NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Isompaa öljynlauhduttajaa keulalle.
Ostin KKD motorsportilta 13 rivisen öljynjäähdyttäjän vanhan tilalle ja asennan sen välijäähdyttäjän eteen juuri puskurin raudan alle. Aeron puskurin takana on enemmän tilaa kuin vakio ng satkun.
Käytin uusiksi vanhat liittimet öljynsuodattimen jalasta.
Tein uudet letkut vanhoihin hyväkuntoisiin liittimiin
Lauhduttajalle tuli uudet.
Tällainen siitä tuli. Pidemmän letkun pituus päineen oli 1200 mm ja lyhyemmän 1050 mm.
Ostin KKD motorsportilta 13 rivisen öljynjäähdyttäjän vanhan tilalle ja asennan sen välijäähdyttäjän eteen juuri puskurin raudan alle. Aeron puskurin takana on enemmän tilaa kuin vakio ng satkun.
Käytin uusiksi vanhat liittimet öljynsuodattimen jalasta.
Tein uudet letkut vanhoihin hyväkuntoisiin liittimiin
Lauhduttajalle tuli uudet.
Tällainen siitä tuli. Pidemmän letkun pituus päineen oli 1200 mm ja lyhyemmän 1050 mm.
Viimeksi muokannut paavo80, Ke Heinä 29, 2015 02:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Ison garretin ja sen pakosarjan sovittelua.
Mahtu hyvin.
Tiellä oli flekti, ja ohjaustehostimen pumpulle menevä letku asennusvaiheessa, mutta kun ne poisti niin yllättävän helposti meni paikalleen. Ottaen huomioon ihan sisuaskin kanteen tehdyillä piirustuksilla ja metrimittanauhalla suoritetuilla suurinpiirtein mittauksilla.
Kompurapuolta joutuu hieman kääntämään jotta ahtoletku osuu paremmin coolerille.
Alkuperäinen flekti runkoineenkin mahtuu mutta on mukavampi tehdä huoltoja kun on enemmän tilaa, joten sen tilalle valikoitui hyllystä Opel vectrasta lähtöisin oleva todella ohut ja iso flekti. Sen kiinnityksiä ei tarvitse muuttaa kuin hieman.
Ainoa joka ahistaa oikeasti on ohjaustehotimen pumpulle menevän letku natsa. Se oli liian pystyssä. Hyllystä löyty vertailukohteeksi femman pumppu jossa on tuo natsa paljon pienempi ja eri asennossa. Nyt se tulee pahasti ilmanoton tielle. Saa nähdä meneekö femman pumppu ilman suurempia muutoksia paikalleen. Painepuolen putkea joutuu muuttamaan kun on eri päässä pumppua.
Olis pitänyt olla jo tehtaalta lähtöisin tämän näköinen konehuone.
Mahtu hyvin.
Tiellä oli flekti, ja ohjaustehostimen pumpulle menevä letku asennusvaiheessa, mutta kun ne poisti niin yllättävän helposti meni paikalleen. Ottaen huomioon ihan sisuaskin kanteen tehdyillä piirustuksilla ja metrimittanauhalla suoritetuilla suurinpiirtein mittauksilla.
Kompurapuolta joutuu hieman kääntämään jotta ahtoletku osuu paremmin coolerille.
Alkuperäinen flekti runkoineenkin mahtuu mutta on mukavampi tehdä huoltoja kun on enemmän tilaa, joten sen tilalle valikoitui hyllystä Opel vectrasta lähtöisin oleva todella ohut ja iso flekti. Sen kiinnityksiä ei tarvitse muuttaa kuin hieman.
Ainoa joka ahistaa oikeasti on ohjaustehotimen pumpulle menevän letku natsa. Se oli liian pystyssä. Hyllystä löyty vertailukohteeksi femman pumppu jossa on tuo natsa paljon pienempi ja eri asennossa. Nyt se tulee pahasti ilmanoton tielle. Saa nähdä meneekö femman pumppu ilman suurempia muutoksia paikalleen. Painepuolen putkea joutuu muuttamaan kun on eri päässä pumppua.
Olis pitänyt olla jo tehtaalta lähtöisin tämän näköinen konehuone.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Se pumpun letkulähtö(öljynpaluu) on muistaakseni vain messinkiholkki, sen tilalle vois koittaa löytää oikealla ulkohalkaisijalla olevan 90asteen tms lähdön(kupariputkea). Konehuoneessa katsottuna se kovan putken lähtö on femman pumpussa ihan vastakkaisella puolella, asennusasentokin varmaan erilainen. Pumpun paikasta en osaa sanoa, osuuko hihnapyörä ihan kohdalleen. Jostain pumppu lainaan ja mittailemaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Ongelma ratkaistu. -98 femman pumppu on samalla kiinnityksellä ja siinä on matalampi ja 90° mutkan tekevä holkki. Painepuoli on vastakkaisella puolella mutta sekään ei ole enää ongelma. Joudun muutenkin muuttamaan putkea koska isomman coolerin myötä on vanha paineputki siirrettävä pois tieltä. Samaan vaivaan touhuan kokonaan uuden putken.
