
Tutkailin kolmosvaihteen kytkeytymistä myös. Kiihdyttäes se menee yleensä 60 tai 65 vauhdis, toki myös ylempänä kun kaasua antaa. Rajottimelle en oo kierrättäny, mut yli 80 pääsee kakkosella. Jo viides kympis saa kolmosen päälle, kun nostaa jalan kaasulta. Eli ehkä se kaupungis puksuttais kolmosella käytännös aina.
Yleinen fiilis pitkästä lenkistä on se, että toi kulkee niinku juna. Esimerkiksi motarilla marssivauhti on kuten uudemmillakin

Ja autoa ohjataan, anteeksi siis pidetään ratista kiinni, näin

34 vuotta uudemmalla Astralla en motarilla ajaisi noin. Sitä pitää paimentaa, tätä ei

Väpättävä hihnapyörä kesti kuin kestikin Honkajoelle saakka. Se itseasiassa väpätti lähinnä tyhjäkäynnillä eli tuskin se kovilla olikaan. Purkuautosta löytyi oikea hihnapyörä, joka ei sopinut edes väkivalloin paikoilleen. Syy on tässä

Tuota hihnapyörää on sorvattu isommaks, jotta sopii paikalleen. Ei mitää tietoa miksi. Noh sorviahan mulla ei ole, mutta ei se hätä työkaluja katto vaan niiden käyttäjää. Ensin vingulla tilaa

Ei sopinu paikalleen, mutta rautalankahässäkällä hoonaten tulos oli kuin timpurin työn jälki: jämpti


Yllä olevat kuvat on demostrointikäyttöön otettuja. Tossa kohtaa oikea hihnapyörä oli jo momentis ja koekäyttö suoritettuna. Oli sen verran iso tatti ottas, ettei jaksanu kuvata. Lähinnä oli mieles, et jos olis hakenu traktorin ja etukuormaajalla upottanu koko paskan viereiseen jokeen.
Tuskailin Aito-Saabin suunnittelua öljynsuodattimesta. GM on keksiny sillekki paljo paremman paikan. Mutta hätä ei ole sen näköinen. Oma isä on niin og-miehiä henkeen ja vereen, että hän sen avasi tutulla isällisellä otteella ja vaikutti jopa tyytyväiseltä


Mineraaliöyljyki oli hassunhauskaa myrkyn vihreää.

Öljynvaihto oli sinänsä asiallista ja varmaan öljyki ok, että se yläkerrasta kuuluva raksutus lakkas. Ei raksuttanu myöskään 3h maantieajon jälkeen, jolloin öljyt oli varmasti lämpöset ja siten myös ohkasemmat kuin kylmänä. Ennakkoiva huolto paras huolto.
Renkais on kulutuspinta finaalis, mutta ei laittomat kuitenkaa. Katsastukseen niillä on turha mennä, sillä runko (tai ainaki pinta) on jo rikki. Ilmankos vähä tärrästääki, toki voi tasapainoski heittoa olla.

Sit ne mätähommat. Autoahan on hitsattu, ja tämäkin taas todistaa, että harva niitä kunnolla hitsaa. Ratsupaikkahan sieltä löytyi.


Lopulta sitte rälläköittin tollasen vähä isomman aukon sinne. Kukkuluuruu takapenkkiki näkyvis.

Rälläköintihän jatku myös helman alle. Huomaa tuplapelti, eli helman alla oleva paikka on ehta ratsupaikka myös.

Masennus iski ja räpelsin terveen pellin päälle jonkin sortin paikan.

Toki myös helman puolelle. Noihan pitäs viä sisäkautta viimestellä, koska kotelorakenne. Toisella puolella on myös kaks vasaran reikää (eli varmaa yhtä iso aukko) ja eipä totakaa ole häävisti tehty. Parempi kuin ratsupaikka, mutta entisöijä varmaan tekisi uusiksi. Sit reaktiotankojen kiinnitykset on jo vähä, ööh, "ykspuoleiset".
Masennus iski. Kaikki nää on mätiä. Ja jos ne edellisten omistajien kaikki paikat on ratsupaikkoja, niin kaikkihan ne pitäs aukasta. Mitä mieltä raati on, onko tää niin hyvä aihio, että mistään ei saa parempaa?
Mulle kuittailtiin jo siitäki, että teen bisnestä vanhalla Saabin rutkulla. 400e pidän nyt pyyntihintana, ja en mä sillä voittoa tee. Rahaa on palanut seuraavanlaisesti.
Osto 200e
Trafin paperit 10e (myyjällä ei ollu nettipankkitunnuksia)
Motonet 21e
Tankkaus 20e
Lämpökytkin 15e
Ryyppy 17e
Motonet 30e
Maaleja (jäi tosin nyt käyttämättä muihin projekteihin) 60e
Touhutarrat 16e
Tankkaus 90e
Liikennekäytöstä poisto 6e
Noi tekee 485e
Sitte päälle tulee viä Trafilta 10e ajoneuvovero ja IF muistaa 20e plus senttejä päälle liikennevakuutuksella. Eli 515e. Jos joku saa 115e tappiosta taiottua bisneksen, niin hänestä tulee rikas mies talouselämän konsulttina.
Niin tai näin. Mieli muuttuu jatkuvasti. Honkajoelta lähtiessä olin jo myymäs tätä, nyt pohdin vain, että saanko mistään parempaa. Toisaalta vois jollekki maksaa pimeesti peltihommista, mutta tekeekö se niitä yhtään paremmin kuin minä? Osaan minäki viis vuotta kestävät hitsaukset tehdä vasemmalla kädellä. Miksi siitä maksaa muille. Hyvä maksaa, hyvästä voi myös maksaa. Puskusaumoja ja tunteella tehtyä työtä. En tiiä. Jos menis vaikka nukkumaan.