Re: Tonnarin tuunausta ja fiksailua ajan ja rahan salliessa..
Lähetetty: Ma Elo 08, 2016 10:53
Päivitelläänpäs laastariremonttia..Eli kasaanpäin lähtenyt uusi kokoonpano nro.2.
Töissä sorvari teki tämän long mallin terän..
eli 12mm niin saa pääöljykanavan suurennettua.
Lohko odottaa työstämistä.
Tässä venttiilit jo puhdistettuna ja hiottuna..
Pakoset oli hyvin karstaiset ja venavarren kumit lähti aivan nostamalla pois. Ei ollut liimattu. 3kpl pakovenoja oli 0.30-0.40mm kieroja varreltaan ja lautasesta joten ne meni vaihtoon.
Onneksi kanssa saabistilta löytyi varakansi josta saatiin tarvittavat venttiilit.
Kansi putsattu ja venttiilit läpätty ja tasopinta heittokellolla tarkistettu kasausta vailla.
Tuossa tasapainoakseleiden laakeriholkit tulpattuna top ruuveilla ja lukkoliimalla.
Eli tasapainoakselit poistettiin kokonaan,aikaisemmassa rempassa oli vain poistettu pelkkä ketju ja akselit pyöri vapaasti lohkossa,jolloin tarviitava öljynpaine hukkui myös sitä kautta..
Nyt on pääöljykanava suurennettu 12mm,kaikki lohkon runkopukkien öljykanavat 1mm isommat,ja muut tarvittavat tulppaukset suoritettu.
Alkoi noita saabin osia taas pyörimään enemmän ja vähemmän hallin nurkissa niin kasattiin hylly only for saab parts
Sinne oli sit mukava laitella osia pois nurkista..
Varsinkin kun täällä välillä rakennellaan muutakin kuin b204e moottoreita,vaikka tälläisiä..
Venäläinen dnepr sivuventtiili,HD tyyppinen customointi remmiahtimella..niin oltava varovainen ettei sekoitu osat keskenään.. No se oli jänis kevennys..
Tuossa lohko pestynä ja putsattuna aloitettu hieman kasaamaan..
odottaa seuraavaksi että hankin kampuran ja veivin niin päästään jatkamaan kasausta.
Tuossa vielä kuva venttiilin painin työkalusta,kaveri osti venäläisen pylväsporakoneen johon teki tuon painin työkalun niin jopa oli mukava sillä purkaa/kasata kantta..
Tuollainen läjä tuli PCS:ltä osia niin saadaan laastaroitua motti nippuun.
Otettiin uudet männänrenkaat myös,vaikka ilmeisesti on rengastettu edellis rempassa mutta en mittaillut renkaiden katkosvälyksiä ja ei nuo montaa kymppiä maksa. Uudet kannenpultit tulee vielä myös. Ja se sintteri on tilattava vielä uusi kun sehän ei tosiaan enää halunnut pitää sen laatikko dilemman myötä..
Kirjoittelen lisää ja yritän napistaa kuvia kun pääsee jatkamaan taas rojektia..Eiköhän siitä ihan hyvä kone vielä tule..
Vinkkiä ja kommenttia saa laittaa,tämä on eka saabin moottori jota laitetaan ja tuunataan että ihan muitten kokemuksien ja oivallusten kautta tätä pitää tehdä.
Töissä sorvari teki tämän long mallin terän..
eli 12mm niin saa pääöljykanavan suurennettua.
Lohko odottaa työstämistä.
Tässä venttiilit jo puhdistettuna ja hiottuna..
Pakoset oli hyvin karstaiset ja venavarren kumit lähti aivan nostamalla pois. Ei ollut liimattu. 3kpl pakovenoja oli 0.30-0.40mm kieroja varreltaan ja lautasesta joten ne meni vaihtoon.
Onneksi kanssa saabistilta löytyi varakansi josta saatiin tarvittavat venttiilit.
Kansi putsattu ja venttiilit läpätty ja tasopinta heittokellolla tarkistettu kasausta vailla.
Tuossa tasapainoakseleiden laakeriholkit tulpattuna top ruuveilla ja lukkoliimalla.
Eli tasapainoakselit poistettiin kokonaan,aikaisemmassa rempassa oli vain poistettu pelkkä ketju ja akselit pyöri vapaasti lohkossa,jolloin tarviitava öljynpaine hukkui myös sitä kautta..
Nyt on pääöljykanava suurennettu 12mm,kaikki lohkon runkopukkien öljykanavat 1mm isommat,ja muut tarvittavat tulppaukset suoritettu.
Alkoi noita saabin osia taas pyörimään enemmän ja vähemmän hallin nurkissa niin kasattiin hylly only for saab parts
Sinne oli sit mukava laitella osia pois nurkista..
Varsinkin kun täällä välillä rakennellaan muutakin kuin b204e moottoreita,vaikka tälläisiä..
Venäläinen dnepr sivuventtiili,HD tyyppinen customointi remmiahtimella..niin oltava varovainen ettei sekoitu osat keskenään.. No se oli jänis kevennys..
Tuossa lohko pestynä ja putsattuna aloitettu hieman kasaamaan..
odottaa seuraavaksi että hankin kampuran ja veivin niin päästään jatkamaan kasausta.
Tuossa vielä kuva venttiilin painin työkalusta,kaveri osti venäläisen pylväsporakoneen johon teki tuon painin työkalun niin jopa oli mukava sillä purkaa/kasata kantta..
Tuollainen läjä tuli PCS:ltä osia niin saadaan laastaroitua motti nippuun.
Otettiin uudet männänrenkaat myös,vaikka ilmeisesti on rengastettu edellis rempassa mutta en mittaillut renkaiden katkosvälyksiä ja ei nuo montaa kymppiä maksa. Uudet kannenpultit tulee vielä myös. Ja se sintteri on tilattava vielä uusi kun sehän ei tosiaan enää halunnut pitää sen laatikko dilemman myötä..
Kirjoittelen lisää ja yritän napistaa kuvia kun pääsee jatkamaan taas rojektia..Eiköhän siitä ihan hyvä kone vielä tule..
Vinkkiä ja kommenttia saa laittaa,tämä on eka saabin moottori jota laitetaan ja tuunataan että ihan muitten kokemuksien ja oivallusten kautta tätä pitää tehdä.