Kiinnityskin ja pyörä ovat samanlaiset.
En alkanu vielä ng:n pumppua purkamaan mutta luulen että sen letkunipan pystyy irrottamaan ja vaihtamaan.
Kiinnityskin ja pyörä ovat samanlaiset.
En alkanu vielä ng:n pumppua purkamaan mutta luulen että sen letkunipan pystyy irrottamaan ja vaihtamaan.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Coolerin kustomointia.
Leikkasin välijäähdyttäjästä päädyt pois ja levensin niitä.
Tarkoituksena tehdä "Bolt on" vanhalle paikalle menevä cross flow cuuleri
Kiinni liimauksen hoiti työtoveri ja saabistilajitoveri topperharley.
Iso kiitos Tig velholle.
Leikkasin välijäähdyttäjästä päädyt pois ja levensin niitä.
Tarkoituksena tehdä "Bolt on" vanhalle paikalle menevä cross flow cuuleri
Kiinni liimauksen hoiti työtoveri ja saabistilajitoveri topperharley.
Iso kiitos Tig velholle.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
kai huomasit että tehostimen hihnapyörät ovat erilaiset. Satkun pyörässä ei reunoja ja Femman pyörässä taas on.
Loput eroista tulee esille viimeistään kun alat hihnaa venyttämään, sikäli niitä on.
Hieno projekti, ja kiva nähdä että hommat etenee!
Loput eroista tulee esille viimeistään kun alat hihnaa venyttämään, sikäli niitä on.
Hieno projekti, ja kiva nähdä että hommat etenee!
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Tässä ng:n pumpussa oli reunat ja sama halkaisia sekä täsmälleen samassa kohtaa kiinnitys. Laittelin hihnakin ja ei ollu mitään ongelmia.
Kiitos! Yritän kirjoitella kaikesta muutoksista kuvien kanssa.
Kiitos! Yritän kirjoitella kaikesta muutoksista kuvien kanssa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Mitsu on kiinni ja iso cooleri toimii hienosti. Vesa67 teki mitsulle, decoille, ja etanolille softan joka menee talven aikana paikalleen decojen kanssa.
Talven aikana maalataan aeron puskimet ja helmat punaiseksi ja myllytetään loppuauto komeammaksi. Keväällä leimalle ja iso puhallin kiinni custom softalla ja rullille.
Vielä puuttuu laajakaistalambda ja pakolämpömittari. Onneks on lämmintä tallia jota käyttää niin saa tämän projektin vihdoin valmiiks.
Ison ahtimen downpipe on vielä tekemättä. Hyllystä löytyy myös OG kolkin laatikko johon ajattelin asentaa quaifen lukon ja laittaa talven aikana paikalleen.
Vähän oli uhkarohkealla viritelmällä asennettu öljynlauhdutin koeajolla kiinni. Tämän kerran menköön
Testilenkin jälkeen oli suu hymyssä
Talven aikana maalataan aeron puskimet ja helmat punaiseksi ja myllytetään loppuauto komeammaksi. Keväällä leimalle ja iso puhallin kiinni custom softalla ja rullille.
Vielä puuttuu laajakaistalambda ja pakolämpömittari. Onneks on lämmintä tallia jota käyttää niin saa tämän projektin vihdoin valmiiks.
Ison ahtimen downpipe on vielä tekemättä. Hyllystä löytyy myös OG kolkin laatikko johon ajattelin asentaa quaifen lukon ja laittaa talven aikana paikalleen.
Vähän oli uhkarohkealla viritelmällä asennettu öljynlauhdutin koeajolla kiinni. Tämän kerran menköön
Testilenkin jälkeen oli suu hymyssä
Viimeksi muokannut paavo80, Ke Maalis 02, 2016 20:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Hitto ku näyttää hyvältä!
Onko ulkoasuun tulossa jotain kivaa myös?
Onko ulkoasuun tulossa jotain kivaa myös?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Vain kuvissa näkyvät vanteet ja aeron koppasarja näin aluksi. Tallista löytyy myös käytetty koni+hr yhdistelmä eteen ja bilstein+hr taakse. Lasien tummennus tulee myös.
Viimeksi muokannut paavo80, Ma Loka 19, 2015 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Näkyykö kuvat muilla? Itellä ei näy
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Ei näy kuvat. Mustavalkoiset kielletyn ajosuunnan liikennemerkit kyllä näkyy kuvien tilalla.saba90 kirjoitti:Näkyykö kuvat muilla? Itellä ei näy
Hieno projekti!
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Joo ei näkynyt kännykällä mullakaan, mutta läppärillä ihan normaalisti. Outoa?????
Ja kiitos.
Ja kiitos.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Ei näy vieläkään. Googlen loginia huutelee, jos kuvan osoitetta yrittää suoraan avata, eli ei lie täysin julkisena.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Jaahas. Täytyy tarkistaa kuinka oon ne liittäny. On tämä helppoa välillä.
Viimeksi muokannut paavo80, Ti Loka 20, 2015 07:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).