen mukana tuli jouset ja muovinipsu jolla lista kiinnitetään toisesta päästä puskuriin. Sitten vain listat kiinni..
https://www.dropbox.com/s/m9ohwce7chufc ... .59.08.jpg
https://www.dropbox.com/s/rtirovhx9dk1w ... .31.53.jpg
Metalliset päätypalat irti Ja listaa pujottamaan. Listan toinen pää on kiinni jousella. Jousi on puskurin kumiosan reiässä kiinni. Ja toinen pää muoviklipsulla. Kerrankin helppo homma.
https://www.dropbox.com/s/yp94jldlrgoqk ... .30.06.jpg
Samalla putsasin rekkarin kiinnityspellin ruosteesta. Tuttu sitruunahappo auttoi tässäkin asiassa.
https://www.dropbox.com/s/m2cgmix3vjl5s ... .12.08.jpg
Ja puskuri paikoilleen
https://www.dropbox.com/s/ln39lcrsiz9xd ... .17.38.jpg
Puskurin piti ilmeisesti päätyä joskus tähän autoon. Missä lienee ko yksilö tänäpäivänä..
https://www.dropbox.com/s/roc369n879ezy ... .02.11.jpg

Jatkuu vielä hetken..

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: Ma Loka 07, 2013 21:46
Kirjoittaja kärkkäinen
Kyllä sieltä on jotain maagisen hienoa paljastumassa....

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: Ti Loka 08, 2013 10:54
Kirjoittaja haffu
Mike Hunt kirjoitti:Ja puskuri paikoilleen
https://www.dropbox.com/s/ln39lcrsiz9xd ... .17.38.jpg
Nyt kyllä... 8) On siinä pystäriaerossa vain jotakin.

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: Pe Loka 25, 2013 19:44
Kirjoittaja samih
Hieno projekti kertakaikkiaan. On siina ollut aika savotta!

Teinina tuli kaytya hopean -84 taii -85 Aeron takapenkilla istumassa matka Saksan baanojen kautta Keski-Ranskaan. Muistan vielakin kun selka painui penkkiin Kasselin makia noustessa ja muutenkin matkamuistelot lammittavat edelleen kovin autosi keulan nahtyani.

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: Su Huhti 06, 2014 20:17
Kirjoittaja Mike Hunt
Radiohiljaisuus on päättynyt. Kävin 5.4. hakemassa katsastuskonttorilta vikalistan. Kyseessä siis rekisteröintikatsastus kun palautin kilvet 10v sitten. WHAAT? 8O
https://www.dropbox.com/s/4erss6mszf9uy ... .18.27.jpg
Vikalistaa ei herunut vaan HYVÄKSYTTY leima pätkähti paperiin! Voi onnenpäivää!
Halusin alkuperäiset kilvet joten taas tyhmyydestä rokotetaan. Kilvet olisi pitänyt tilata pari viikkoa sitten. No ei muutaku auto takaisin kotiin ja nöyränä odottelemaan kilpiä..............

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: Su Huhti 06, 2014 20:20
Kirjoittaja Rattivaihde
Kyllä osaa olla nätti auto.

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: Su Huhti 06, 2014 20:28
Kirjoittaja Mike Hunt
Rattivaihde kirjoitti:Kyllä osaa olla nätti auto.
Kiitos! Omaa silmää miellyttää kans.

Toivottavasti kilvet tulee ajoissa. Ajatuksena olis ajella toukokuun alussa Lahteen Classic car show:hun. 8)

Re: Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta

Lähetetty: Ma Huhti 07, 2014 17:58
Kirjoittaja Mike Hunt
Teetin joskus aikoinaan uuden pensaletkun suutintukista paineensäätimeen (vaimikäseon) kun orkkis letkunpätkä ruikki bensaa silmään kun aukas konepellin. Nyt tuo teetetty letku on menossa poikki ja kävin piruuttani kysymässä orkkisletkun hintaa. Ei maksa kuin 92,70€! Oli pakko kysyä myyjältä että montako letkua tohon hintaan saa. Melko tyyris letkunpätkä! En ostanut. Täytyypä poiketa jossain hydrauliikkafirmassa teettämässä pari letkua. Toinen kiinni ja toinen varalle kun murtuu kuitenkin.

Vai..

Onko kellään hyvää vinkkiä miten ton letkuongelman ratkaisisi? Letku tekee aika jyrkän mutkan pienellä säteellä ja murtuu sen vuoksi...